LoL - Partner för ELO hell

Permalänk

LoL - Partner för ELO hell

Tjenafan, råkat hamna i elo hell och undrar nu om nån snäll själ skulle vilja hjälpa mig att komma ur? Spelar bra men hamnar alltid med störda personer i teamet.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem

Vilken server du lirar på skulle vara hjälpsamt Och hur då "hamnat i elo hell"? Inte spelat sedan allt startades om vid season 2?

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk

Justfan, här glömmer jag hälften! Jag spelar på West, Jag hamna i elo hell pga att alla man spelar med är totala trolls....

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem

Jag säger inte att du är dålig på något sätt, nu pratar jag generellt.

Jag tycker det är konstigt att alla som spelar rankad League of legends klagar på "Elo hell" och påstår att det är alla andras fel hela tiden. Nöter man tillräckligt och blir bättre på spelet kommer man gå upp i rank helt enkelt.

Jag förstår dig också, det är tråkigt att spela med folk som trollar/klagar, men fortsätt spela mycket så kommer det lossna tillslut!

Edit: Ska kanske tillägga att jag inte spelar rankat så jag kanske inte ska uttala mig. Ville bara skriva av mig lite

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

ELO hell existerar på alla slags elo

Permalänk
Medlem

Hur spelar du när du säger att du spelar bra? Hur högt satsar du?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat spela ranked, och det är helt SJUKT vad efterblivna folk är...
Mitt senaste game så gick jag trynd top, fick 8/1 och det slutade med 8/5 _Loss_ för en j*vla veigar var ju stenpundad och feedade fiendens Mid Kassadin 0/7...
Innan dess så gick jag MF och vi fick 9kills mot 1 bot, men olaf jungle feedade 1/9 och någon som jag inte kan förnimma vilken champion han spelade feedade 1/8 -_-
Man blir så j*fla less på alla idioter som inte fattar hur mycket tid de stjäl och frustration de ger för andra när de förstör...

Permalänk
Avstängd

Vi skulle kunna köra ett test-game tillsammans, dock satsar jag på runt 1900 så ifall du inte kan carrya dig ut ur "elo hell" så tvivlar jag på att du är 1900 material.

Alla som söker efter en partner kan PM:a mig här på forumet, 1800-1900 är målet.
EU-West är det som gäller.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jag har precis börjat spela ranked, och det är helt SJUKT vad efterblivna folk är...
Mitt senaste game så gick jag trynd top, fick 8/1 och det slutade med 8/5 _Loss_ för en j*vla veigar var ju stenpundad och feedade fiendens Mid Kassadin 0/7...
Innan dess så gick jag MF och vi fick 9kills mot 1 bot, men olaf jungle feedade 1/9 och någon som jag inte kan förnimma vilken champion han spelade feedade 1/8 -_-
Man blir så j*fla less på alla idioter som inte fattar hur mycket tid de stjäl och frustration de ger för andra när de förstör...

Anledningen till att du spelar med herpy och derpy precis när du börjat ranka är att du legat högre på normal och är nu tvungen att jobba dig upp till motsvarande nivå på ranked. Du spelar i en annan liga, och måste återigen bevisa dig.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quon:

ELO hell existerar på alla slags elo

ELO Hell existerar inte. Kan inte folk bara fatta det?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

ELO Hell existerar inte. Kan inte folk bara fatta det?

bullshit, elohell existerar så in i h*lvete...

lirar på fruktansvärd skitrating nu, 1180-1200 typ, och det går fanimig inte att ta sig ur det. Jag carryar nästan varenda game och lirar premade med polare som ligger mellan 1500-1800 rating och jag hävdar att jag lirar precis likvärdigt med dem (har lirat ca 2 000 games), men det är så hopplöst i ranked. folk VÄGRAR supporta, många trollar sönder och i slutändan handlar det nästan enbart om tur... jag är väldigt mkt upplagd för en duo partner i ranked, jag lirar på west. pm om du är intresserad!

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Jag har precis börjat spela ranked, och det är helt SJUKT vad efterblivna folk är...
Mitt senaste game så gick jag trynd top, fick 8/1 och det slutade med 8/5 _Loss_ för en j*vla veigar var ju stenpundad och feedade fiendens Mid Kassadin 0/7...
Innan dess så gick jag MF och vi fick 9kills mot 1 bot, men olaf jungle feedade 1/9 och någon som jag inte kan förnimma vilken champion han spelade feedade 1/8 -_-
Man blir så j*fla less på alla idioter som inte fattar hur mycket tid de stjäl och frustration de ger för andra när de förstör...

