Permalänk

Tangentbord som strular

Mellanslagsknappen ger -både -mellanslag -och -bindestreck. -Samma -sak -med -bindestrecksknappen. På -samma -sätt har -flera -av -tangentbordets -knappar -blivit -förknippade -med -varandra -så -att -ett -tryck -på -den -ena -knappen -resulterar -i -båda -tecknen. -Capslock -går -dessutom -spontant -på. Är -det -någon -som -känner -igen -det -här? -Kan -man -göra -något -åt -det? Tangentbordet -sitter -på -en -2010 -macbook.

Permalänk
Medlem

I och med att det inte sker hela tiden (att döma av ditt inlägg, eller så trollar du...) misstänker jag att det är något hårdvarufel med tangentbordet. Gå in till mac support och fråga vad de tror?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

Önskar -att -jag -trollade. -Har -redigerat -inläggen -lite -med -cmd -x -så -att -det -ska -gå -att -läsa -något -sånär. -Tror -det -kanske -beror -på -att -det -stänkt -några -vattendroppar -på -tangentbordet -som -kortslutit -något. -Jag -vet -inte, -jag -är -inte särskilt -kunnig -när -det -gäller -hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4st3rSh4k3:

Önskar -att -jag -trollade. -Har -redigerat -inläggen -lite -med -cmd -x -så -att -det -ska -gå -att -läsa -något -sånär. -Tror -det -kanske -beror -på -att -det -stänkt -några -vattendroppar -på -tangentbordet -som -kortslutit -något. -Jag -vet -inte, -jag -är -inte särskilt -kunnig -när -det -gäller -hårdvara.

Okej, men gå in i någon apple-butik eller macsupport och hör med dem. Är det någonting som är kortslutet är det nog inte så mycket du kan göra själv (utan att bryta garantier och sånt) om du som du säger inte är särskilt kunnig när det gäller hårdvara

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

Nu fungerar helt plötsligt alla tangenter utom mellanraden av bokstäver och några F-tangenter. Märkligt. Firmware virus?
Kan man flasha om på något sätt? Lilla s fungerar inte men stora s, alltså shift+s, fungerar. Har för närvarande mappat till siffrorna. Någon som hade liknande problem utifall att någon tror jag "trollar": http://www.mac-forums.com/forums/apple-notebooks/176694-keybo.... Undviker helst Apples officiella support, dels för att jag inte har "Apple care" och jag tror det därför kan bli ganska dyrt och dels för att jag har erfarenhet av att deras anställda kan vara ganska okunniga om sina egna produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4st3rSh4k3:

Nu fungerar helt plötsligt alla tangenter utom mellanraden av bokstäver och några F-tangenter. Märkligt. Firmware virus?
Kan man flasha om på något sätt? Lilla s fungerar inte men stora s, alltså shift+s, fungerar. Har för närvarande mappat till siffrorna. Någon som hade liknande problem utifall att någon tror jag "trollar": http://www.mac-forums.com/forums/apple-notebooks/176694-keybo.... Undviker helst Apples officiella support, dels för att jag inte har "Apple care" och jag tror det därför kan bli ganska dyrt och dels för att jag har erfarenhet av att deras anställda kan vara ganska okunniga om sina egna produkter.

Själv skulle jag stänga av datorn helt och låta den vila minst ett, helst två dygn. Råkade själv spilla vatten i en bärbar dator en gång, först fungerade alltperfekt, senare så slutade vissa knappar funka. Då stängde jag av den och väntade två dygn. Därefter fungerade allt som normalt igen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.