Permalänk
Medlem
Skrivet av queeny:

Smartass.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga hur det kommer sig att filmen "The Fighter" finns med på bannern KALAS! & produkter för 13:- men inte med i listan av filmer?
Den fanns där igår men är nu urplockad. Finns dock för 69:- & i lager fortfarande så något står inte rätt till.

Frågade via chatten men fick bara svaret "Vi reserverar oss för slutförsäljning & eventuella skrivfel" (inget av detta faller in på denna film då den finns i lager samt finns/fanns med i kampanjen).
Sen blev det för komplicerat för damen i chatten så hon bad mig maila in istället men då kunde svaret dröja upp till 24h

Jag vet att det handlar om lite pengar men jag vill ändå veta varför

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerXes:

Vill bara dela med mig av mitt intryck av mitt enda köp på CDON.com. Beställde en SSD-disk och ett nätagg på deras till synes mycket trevliga erbjudande om 15% rabatt. Nätagget avbeställde jag bara nån timme efter köp en söndagkväll då jag fick veta av en bekant att det var betydligt mer högljutt än vad som angetts. Trots detta var det enligt CDON omöjligt för det att hindra att det skickas eftersom det redan gått till lager - trots detta tog det dock minst två dagar för dem att skicka det. Jag fick själv returnera nätagget i efterhand - de betalade dock frakten och jag instruerades att bara dra av summan för nätagget från fakturan vilket jag gjorde och betalade denna. Kände mig hyfsat nöjd även om det hela var lite trassligt.

I helgen var jag hemma på besök hos mina föräldrar och då hade Klarna (som sköter fakturering åt CDON och förövrigt enligt senaste veckans rapportering verkar vara ett lagom seriöst företag...) av någon oförklarlig anledning skickat en räkning 45kr och 57 öre till dem. Jag är inte skriven där och har inte varit på länge, fattar inte hur den hamnade där. Hursomhelst hamnade den i en korg i väntan på att jag skulle hälsa på. Exakt en månad senare dök ännu en påminnelse upp på denna räkning, denna gång på 125kr och 31 öre inklusive administrativa avgifter och förseningsavgifter, denna blev också liggande oöppnad ett bra tag innan jag fick kännedom om dem nu i helgen.

Skitsummor men med denna typ av förfarande är det väl rena slumpen att jag inte hamna hos inkasso. Jag tänker definitivt inte köpa nåt mer från CDON.com igen. Aldrig haft så mycket strul vid köp från Dustin eller dylikt och jag skulle starkt avråda andra från att handla hos CDON.

Tänkte bara kort uppdatera hur gick med mitt ärende. Jag var något orättvis mot CDON då felet låg hos Klarna. Efter mycket om och men får jag tillbaka de småsummor som riskerade att resultera i en betalningsanmärkning.
Dock ska sägas: Jag talade med Klarna idag och den trevliga damen där mer eller mindre sa rätt ut att:

1. Returnerar man en vara och bara betalar de varor man behåller på fakturan tolkar Klarnas system det automatiskt som att man önskar delbetala. Detta trots instruktioner från CDON.

2. Har man tidigare haft en gammal adress som de har registrerat kan det mycket väl hända att de skickar fakturor dit, även fast man inte bor där. Klarna funderar inte en sekund över detta eller varför de inte får in en betalning på ett par tior. Kanske t.o.m. är en del av deras affärsidé...

Klarna är uppenbart ett oseriöst företag och jag skulle vilja ändra min rekommendation till att absolut inte utnyttja fakturor som bygger på Klarnas så kallade tjänster.

Permalänk
Medlem

Jag har en vara som har varit under "varor packas" i flera dagar nu som jag kan inte heller avbeställa då den för "långt in i orderhanteringen". Synd då det var en present till min mamma som fyller år.
sup with that?

Permalänk
Medlem

Jag visste inte att CDON fanns här på swec, vad trevligt. Jag har köpt några datorkomponenter därifrån och är mycket nöjd! b.l.a mitt GTX 580 och en SSD En bra konkurrent till Inet.

Visa signatur

i7 4790K & GTX 980 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyMboL:

Jag visste inte att CDON fanns här på swec, vad trevligt. Jag har köpt några datorkomponenter därifrån och är mycket nöjd! b.l.a mitt GTX 580 och en SSD En bra konkurrent till Inet.

