Permalänk
Medlem
Skrivet av yubi:

Varför kör du bara med hörlurar? Du kanske är omtänksam mot din omgivning bor du i lägenhet eller hemma hos dina föräldrar?
Seriöst du behöver en ordentlig ljudanläggning typ 7.2 högtalare en fet förstärkare. Då kan du nog maxa din spelupplevelse...

jag har bose lifestyle v35 vilket är helt okej men gillar att köra med hörlurar när jag spelar.

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

som jag har svarat lite tidigare så har det nog kostat runt 150k med all hårdvara, då inräknat det jag inte använder längre men har haft i datorn lägst med vägen.

Okey... det är verkligen ingen dålig prislapp. Av nyfikenhet skulle jag vilja fråga vad summan då blir på det som sitter i burken idag...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Btw, vart hittade du din Reservoar? (Tank) Den är sjukt underbar. Funderar påa tt skaffa en. Minns du vart du beställde den ? elelr vad den heteR?

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av am0berg:

Btw, vart hittade du din Reservoar? (Tank) Den är sjukt underbar. Funderar påa tt skaffa en. Minns du vart du beställde den ? elelr vad den heteR?

http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=WC-069-P...

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Okey... det är verkligen ingen dålig prislapp. Av nyfikenhet skulle jag vilja fråga vad summan då blir på det som sitter i burken idag...

Hm. Hjälp mig om jag glömmer något.
Moderkort 3.2k
CPU 10k
3x GPU 15k
Minnen 6k
Revodrive 8k
4x caviar blacks 7k
Nätagg 3.5k
Case 3.5k
Vattenkylning totalt 8-9k
Snabbt räknat så totalt ligger lådan mellan 65-70k som den står just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Hm. Hjälp mig om jag glömmer något.
Moderkort 3.2k
CPU 10k
3x GPU 15k
Minnen 6k
Revodrive 8k
4x caviar blacks 7k
Nätagg 3.5k
Case 3.5k
Vattenkylning totalt 8-9k
Snabbt räknat så totalt ligger lådan mellan 65-70k som den står just nu.

Maffigt alltså... jag räknade ihop mitt med kringutrustning och kommer upp i hälften. Hobby kostar=)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt:) 5/5

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Alltid kul med rejäla byggen, så man åtminstone får se en bild på den dator man själv drömmer om
Vore kul med lite fler och bättre bilder när du spelar, gärna "first person"-vy så man får se känslan av att vara omringad av skärmar.

När det gäller "quad-fire", presterar det verkligen bättre än 3 (hårdare klockade) kort? Har läst om strul med drivrutiner etc. så det kanske är smidigare att stanna på 3 och ha någonting som fungerar, istället för teoretiskt bättre prestanda som inte startar.

Enda kritiken är väll den något röriga slangdragningen, men jag förstår dina argument med fokus på prestanda. Kanske kan någon annan vattenkylningsguru komme med bra tips.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

This isn't overkill, it's Überkill....

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt!

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

Awesome!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr33mcrusher:

This isn't overkill, it's Überkill....

Du vet att overkill och überkill betyder exakt likadant på svenska va?

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaxXeZ:

Riktigt coolt!

kan du ta och tala om för mig hur du får plats med 4x 7970 och 3x revodrive på ett rampage IV extreme mb?

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk

Vilken lyxlirare!

5p lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

kan du ta och tala om för mig hur du får plats med 4x 7970 och 3x revodrive på ett rampage IV extreme mb?

Jadu folk gillar att ljuga i sina signs och trolla andra men failar big time genom att saker och ting inte är kompatibla

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Det är väl "bara" tre st 7970 som sitter i den här burken? Det fjärde är ju i reservdelsdatorn..

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Det är väl "bara" tre st 7970 som sitter i den här burken? Det fjärde är ju i reservdelsdatorn..

RaxXeZ
Medlem

Plats: Nora
Registrerad: jul 2011
Riktigt coolt!
__________________
Corsair Obsidian 800D<>Intel Core i7 3960X 5.2GHz<>Corsair Cooling Hydro H100 (2X 120mm 1850)<>Asus RAMPAGE IV EXTREME<>3X OCZ SSD RevoDrive 3 120GB + 5X 3TB Hitachi 7K3000 64MB<>Corsair 64GB (8x8096MB) CL10 1866Mhz VENGEANCE Quad Channel<> 4X XFX Radeon HD7970 3072MB Hydrocell BE<>LG BH12LS30<>Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro<>Corsair AX 1200W 80+ Gold)

kolla denna sign....

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk

Det skumma är kombinationen.. EXTREMT DATA-NÖRD och fotbolls proffs?? luktar troll.. är nog mer "pappa betala" o leker rikt fotbolls pråffs på intärnät...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Rätt fet dator. Måste ha kostat en del kulor att byta ut helt nya delar mot än nyare delar. Tyckte jag själv var lite för snabb att uppdatera mina grejer. Men har man en hobby så har man.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Varför Caviar black som lagringsdiskar? Var det kanske försäljaren som valde åt dig när du sa att du ville ha det bästa (läs dyraste) som gick att få tag på? Annars är gröna diskar oftast bästa alternativet för lagring.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Skrivet av QL:

Varför Caviar black som lagringsdiskar? Var det kanske försäljaren som valde åt dig när du sa att du ville ha det bästa (läs dyraste) som gick att få tag på? Annars är gröna diskar oftast bästa alternativet för lagring.

