Permalänk
Medlem

grand bazaar montage

http://www.youtube.com/watch?v=ObOXzRHBwrA

gillar ni inte det ni ser, så kanske ni gillar musiken

Permalänk
Hedersmedlem

Antar att du är ute efter kritik eftersom du postar den här, så jag kör:

Varför har du [DUBSTEP] i titeln, samt CAPS och brackets? Samma när du nämner låttiteln i beskrivningen...
Introt känns lite halvdant gjort. Först texten "Battlefield 3" som ser ut att vara gjord i Word med WordArt eller något, som spinner in på ett iofs coolt men udda sätt.
Sedan "Flux Pavilion" med Comic Sans som font? Den fonten är så... horribel. Känns som något en 9-åring använder när han ska skriva sitt första arbete på dator. Efter det växlar du font till en mer vettig, men då har du skrivit "Can´t" när det ska vara "Can't", samma fel i låttiteln i beskrivningen dessutom. Bindestrecket innan låttiteln känns överflödigt när titeln ändå visas separat från artistnamnet.
Ganska cool början på videon, att det liksom rullar klipp kontinuerligt åt vänster, känns dock lite skumt när den "fastnar till" någon sekund på fjärde klippet. Övergången mellan klipp fem och sex gillar jag, där det känns som att du växlar sömlöst från assault till recon.
Sen lite fler övergångar, ganska ok. Sedan går du tillbaks till scrollande åt vänster, och här känns det lite som att du tröttnat på att lägga in olika övergångar och bara matar på med en och samma hela tiden. Det blir inte lika coolt som i början då det flöt på bra, utan den stannar en stund på varje klipp vilket känns lite irriterande. Två andra övergångsstilar mitt i allt, sen samma scrollande åt vänster igen.

Tycker du kunde ha färre övergångseffekter, det blir liksom lite tjatigt framförallt om man kör samma effekt många gånger. Oftast duger det att bara skifta mellan klippen utan effekt, lättare att få ett bra flyt på videon då med. Tycker även att du borde sänka musiken lite så att man hör mer av vad som händer i spelet, som det är nu känns det som musiken tar över för mycket. Det kan också vara en idé att försöka synka det som händer i videon till musiken, kan bli riktigt coolt och medryckande då. Se t.ex. på denna video, typ 2:35 till 3:00 är det riktigt skönt flyt.

Skön video hur som helst med ganska skön musik. Liked

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Phukitt: ja, jag la upp den här för att få lite tips och idéer. Gjorde denna snabbt på någon timme, och vill höra precis sådana saker som du nyss skrev :)... lite halvdant gjort och det där med textstilen hade jag inte ens märkt

jag valde vid flera tillfällen med flit att musiken skulle gå över spelets ljud, och ökade ljudet på några enstaka klipp bara.. men tack, får tänka på det

har lagt upp denna video endast som test för respons, ska ändra på de saker du nu nämt och möjligtvis sätta in några klipp att försöka synka videon bättre med låten

tackar även för responsen på min icke varierande stil när det gäller övergångar. Du sa att man kan köra utan övergång, men då känns det bara "ryckigt"..Men flera övergångar alltså

tack för det långa svaret, guld värt!

Permalänk
Medlem

Animationer/musik ska visa filmen i inte vara filmen
Antar att du vill framhäva klippen inte musiken och massa scrollande rutor?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Här är en ny video där jag har haft några av era kommentarer i åtanke. Tycker själv med flera att det blev mycket bättre nu
http://www.youtube.com/watch?feature=iv&src_vid=ObOXzRHBwrA&v...

Permalänk
Medlem

Jag gillar personligen inte "standard" frag klipps , åtminstone när det kommer till BF3. Det funkar bra i spel som CS men BF3 är aldeless för fint för det.

Ett exempel på en riktigt bra sk "montage" är denna, funderar på att göra något liknande fast med fordon och jets i fokus, får se om jag pallar bara.

Permalänk
Medlem

För att det ska vara intressant ska det helst vara lite snygga kills, några som inte händer speciellt ofta. De flesta kills du får i videon är mer vardagliga, ihopsatt till ett montage.

Visa signatur

C>++

Permalänk

Slutade kolla när jag såg att du använde m26 dart/mass. Spyr...

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk

Denna är rätt bra gjord

Permalänk
Medlem

Haha, fan va jag garvade på stranden när snipern kom rushande

Permalänk
Medlem
Skrivet av forzzell:

Här är en ny video där jag har haft några av era kommentarer i åtanke. Tycker själv med flera att det blev mycket bättre nu
http://www.youtube.com/watch?feature=iv&src_vid=ObOXzRHBwrA&v...

Fortfarande alldeles för mycket "random 1 person kills". Hade detta varit en helt vanlig montage någon länkat till mig, hade jag stängt ner efter 1min. Det måste innehålla betydligt fler "killstreaks" för att det skall hålla en kvar. Snyggt gjort med effekterna annars.