Håller med, tycker även att utbudet är bättre än inet's när man jämför vad de har i lagret. ungefär 60% av inets produkter har dem inte ens i lagret, blir jobbigt att handla samtidigt som deras priser är dyrare än CDONs.
Beställde min "nya" dator Onsdag kväll hoppas att den skickas på fredag. Läser man betyg på CDON på prisjakt blir man fan lite skrämd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av queeny:

Rabattkoden SWEC1202 funkar inte. Någon mer som har samma problem?

Kan skriva det då ingen verkligen svarade på det... DENNA månaden är det 1203 nästa månad är det 1204 alltså ändras det med månaderna så du vet det om du tex beställer något sen i April (April=4 månadern)...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte vad som är fel på CDON. I förrgår skulle jag köpa två grafikkort, Asus GeForce ENGTX560TI448, priset var då 1899:-. När jag skulle fullfölja köpet så höjdes priset med 600 kronor. Jag kontaktade då CDON som sade att jag skulle få det reducerade priset på ETT av korten. Självklart sade jag då nej, och vände mig till andra webbsidor.
Idag när jag skulle kolla CDON på nytt, hade kortet priset 1899:- igen. Jag var då i skolan och kunde inte köpa kortet.
När jag kom hem idag och tänkte köpa kortet så var det borttaget från sidan. Vad är det som pågår? Så jävla irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av queeny:

Jag fattar inte vad som är fel på CDON. I förrgår skulle jag köpa två grafikkort, Asus GeForce ENGTX560TI448, priset var då 1899:-. När jag skulle fullfölja köpet så höjdes priset med 600 kronor. Jag kontaktade då CDON som sade att jag skulle få det reducerade priset på ETT av korten. Självklart sade jag då nej, och vände mig till andra webbsidor.
Idag när jag skulle kolla CDON på nytt, hade kortet priset 1899:- igen. Jag var då i skolan och kunde inte köpa kortet.
När jag kom hem idag och tänkte köpa kortet så var det borttaget från sidan. Vad är det som pågår? Så jävla irriterande.

Varför kunde du inte köpa kortet i skolan?

ps:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=654278&cks=ASS&assoc=B99...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Hade inte med mitt kort (köpa med postförskott eller faktura känns ju ganska dumt). Jag såg att Komplett hade det också, men jag hade gärna nyttjat en rabattkod på CDON. Blir irriterad bara. Men det är ju CDON som förlorar på det eftersom jag vänder mig till en annan sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av queeny:

Hade inte med mitt kort (köpa med postförskott eller faktura känns ju ganska dumt). Jag såg att Komplett hade det också, men jag hade gärna nyttjat en rabattkod på CDON. Blir irriterad bara. Men det är ju CDON som förlorar på det eftersom jag vänder mig till en annan sida.

Bra att veta (till nästa gång): Hos cdon till skillnad mot de flesta andra betalar du inget extra vi faktura betalning.

Permalänk
Skrivet av queeny:

Jag fattar inte vad som är fel på CDON. I förrgår skulle jag köpa två grafikkort, Asus GeForce ENGTX560TI448, priset var då 1899:-. När jag skulle fullfölja köpet så höjdes priset med 600 kronor. Jag kontaktade då CDON som sade att jag skulle få det reducerade priset på ETT av korten. Självklart sade jag då nej, och vände mig till andra webbsidor.
Idag när jag skulle kolla CDON på nytt, hade kortet priset 1899:- igen. Jag var då i skolan och kunde inte köpa kortet.
När jag kom hem idag och tänkte köpa kortet så var det borttaget från sidan. Vad är det som pågår? Så jävla irriterande.

Wow, jag trodde jag var den enda som råkat ut för det här. Jag hade för avsikt att köpa ett likadant kort från CDON igår, ett Asus GTX460 448. Jag valde produkten, gick till kassan, när jag skulle gå vidare var det borta. Jag tänkte ok, jag kanske var sent ute.
Idag, kollade upp kortet idag igen. Åter tillbaka på CDON med nedsatt pris. Lägger till kortet, går till kassan, och jag råkar ut för samma sak, IGEN :@

Fool me twice...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/22-24inch_benq_xl2420t_24%22_wid...

Försöker köpa denna med rabattkod SWEC1203 men får ingen rabatt. Gäller inte den för skärmar?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

http://cdon.se/hemelektronik/22-24inch_benq_xl2420t_24%22_wid...