Haha i feel you bro, men en fråga.. VEM BANNAR INTE KASSADIN I RANKED!?? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberZaikoo:

Haha i feel you bro, men en fråga.. VEM BANNAR INTE KASSADIN I RANKED!?? xD

tbh kassadin är inte så jävla Op som folk säger lätt att counterpicka så.

Adda Zaakie ni som vill lira ligger på 1500 just nu ska se vad jag kan hjälpa er med

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Skrivet av Zaakie:

tbh kassadin är inte så jävla Op som folk säger lätt att counterpicka så.

Adda Zaakie ni som vill lira ligger på 1500 just nu ska se vad jag kan hjälpa er med

Jag har aldrig riktigt mött kassadin mid mycket så jag kan ju inte precis säga om han dominerar mid eller inte så du har nog rätt.

Roliga minnen har man då AP janna ägde min kompis som lana mid kassadin mid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

bullshit, elohell existerar så in i h*lvete...

lirar på fruktansvärd skitrating nu, 1180-1200 typ, och det går fanimig inte att ta sig ur det. Jag carryar nästan varenda game och lirar premade med polare som ligger mellan 1500-1800 rating och jag hävdar att jag lirar precis likvärdigt med dem (har lirat ca 2 000 games), men det är så hopplöst i ranked. folk VÄGRAR supporta, många trollar sönder och i slutändan handlar det nästan enbart om tur... jag är väldigt mkt upplagd för en duo partner i ranked, jag lirar på west. pm om du är intresserad!

Alltså grejen är att nu under påsklov är de = 0 att spela ranked i huvudtaget. Bara skita i, ungarna är överallt. Och dessa trolls du beskriver finns även på ELO över 2000. Så dom slipper du aldrig, de finns liksom inte.

Picka Janna och vinn spelet.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

http://elohellproject.tumblr.com/
om ni undrar vad det är
"
This is a project I am doing to show that there is no elo hell for people that really belong in the upper bracket. I think an elo hell exists for people that belong in the middle bracket, but I am so sick of people telling me they would belong in 1900 and actually cannot even carry themselves out of 1200.

So do not get me wrong, I am not saying whether there is an elo hell or not. I am just making the point, that if you are really good at this game (what too many people wrongly think) you can easily get out of this "hell"."

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv

Jag vet att jag kommer låta som ett arsle men jag kommer ändå skriva vad alla alltid skriver, Carry Harder......
Men jag håller med om att det är ett helvete att klättra, så jag rekommenderar att du försöker ha kul i rankat.

Försök även hitta någon nära din elo, ännars kommer någon av er alltid få välja sist.

Permalänk

För att vinna på låg ELO är det att banna gubbar som kan carrya enkelt, tex olaf, cassio, shaco samt picka top tier gubbar, högre ELO spelar detta inte lika stor roll då dom oftast vet vad för items och spelstil som kan undvika katastrof.

Folk på låg ELO kan inte lära sig countra, bli anpassningsbar och köpa rätt items, det ska bara vara damage damage damage....

OCH FLAME ALDRIG / LÅT IDIOTEN PÅ TOP FÅ SIN JÄVLA TRYNDAMERE / ÄT BRA MAT

om man håller detta så ska du se att din raitning går upp utan hjälp av en duo partner.

EDIT

http://www.own3d.tv/live/6416/TSM_TheOddOne - lär er av streams också
http://solomid.net/ - lär er av guider
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/League_of_Legends_Wiki - lär er vilka items som är top tier, vilka items som countrar vissa gubbar / andra items
http://rog.clgaming.net - lär er om vilka gubbar som är top tier, bra eller dålig patch för denna gubbe? mm

Permalänk
Medlem

VARNING FÖR RÖRIG TEXT OCH FULA ORD!

När jag blev 30 och började köra ranked kom jag upp till 1300-1400 utan problem, sen körde jag en kväll med en riktigt dålig irl kompis, och kom med i lag som folk endast trollade/ var allmänt dåliga i och vipps så var vi nere på 980 ELO, och nu är det ett heleve, går plus varje game, försöker carrya med det går inte när folk ska gå två ad carrys top och låta en support gå solo bot utan att säga något förens man är i gamet, och de flesta matcherna kommer man ju såklart med en idiot junger som antingen dör av Wolfs/Ghosts efter blå/röd eller med en som inte vet hur man gankar. Och jag som mid kan ju inte gärna gå bot och dissa mid hela tiden, då deras mid kommer ta torn om jag inte utklassar den.
När jag kör support brukar det gå bra, tills man kommer med någon som trollar eller är allmänt dålig igen.
När jag junglar, så kommer jag alltid med inkompetenta jävlar som ställer sig och b:ar med fullt hp och mana när man gankar, så man helt enkelt hoppar in och suppressar sen dör om man har otur, men förövrigt en failad gank. Bara tack för den hjärndöda jäveln inte ville vara med mer...
Jag säger då det, när jag väl har kommit ut ur den här ELO:n så ska jag hitta ett bra team, istället för att köra med sopiga duos.