Gröna drar mindre ström, låter mindre, och är långsammare. Det är väl inget som gör att de är bättre än 7200rpmare? Bara mer prisvärda och räcker gott och väl till lagring? (rätta mig om jag har fel )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

kan du ta och tala om för mig hur du får plats med 4x 7970 och 3x revodrive på ett rampage IV extreme mb?

Skrivet av Acco22:

RaxXeZ
Medlem

Plats: Nora
Registrerad: jul 2011
Riktigt coolt!
__________________
Corsair Obsidian 800D<>Intel Core i7 3960X 5.2GHz<>Corsair Cooling Hydro H100 (2X 120mm 1850)<>Asus RAMPAGE IV EXTREME<>3X OCZ SSD RevoDrive 3 120GB + 5X 3TB Hitachi 7K3000 64MB<>Corsair 64GB (8x8096MB) CL10 1866Mhz VENGEANCE Quad Channel<> 4X XFX Radeon HD7970 3072MB Hydrocell BE<>LG BH12LS30<>Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro<>Corsair AX 1200W 80+ Gold)

kolla denna sign....

Undrar varför han inte lagt upp galleri
Jävla troll

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Gröna drar mindre ström, låter mindre, och är långsammare. Det är väl inget som gör att de är bättre än 7200rpmare? Bara mer prisvärda och räcker gott och väl till lagring? (rätta mig om jag har fel )

Gröna diskar låter mindre och drar mindre ström. Det är egenskaper som man vanligtvis sätter värde på när man är ute efter lagringsdiskar. Snabbhet är inte den viktigaste egenskapen hos en lagringsdisk. Min poäng är att det faktisk inte alltid är den dyraste lösningen som är den bästa lösningen.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem

Riktigt fet dator du har där man blir lite avis 5/5p

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Skrivet av QL:

Gröna diskar låter mindre och drar mindre ström. Det är egenskaper som man vanligtvis sätter värde på när man är ute efter lagringsdiskar. Snabbhet är inte den viktigaste egenskapen hos en lagringsdisk. Min poäng är att det faktisk inte alltid är den dyraste lösningen som är den bästa lösningen.

Jag håller med där Grejen är bara att om jag har fattat detta rätt, så skiter acco22 fullständigt i vad det kostar, och då kan man ju lika gärna lägga på ett par hundralappar för lite snabbare diskar och lite bättre nätagg. Varför inte liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag håller med där Grejen är bara att om jag har fattat detta rätt, så skiter acco22 fullständigt i vad det kostar, och då kan man ju lika gärna lägga på ett par hundralappar för lite snabbare diskar och lite bättre nätagg. Varför inte liksom?

Därför att de svarta diskarna som han har valt låter mer, blir varmare och drar mer ström och därför är olämpliga som lagringsdiskar.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Skrivet av QL:

Därför att de svarta diskarna som han har valt låter mer, blir varmare och drar mer ström och därför är olämpliga som lagringsdiskar.

Jag använder båda diskarna i min dator. Och det är helt klart stor skillnad på dem i prestanda, sen ligger black serien med 5 års garanti iaf. när jag köpte. Så egentligen tittar vi lite fel när vi köper green diskarna (Fast ändå rätt) för om man är lite smart så använder man windows egen funktion med att lägga diskarna i vila när man ändå inte ska använda dem dagligen.

Green serien är ju helt klart mest prisvärd så jag använder dem själv som lagringsdiskar. Men ur rent prestanda tänk så lirar de svarte i annan liga.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Skrivet av Acco22:

Hm. Hjälp mig om jag glömmer något.
Moderkort 3.2k
CPU 10k
3x GPU 15k
Minnen 6k
Revodrive 8k
4x caviar blacks 7k
Nätagg 3.5k
Case 3.5k
Vattenkylning totalt 8-9k
Snabbt räknat så totalt ligger lådan mellan 65-70k som den står just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Du glömde operativsystem (och kringutrustning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Du glömde operativsystem (och kringutrustning)

3x dell u3011. 36k
steelseries xai fnatic edition. 700kr
logitech random knappbord med low profile knappar. 300kr
bose lifestyle v35. 30k
random lurer som är sköna men har beats svarta och blå. 4k

så "kringutrustningen" ligger på en 71k.

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem

Om pengar inte är något stort hinder, och du har en R8.
Du har inte funderat på att lägga lite pengar på en bra ratt och stol, från t ex http://www.fanatec.de/
Simbin ska väl hålla på med ett nytt GTR spel, alltid bra att vara förberedd.

Själv är jag nöjd med att tillfälligt ha slutat spela spel. Blir lättare att inte bli avundsjuk då.