Kogan inför extra avgift för kunder med Internet Explorer 7

Permalänk
Melding Plague

Kogan inför extra avgift för kunder med Internet Explorer 7

Australienska webbutiken Kogan.com har tröttnat på besökare med utdaterade webbläsare, och inför en "skatt" på 6,8 procent för alla kunder med Internet Explorer 7.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Legendarisk

Nu fattas bara en straffskatt för alla som stänger av javascript med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Va? Är det så mycket som 0,98% av besökarna på sweclockers som använder IE 7?!
Undrar hur de hittade hit...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ja gisses, på mitt företag är det fortfarande IE6 och 7 som är standard.. Helt horribelt, men IT avdelningen hinner inte med i utvecklingen!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

FY FAN VA RÄTT! Fortsätt med detta!!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Första gångerna jag inztallerar mitt windowz använder jag IExplorer 7, Zå det finns ju dem som använder de!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Klockrent ju

Permalänk
Medlem

Varför inte sluta anpassa sidan för gamla webläsare?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Kommer kanske en räkning för användare av Adblock Plus snart också...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ser inget fel med det här, allt som gör att folk går ifrån IE7 måste anses som bra

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Varför inte sluta anpassa sidan för gamla webläsare?

Då förlorar dom kunder kanske. Sätter dom en skatt på det är det win för dom hur kunden än gör.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Vad händer sen med de som kör XP. De kan ju inte ha nyare än IE8.
Rent jävelskap så det skriker om det. Jag kommer därför att lägga in en blockering på www.kogan.com

Visa signatur

gtx 690 | i7 3960x 5 GHz | 32 GB 2133MHz | 8TB | 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Helt OK! Varför inte hålla sig uppdaterad?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Tunnelsork:

Nu fattas bara en straffskatt för alla som stänger av javascript med.

Skickades från m.sweclockers.com

Snarare tvärtom, straffskatt för alla som inte kan skriva sidor som fungerar utan JS. Större säkerhetshål får man ju leta efter.

Permalänk

Bästa som hänt någonsin, hoppas fler tar efter.

Permalänk
Medlem

*klappar händerna* Förstår inte varför gamla webbläsare som IE7 fortfarande stödjs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-martin:

Vad händer sen med de som kör XP. De kan ju inte ha nyare än IE8.
Rent jävelskap så det skriker om det. Jag kommer därför att lägga in en blockering på www.kogan.com

När den tiden kommer så kanske det är med tiden att byta?
Själv blir jag sur om folk fortfarande kör Windows XP, vänner som köper 1155 CPU, 16GB ram, DX11 och SSD sen installerar Windows XP, vill bara dunka huvudet i väggen.

Permalänk
Medlem

Vore bra om det här väcker debatt på hela nätet så det sprider sig i diverse hem globalt och OEM svenssons lär sig ett och annat. Väck med IE6 stygelsen!

Permalänk

Bra grej tycker jag.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av bengt-martin:

Vad händer sen med de som kör XP. De kan ju inte ha nyare än IE8.
Rent jävelskap så det skriker om det. Jag kommer därför att lägga in en blockering på www.kogan.com

Och då kan de uppdatera till IE8 utan problem samtidigt som de får en bättre webbläsare, jag ser inte vad du finner för problem?

Permalänk
Entusiast

Perfekt! Bästa nyheten sedan html5

Skrivet av Piece of Cake:

Va? Är det så mycket som 0,98% av besökarna på sweclockers som använder IE 7?!
Undrar hur de hittade hit...

Jag hoppas för deras skull att det är folk som gått in här via jobbedatorn och inte har rättigheter att uppdatera eller installera något annat

Permalänk
Medlem

Helt rätt, hur svårt är det att updatera sin webbläsare egentligen? Och om det blir enklare för företagen i slutändan så ser jag inga problem i det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fint initiativ! För IE6 skulle skattesatsen vara ungefär 100% för att spegla den extra utvecklingstiden....

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-martin:

Vad händer sen med de som kör XP. De kan ju inte ha nyare än IE8.
Rent jävelskap så det skriker om det. Jag kommer därför att lägga in en blockering på www.kogan.com

som det står i artikeln så krävs det mycket jobb för att sidor skall funka på IE6 och 7. därför är det bara rätt att de som använder de gamla webläsarna skall beskattas extra. för det är ju verkligen inte rimligt att de som använder moderna webläsare skall betala utvecklingskostnader för idioterna som vägrar uppgradera.

IE8 funkar ju bra i xp som du skriver så jag förstår inte vad du klagar på. IE8 och uppåt är en helt annan sak att utveckla websidor till så den kostnaden blir inte annorlunda jämfört mot om du använder chrome eller senare firefox.

om man nu inte vill ha IE så finns ju faktiskt google chrome och firefox. i värsta fall kan man ju surfa in på hemsidan via sin mobiltelefon och göra beställningen.

jag kan dock tycka att det enklaste är att utvecklarna helt enkelt bestämmer sig för att sluta göra sina sidor kompatibla med IE6 och 7. att belägga dem med en extra avgift är ett bra alternativ men IE6 och 7 borde verkligen motarbetas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Första gångerna jag inztallerar mitt windowz använder jag IExplorer 7, Zå det finns ju dem som använder de!

Varför använda Z istället för S?

OnT: Som sagt.. även jag använder IE till att hämta hem annan webbläsare. Och det är alltid Chrome som hämtas.
Rätt kul grej att dom infört en sån skatt för folk med värsta webbläsaren någonsin.

Permalänk
Medlem

As bra men istället för han en "skatt" på de så borde dom göra så när man går in på deras sida med IE7 så kommer man till en sida för att ladda ner FireFox eller Chrome

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Lysande!
Denna herre borde ha föredrag hos skolor och kommuner där internet explorer ivrigt och flitigt används, med motiveringen " vi har inte support på nåt annat "
jag menar hur ofta krashar webläsaren så man inte kan göra nånting?

Visa signatur

Battlelog: wilswils
Dator: snygg
Mig själv: snyggare

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Va? Är det så mycket som 0,98% av besökarna på sweclockers som använder IE 7?!
Undrar hur de hittade hit...

Tar på mig en del av skulden då jag råkar ha tid att hitta hit på arbetstid.

Edit: Bra skit!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Skrivet av wils:

Lysande!
Denna herre borde ha föredrag hos skolor och kommuner där internet explorer ivrigt och flitigt används, med motiveringen " vi har inte support på nåt annat "
jag menar hur ofta krashar webläsaren så man inte kan göra nånting?

Det värsta med IE7 och tidigare är ju att sidor som är optimerade för dessa webbläsare men inte andra tenderar att helt oförklarligt då de inte är kompatibla med någon webbläsare som faktiskt följer standarder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-martin:

Vad händer sen med de som kör XP. De kan ju inte ha nyare än IE8.
Rent jävelskap så det skriker om det. Jag kommer därför att lägga in en blockering på www.kogan.com

Vem kör med XP 2012 !?!?

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014