[EDIT]
Och nu till poängen som jag glömde bort;
Om någon är med på att spela ett par games och komma upp till normal ELO igen (1400+) så är det välkommet Bara att skicka PM vid intresse
Vi kör först ett par draft.
Kör förövrigt på West

Poängen
Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

Bästa tumblr på länge.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Om någon är sugen på duo så pma mig, ca 1200 elo, vill gå upp.
Har inget emot att spela support.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Behöver duo, kommer alltid med skit spelare, 1100-1200 elo

1.5 år sen var jag 1900 elo innan massa elo resets (slutade spela då har börjat igen)
Så är ingen dålig spelare men är fast I elo hell

Permalänk
Medlem

Har gått från 1200 elo till 1500 elo nu och det är fan ingen skillnad alls. Gäller bara att försöka bli så feedad so möjligt och köpa dmg items så man kan döda de andra fort som fan och sedan vinna gamet. Man måste carrya sitt lag så att de blir feedade oftast.

Permalänk
Medlem

ÄR nere i skiten också var värst i helgen 550 elo.. idag 660 därav 9 solo Vinster irad med Taric i support.. Man märker skillnad när det är en bra support, hade 6-7 matcher som danka ner mig grovt i elon där jag fick troll picks, Noobs och folk som inte snacka eller var för dumma.. var den enda som hade 1 k/d ratio den matchen aso att jag hade mer kills än deaths.. nu brukar statsen ligga på 1-5 kills och deaths samt 20-30 assists per match vilket är riktigt skönt att se sin elo gå upp

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jag uttalar mig inte om elo hell, då det finns en viss merit i det då man ofta tenderar att förlora eller vinna matcher beroende på vilket lag som har den större feedern vilket premierar att spela snowball champions som kan dra nytta av den feedingen ordentligt, men på det stora hela är det ganska så löjligt. Jag har sällan sett någon som faktiskt är bevisat duktig på spelet och lirat stadigt (dvs inte endast ett fåtal games där) på 1600+ rating sitta fast i det så kallade elo hell. Men jag skulle gärna ha någon att lira ranked med, då det helt enkelt är bättre med duo queue, samt att min bästa lane är support vilket är ofattbart tråkigt om man får supporta någon som inte vet vad han sysslar med samt att det är svårt att carrya själv, så en stabil AD carry carry vore trevligt.

Jag lirar för tillfället på kring 1300 rating efter allt för många games, och en pinsamt lång losing streak för ett tag sedan. Jag spelar som sagt helst och bäst support, och kan köra de flesta supporters utom blitzcrank och leona och då föredrar jag ärligt talat alistar framför dem i de flesta situationer samt den del värdelösa supporters som helt enkelt inte är värda att spela. Jag har även en bred range i top lane men kan köra de mesta om så behövs.

Edit: BrightSideOLife på EU west om någon vill lira.

Permalänk
Medlem

Personligen så verkar jag bara sjunka lägre och lägre.
Jag har hittills bara spelat support och har alltid vunnit bottom lane early game. Det slutar dock med att vi blir gankade stenhårt och ingen annan bryr sig, eller att någon känner för att feeda deras bruiser. Och om något verkar vara normalt ett tag så slutar det med att man hamnar med trolls som springer till deras inhib turret och recallar mitt i team fights..

Permalänk
Medlem

Äntligen 1300 igen, puh..

Anyhow, serri. Tror du att du är så bra så att du inte platsar under 1500? Ja, _DU_.

Du är lvl 30 och har ca 200 matcher i bagaget på Normal. Du är hard carry och du går alltid positiv k/d. Du har fanimig tusen jävla wins i bagaget och du har lirat sedan DotA, _innan_ Allstar. På lunchrasten hinner du alltid med ett game och på helgens LAN så är ditt nick "pubhoran" sedan gamla svunna tider. Du har varit inne på LoL-wikin och gjort några betydelsefulla småändringar, "toweraggro _närmast_ tornet först om ingen annan aggro. Alla target abilities drar toweraggro, oavsett om de gör skada eller ej".
Du vet att när du joinar ett game så blir laget genast 20% mer awesome. Sannolikheten att någon i motståndarlaget når upp till din höga standard är liten, så länge inte Dyrus eller Westrice loggar på. Matchen är redan vunnen.

Så varför i helvete är du kvar i elo hell?
Är det kanske som så att du misstar carrying för att ha hög k/d, göra mycket skada och ha högst ck?
Du kanske tror att support är där för att slicka dina sår medan du fortsätter skörda offer och håva in guldet?
Du.. du kanske t.o.m. anser att du minsann, upphöjda varelse, inte ska befatta dig med utgifter som wards eller oracle oavsett hur illa det går för resten av laget?