Försöker köpa denna med rabattkod SWEC1203 men får ingen rabatt. Gäller inte den för skärmar?

Nej, datorkomponenter

Permalänk
Medlem

Underbar sajt. Den enda nackdelen är layouten, tycker det är hemskt svårt att hitta allt man ska ha.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Om någon har en 50kr rabattkod som inte lär användas innan den går ut tar jag den väldigt gärna

Permalänk
Medlem

Hur löser ni avbeställningar med beställningar man precis lade? Skulle ha en Intel 520 240Gb men mina rabattkoder åkte inte med så betalade för mycket. Var lite för ivrig och tryckte köp innan jag såg att rabattkoderna inte hade gått igenom. Eller kan ni göra återbetalningar av skillnaden? Har kontaktat kundservice också, men antar att ni är snabbare här.

En annan fråga också? Kreditgränsen för faktura? Vad gäller för att man ska kunna köpa för större summor av er?

Permalänk
Avstängd

Ang. fakturan så är det klarna som bestämmer din kreditlimit, ring dom och fråga vad din gräns är.

Permalänk

Fungerar inte rabattkoden längre eller finns det begräsningar ?
Provat lägga till diverse bärbara datorer i varukorgen och mata in rabattkoden SWEC1203 men priset uppdateras inte.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Fungerar inte rabattkoden längre eller finns det begräsningar ?
Provat lägga till diverse bärbara datorer i varukorgen och mata in rabattkoden SWEC1203 men priset uppdateras inte.

Rabattkoden gäller enbart datorKOMPONENTER.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Rabattkoden gäller enbart datorKOMPONENTER.

Ah, misstänkte att det fanns någon sorts begränsning men kunde inte hitta information om rabattkoden förutom att det skrivs i tråden att en sådan finns. Tack för klargörandet!

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Verkar vara lite rörigt att hitta på cdon's hemsida. T.ex. hur f*n hittar jag kategorin med ramminne ? Hittar ju ramminne när jag söker på DDR3 o dylikt men skulle gärna vilja på något sätt klicka mig in i själva kategorin o se allt som finns...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Verkar vara lite rörigt att hitta på cdon's hemsida. T.ex. hur f*n hittar jag kategorin med ramminne ? Hittar ju ramminne när jag söker på DDR3 o dylikt men skulle gärna vilja på något sätt klicka mig in i själva kategorin o se allt som finns...

Elektronik ->
Datorkomponenter ->
Internminne?

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Elektronik ->
Datorkomponenter ->
Internminne?

Ah, krävdes en CTRL-f för att överhuvudtaget hitta var kategorierna är. Kunde inte tänka mig att de skulle gömma det så långt ner på sidan... men det är klart det ska rymmas en kvadratmeter "Varukorg", "Outnyttjade erbjudanden", "Nyttjade erbjudanden", "Bonustrappan", "Kalas" och "Kampanjer" innan man ser hela produktkategorierna

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Ah, krävdes en CTRL-f för att överhuvudtaget hitta var kategorierna är. Kunde inte tänka mig att de skulle gömma det så långt ner på sidan... men det är klart det ska rymmas en kvadratmeter "Varukorg", "Outnyttjade erbjudanden", "Nyttjade erbjudanden", "Bonustrappan", "Kalas" och "Kampanjer" innan man ser hela produktkategorierna

Kör du 800x600 i upplösning?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Hej, jag beställde ett ax750 agg från er, när jag väl monterat det så märker jag att det är coilwhine på det.. Men eftersom jag inte vill sitta utan dator en längre tid så undrar jag. Hur lång tid kommer det ta att få mitt nättag utbytt?

Permalänk
Inaktiv

EDIT! Hade lite problem vid beställning men CDON ordnade det så det jag skrev är inte längre aktuellt. Tack CDON.

Permalänk
Medlem

Om folk inte märkt det så får man fri frakt OCH 5 % rabatt om man är medlem på sweclockers

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

Om folk inte märkt det så får man fri frakt OCH 5 % rabatt om man är medlem på sweclockers

Och deras spelrea är oslagbar!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

funkar rabatkoden på finska cdon? eller kan man beställa från svenska cdon till finland?

varför har ni inte samma produkter i finska och svenska cdon? t.ex define xl finns i svenska men inte finska.