Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Jag har ingen aning faktiskt, haha... hittade dem i lådan med alla datorprylar igår när jag rensade lite. Jag tror de är från när jag köpte ny hårddisk och låg som stötmaterial i kartongen.

Har inte hunnit testa de så mycket men dessa högtalare skapar faktiskt inte så mycket vibrationer. Precis när jag hade köpt dem innan jag hade "stativen" räckte det med att sätta på små gummifötter, sådana man har till köksluckor, bara det gjorde både ljudet och dämpningen bättre.

Stämmer bra, sådant dom skickar hdd i.
Jag använde en hel hög sådana till att ljudisolera ett gammalt chassi fungerade utmärkt.

Permalänk
Medlem

Min Lilla setup

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

De har väl än mindre modell? Addon One eller liknande. Den har jag faktiskt hört, men de hade typ ingen bas alls (trots att de är liite större än Audioengine 2), vart förvånad, trodde de skulle låta ganska likvärdiga. Audioengine 2 (mina iallfall) har mycket bredare stereobild (heter det så? du kanske förstår ändå) och lite bättre i toppen. Men om man kollar på prisjakt kostar Addon One 1500 kr på det billigaste stället och Audioengine 2 1999 kr på det billigaste stället, så antar att Addon One ändå är prisvärda. Fjärrkontroll kan ju vara skönt, Addon Two ser ju intressanta ut! Ha det gött.

Har inte hört One faktiskt, vet inte om den är på väg att fasas ut (ligger rätt nära Two i pris och Audio Pro har tagit bort dem från deras sajt) men basen är riktigt bra i Two tycker jag, behöver ingen dunderbas direkt då jag lyssnar på musik för det mesta och till det duger den mer än väl.

Ljudbilden är riktigt bra också, för bra. Kör med en DAC via USB till datorn som även den breddar bilden ytterligare. Igår satt jag och lyssnade rätt högt på någon låt jag inte hört på länge och tro det eller ej, jag hörde ett nytt instrument/ljud som jag aldrig hört tidigare, helt sjukt.
Aldrig några missljud eller störningar som hörs och jag kör till 90% med mp3 på 320 kbit/s.

Skrivet av Nivity:

Stämmer bra, sådant dom skickar hdd i.
Jag använde en hel hög sådana till att ljudisolera ett gammalt chassi fungerade utmärkt.

Funkar säkert bra som isolering! Det var det jag trodde att det var först, var inte riktigt vid mina rätta sinnestillstånd igår kväll och jag förstod inte varför jag inte använt dessa isoleringsplattor som jag trodde man fick med chassit... tillslut kom jag på vad det var!

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

Har inte hört One faktiskt, vet inte om den är på väg att fasas ut (ligger rätt nära Two i pris och Audio Pro har tagit bort dem från deras sajt) men basen är riktigt bra i Two tycker jag, behöver ingen dunderbas direkt då jag lyssnar på musik för det mesta och till det duger den mer än väl.
Ljudbilden är riktigt bra också, för bra. Kör med en DAC via USB till datorn som även den breddar bilden ytterligare. Igår satt jag och lyssnade rätt högt på någon låt jag inte hört på länge och tro det eller ej, jag hörde ett nytt instrument/ljud som jag aldrig hört tidigare, helt sjukt.
Aldrig några missljud eller störningar som hörs och jag kör till 90% med mp3 på 320 kbit/s.

Låter kanon! Upplever samma sak med mina Audioengine 2, och det vart också en klar förbättring när jag gick ifrån det inbyggda ljudkortet på moderkortet till Presonus Firestudio Mobile. Trevligt. Sorry för OT

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

asdf

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem

Smällde upp detta nyligen, riktigt nöjd

Bättre bild kan komma senare, lovar dock inget

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Brukar dock inte ha två skärmar.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Bonusbild på mitt nya sexiga Usb-Minne.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Skrivet av Wladir:

Bonusbild på mitt nya sexiga Usb-Minne.

Hur stort?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Hur stort?

8GB USB 2.0 , måhända inte särskilt upphetsande, men jag tycker det är stilrent, snyggt och smidigt.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Skrivet av Wladir:

8GB USB 2.0 , måhända inte särskilt upphetsande, men jag tycker det är stilrent, snyggt och smidigt.