Jag kan tala om för dig varför du är kvar i elo hell.
Du är inte bra spelare nog att ta dig över gränsen till elo not-so-very-much-like-hell-more-like-limbo. Du har inte förstått att supporten och tanken är de spelare vars skor du inte är värdig att kyssa. Du vet inte skillnaden mellan att spela carry och gå ur matchen med 10/0. Du har inte lärt dig att hjälpa medspelare upp på benen igen efter att de haft ytterst svårt mot ganker när en ward slarvigt nog glömdes bort eller struntades i.

Så vad ska du göra för att ta dig ur elo hell?
Chill. That's what you gotta do. Inför nästa match, så ska du bara skita i hur jävla illa dina medspelare spelar. Du ska lägga av ditt högfärderi. Du ska framförallt sluta spela som en frustrerad tonåring. Man the fuck up.
Du ska aldrig ragea. Du ska aldrig peka på någon och säga "fy!". Du ska _fucken_ _aldrig_ ge upp. Show me your genitals, not your arse.
Du ska köpa en ward nästa game och du ska pinga på kartan och säga "ss top brolaf care mid". Och sen ska du antingen säga "aw, sorry I ss a bit late :(" eller "Let's get you a blue while they're mid". Du ska avsluta varje game med ett "gg" och om de spelade bättre än förväntat så ska du säga "wp".
Du ska aldrig kommentera någons build. Du ska endast göra alla uppmärksamma på att motståndarlaget har mycket ad, så att armor kan vara att föredra. Du ska själv gå armor, föregå med gott exempel, like a real man.
Om någon blir arg på dig för att du feedar (fb 0/1), så ska du säga, "sry, misstake, will try and play safer" och du ska be om en ward ioma du inte har dråd med en själv. Just det, du ska be om en ward, inte förvänta dig en.
Du ska komma till insikt om att hälften av spelarna som inte gör bra ifrån sig har kommit bra mycket längre än vad du har kommit, då de gått från 800 till 1200 på bara en månads causal. Du har förstått att tanken har svårt att initiera då hon inte litar på dig; du gör därmed något åt saken och man the fuck up och går två steg närmare fronten och tar det chill. Du undrar inte längre varför supporten håller inne på sin CV och låter han därmed ta två creeps från dig så han kan köpa wards och därmed ha en aning om var han ska använda CV. Du har redan glömt hur man whinear och hur man piss off sin ap carry så att han skiter i dig nästa gång du sitter i klistret.

Grattis, du kom just till insikt att du suger och kan nu bara bli bättre.

Dold text
Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Jag är 13 år och har börjat spela rankt. När jag började spela så var jag inte så bra så jag har väldigt lågt elo 815 fy fan. men nu är jag trött på det och vill stiga lite i elo. men problemet är att man spelar med jävla idioter. om jag gör 17/3/10 med fizz och så förlorar man ändå matchen. jag har inte en bra match utan nästan alla matcher har jag mycket kills och försäker hjälpa teamet.

Tips Tack!

Jag spelar på: Eu & Nordic

Permalänk

Ett till Problem jag orkar inte spela nomal för att det är för lätt när man gär 31 kills garen och vinner en fight 3 vs 1 och sedan matchen efter 27 kills Fizz.

Jag behöver någon att spela rankt med helst någon som spelar väldigt ofta och inte blir så arg när det går dåligt.

som idag jag spelar Jayce solo top vinner min lane mot en drynda med 4-1. då får helt plötsligt Ezrael damp och börjar feeda vad ska man göra ät det då ja det är väl bara att försöka strunta i honom tänkte jag. Jag fortsätter att leka med deras trynd och sedan kommer deras jungler och feedar mig mer. när jag precis ska göra en dubbel kill efter ca 23 min så lommer soraka från mit lag och fllashar (oj fel stavat) fram till mig och ksar båda killsen. jag frågade vad fan hon höll på med och hon bara svarade att jag var noob. det slutade med att vi förlorade och soraka hade 10 kills ezrael hade inga kills men lyckade dö 23 gånger haha fantastiskt. så är det varje match vad ska man göra.

behöver någon att spela med som inte är helt packad och dum i huvudet.
om ni vill spela med mig och satsar på ett högt elo så adda mig AdamNyberg990117 (jag vet dåligt namn). Bra om man har skype.

jag har bara spelat sedan i januari så jag undrar om alla börjar efter året. så man börjar med 1200 elo igen det skulle va skönt även om det inte är något bra elo. så är det mycket bättre än 800.

Permalänk

börjar alla om vid seson 3 eller vad?
jag fattar inte och när börjar seson 3?