Permalänk
Medlem

Beslutsångest!

Sitter idag med en LG IPS236V och gillar verkligen IPS teknikens färgåtergivning osv. Dock känner jag att 23 tum och 1920x1080 är lite för dåligt.
Spelar en del spel (CS 1.6 och BF3) och vet inte riktigt hur en IPS panel påverkar min spelupplevelse. Man har ju hört att IPS är långsam osv men hur stor skillnad är det egentligen?

Har funderat på flera modeller 27" IPS paneler på 2560x1440 vilket känns som en bra upplösning, men två stycken 1920x1200 24" paneler skulle ju också funka bra.

Ska funka att spela på, helt ok till grafiskt arbete som webdesign osv.

Så, behöver alltså hjälp med att ta fram ett vettigt förslag.
Budget, ja finns väl ingen direkt budget men inte över 10k iallafall.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Har precis införskaffat en LG W3000H och den är helt underbar

Funkar helt utmärkt att spela på och du får större yta än med en 27" att jobba på...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Har precis införskaffat en LG W3000H och den är helt underbar

Funkar helt utmärkt att spela på och du får större yta än med en 27" att jobba på...

Kul att höra att du är nöjd går själv i tankarna att köpa den

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrox:

Kul att höra att du är nöjd går själv i tankarna att köpa den

Har inte varit missnöjd med min 27" innan men nu när jag har något att jämföra med så inser man vilken enorm skillnad det är...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

LG W3000H är ju 4år gammal. Måste väl ha kommit något nyare som är bättre i samma prisklass?

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

LG W3000H är ju 4år gammal. Måste väl ha kommit något nyare som är bättre i samma prisklass?

Varför? Skärmutvecklingen går som i sirap.

Permalänk
Medlem

Sirap rinner snabbare än skärmutvecklings takten.

Permalänk
Medlem

Efter att ha letat runt ytterliggare så återstår väl egentligen 2 kandidater.

HP ZR2740w och Dell u2711.

Båda skärmarna kostar mig 5k. Har inget emot antiglare då det värsta jag vet är att titta i en spegel så fort det är ljust i rummet.
Har läst att HP:n skall fungera bättre i spel än Dell panelen pga att den inte har någon inbyggd scaler vilket ska minska input lag.

Stämmer detta?
Och vilken av dom hade ni valt?

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Efter att ha letat runt ytterliggare så återstår väl egentligen 2 kandidater.

HP ZR2740w och Dell u2711.

Båda skärmarna kostar mig 5k. Har inget emot antiglare då det värsta jag vet är att titta i en spegel så fort det är ljust i rummet.
Har läst att HP:n skall fungera bättre i spel än Dell panelen pga att den inte har någon inbyggd scaler vilket ska minska input lag.

Stämmer detta?
Och vilken av dom hade ni valt?

Det stämmer.

Kolla TFTcentrals recension av HPn.

Jag vet inte vilken jag hade valt idag faktiskt, sitter på en Yamakasi med samma panel som HPn och är nöjd