Jo, att det var galet snyggt och stilrent kan man ju inte säga något om

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Uppdaterar med en lite bättre bild, där man även får se hur extremt stökigt resten av mitt rum är :/

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Min lilla hörna.

http://i.imgur.com/oWr5g.jpg

Vika amon bord med Curry ben ifrån Ikea.
Funkar bra, dock inte värst bra kvalité på färgen.
Dock stabilt och bra!
Nytt bord är dock på ingång, med solid ekskiva :).

http://i.imgur.com/vQnw4.jpg

Lite närbild på kringutrustningen.

Är bordet stabilt? Är det bordet som är 100cm långt eller det som är 120cm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Är bordet stabilt? Är det bordet som är 100cm långt eller det som är 120cm?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80071164/#/9007116...
Den skivan är det jag har, 150 cm.

Och ja, bordet är stabilt. Bör dock inte belastas jättemycket. Men eftersom jag antar att du ska ha skärmarna på det så funkar det helt kalas.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Är bordet stabilt? Är det bordet som är 100cm långt eller det som är 120cm?

Nog 120cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Tar och lägger upp en bild lite senare på mitt egenbyggda!
Finns ju även några gallerier på byggda skrivbord.

Här kommer bilderna;
http://i.imgur.com/Zna5E.jpg

Köpte ekskivorna på rusta har jag för mig, 500:- styck så 1000:- sammanlagt! Enda saken jag inte är helt nöjd med är djupet, det är ~60cm djupt nu, det funkar men det borde varit i alla fall 65
http://i.imgur.com/AGqJ6.jpg

Det lilla underlägget till vänster är för att ha allt som äts vid datorn på. Fett från t.ex chips sätter fläckar direkt och kalla burkar gör också fina ringar!

Vilket tangentbord qpad mk-50 elr mk-80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

Vilket tangentbord qpad mk-50 elr mk-80

MK-80 and I löve it!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

MK-80 and I löve it!

Stör du dig inte på klickandet från tangenterna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

Stör du dig inte på klickandet från tangenterna?

Njäe, typ mitt i natten när resten av familjen sover och man vill vara så tyst som möjligt så gör man. Men annars inte.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Njäe, typ mitt i natten när resten av familjen sover och man vill vara så tyst som möjligt så gör man. Men annars inte.

Vad spelar du för spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

Vad spelar du för spel?

Lite väl OT men.
I princip inga. Lite FPS-spel emellanåt, LoL, lirade WoW ett tag.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Egen design

Kul tråd. Så här ser det ut hemma hos mig.

Dator är placerad i garderob på andra sidan väggen, ett 50mm hål genom den 30-40cm djupa betongväggen(stor borrmaskin och stort borr) är gjort för kablage. Ett egentillverkat litet smidigt skrivbord bär på skärm med tillbehör. Ville ha ett rent och elegant skrivbord då det är placerat i vardagsrummet(biorummet). För fler bilder se mitt galleri på minhembio, http://www.minhembio.com/SundaY

Ursäka den dåliga mobilbilden, det är inte så rött som det ser ut, se länken ovan för bättre färgåtergivning

Visa signatur

----AMD POWER----

Permalänk
Medlem
Skrivet av SundaY:

Mycket tjusigt! Det lär inte vara särskilt mycket datorbrus som slinker genom väggen?

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Nej det är tyst och skönt

Visa signatur

----AMD POWER----

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Grymt nöjd!

Trevligt Är skärmen väldigt glansig?
Vilken ebaysäljare köpte du från?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Fått mitt gamla bord igen, yay

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Avstängd

jävligt råddigt och fittit trångt... får snart flytta till mitt hus där jag har 2 våningar och eget kontor med bänk skivor som är 2.80 långa
tills vidare får man tåla detta fungerar ju iaf o dricka öl vid när det är fredag!

https://www.dropbox.com/s/ooqzqu99jwycd5i/20120511_215816.jpg

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Snyggt, är det Nause som rullar på Spotify?

Edith:

Permalänk
Medlem

Min hörna, lite strul med kablar för tillfället men aja

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define /// Asus P8Z68-V GEN3 /// Intel i7 2600k 4.4 ghz /// Cooler master hyper 212 plus /// Corsair vengeance 8gb 1600 mhz /// Asus gtx 570 dierctcu II /// Intel SSD 320 120GB// BenQ GL2440HM LED.

Bärbar: Hp pavilion dv7-5090eo /// Intel i7 2630QM 2.9 ghz /// Radeon HD 6570M 1 gb