Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Halvtaskig kan jag skriva under på att skärmen är men inte upplevt den som riktigt så usel som du beskriver den. Har den visserligen mest till text så mina krav gäller mest kontrasten svart/vitt. Den funkar men är inget under. Jag hade visserligen låga förväntningar så blev inte så besviken, min snart tre år gamla Dell med LED-panel är avsevärt mycket bättre.

Billiga LEDs stänger inte av bakgrundsbelysningen, de fungerar precis som CFFL-skärmar men med en LED-strip istället för lysrör i kanten.

Kanske jag som är orimligt kräsen då Kände heller inte till det där om billiga LED-skärmar. Jag gjorde nog misstaget att förutsätta att den tekniska standarden per automatik höjs allteftersom tiden går. Så är det uppenbarligen inte alltid. U36:an verkar vara en bra maskin i övrigt dock måste jag säga!
Lade till två jämförelsebilder i inlägget btw.

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt denna efter långt övervägande mellan asus och macbook pro. Det blev asus eftersom ALLA säger att man får mer för pengarna. Jag är nöjd med exteriören men vågar inte inte starta den för jag undrar om tangentbordet är som det ska. Knapparna känns och framförallt låter väldigt plastiga. Spacetangenten låter som om den satt på ett tangentbord tillhörande stationär dator på 90-talet. Tidigt 90-tal! Ska det vara såhär? Är ni andra nöjda och glada med det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av louised:

Jag har precis köpt denna efter långt övervägande mellan asus och macbook pro. Det blev asus eftersom ALLA säger att man får mer för pengarna. Jag är nöjd med exteriören men vågar inte inte starta den för jag undrar om tangentbordet är som det ska. Knapparna känns och framförallt låter väldigt plastiga. Spacetangenten låter som om den satt på ett tangentbord tillhörande stationär dator på 90-talet. Tidigt 90-tal! Ska det vara såhär? Är ni andra nöjda och glada med det här?

Jag blev också lite förvånad eftersom de recensioner jag läst säger att tangentbordet skulle vara bra, vilket jag inte direkt tycker att det är. Tyckte att det var helt hopplös att köra touchtyping på det i början eftersom det är så konstig känsla i tangenterna. Det jag kan säga är väl att man vänjer sig, det är fortfarande inte direkt bra men det funkar. Jag inbillar mig även att tangenterna blivit lite lättare att trycka in efter att ha används några gånger. Just space låter en del om man slår till tagenten lite men det stör mig inte då jag har ett mekaniskt till den stationära som låter ännu mer.

Tilläggas kan även att jag inte är överförtjust i Macbookens tangentbord heller, det är bättre men fortfarande sämre än t.ex. Thinkpad eller Latitude tangentbord.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Vad tror ni om denna "setup" med U36:an???

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2064544&view=m

Är datorn i sig i så hög kvalitet så detta "paket" är värt 8k???

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av majken_60:

Vad tror ni om denna "setup" med U36:an???

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2064544&view=m

Är datorn i sig i så hög kvalitet så detta "paket" är värt 8k???

Datorns byggkvalitet är absolut så hög om man får en utan coilwhine som vissa har fått, den något mediokra skärmen samt att tangentbordet är lite svampigt. Jag är väldigt nöjd med min på det hela taget, men det är bra att vara medveten om bristerna.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Jo det ser bra ut. Men behöver du verkligen 8GB minne, det räcker med att sätta i 4GB till, då har du 8GB eftersom den redan har 4GB installerat.

Det finns ett alternativ till = Asus U46SV i den är det redan 8GB minne i, så då behövs bara en SSD.

"ASUS U46SV-WX094V är ett litet kraftpaket förpackad i en lätt och stilren design. Den är inte större än en normal 13” dator men erbjuder ändå en display på 14”.

http://www.asus.se/Notebooks/Superior_Mobility/U46SV/#overvie...

http://www.inet.se/produkt/1969421/asus-u46sv-wx094v

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1006202

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av majken_60:

Vad tror ni om denna "setup" med U36:an???

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2064544&view=m

Är datorn i sig i så hög kvalitet så detta "paket" är värt 8k???

Jag säger ja, du får inget bättre för 8k.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av majken_60:

Vad tror ni om denna "setup" med U36:an???

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2064544&view=m

Är datorn i sig i så hög kvalitet så detta "paket" är värt 8k???

Jag kan minnas fel (någon får gärna rätta mig) men jag tror jag läst lite reviews där Samsungs SDD's endast presterar mediokert. Kolla denna barometern (gråa rutan):
http://www.laptopmag.com/review/laptops/samsung-series-9.aspx

Men jag är helsäker på att Toshibas SSD's som sitter i deras egna (10Kkr-klassen) notebooks är skräp och låter så oxå.

Har för mig jag har läst bra reviews om A-Data SSD's som suttit i notebooks, kan någon bekräfta detta?

Permalänk
Medlem

Vad är det för komponenter som sitter till höger i datorn om man har den som den skall vara(dvs locket överst). För min dator blir VÄLDIGT varm där, så jag funderar på om det är nvidia grafikkortet som ligger och blir belastat hela tiden.

Någon annan som tycker att datorn blir väldigt varm på högersidan? Just nu är den så varm att jag inte riktigt trivs att arbeta med den, och värmen börjar sprida sig mot vänstersidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enne:

Vad är det för komponenter som sitter till höger i datorn om man har den som den skall vara(dvs locket överst). För min dator blir VÄLDIGT varm där, så jag funderar på om det är nvidia grafikkortet som ligger och blir belastat hela tiden.

Någon annan som tycker att datorn blir väldigt varm på högersidan? Just nu är den så varm att jag inte riktigt trivs att arbeta med den, och värmen börjar sprida sig mot vänstersidan.

Spelar man eller kör något annat tungt blir hela datorn obehagligt varm efter en stund men inget jag känner igen vid vanligt användande.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Skrivet av Enne:

Vad är det för komponenter som sitter till höger i datorn om man har den som den skall vara(dvs locket överst). För min dator blir VÄLDIGT varm där, så jag funderar på om det är nvidia grafikkortet som ligger och blir belastat hela tiden.

Någon annan som tycker att datorn blir väldigt varm på högersidan? Just nu är den så varm att jag inte riktigt trivs att arbeta med den, och värmen börjar sprida sig mot vänstersidan.

Hårddisken sitter i högre hörnet, processorn till vänster om pekplattan. Vet inte vart grafikkortet sitter. Grafikkortet ska stängas av då det inte används, är ingen mening att slösa ström på det.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det var i denna (långa) tråden som folk talat om plastfolie som gör glansiga skärmar matta.
Hur funkar dessa?
Tar de bort för mycket lumen, kontrast, osv?

Permalänk

Hittar ej varken u36 eller u46 på Asus egen hemsida längre. Tror ni att detta är ett tecken på att vi snart kommer att se en uppdaterad modell eller tar ux31 helt över i klassen?

Själv ofta tänkt att u36 legat lite för nära ux31 med tanke på låg vikt men det skulle inte förklara u46 försvinnande. Intressant i vilket fall och kanske dyker det upp något på CES nu i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irrationell:

Hittar ej varken u36 eller u46 på Asus egen hemsida längre. Tror ni att detta är ett tecken på att vi snart kommer att se en uppdaterad modell eller tar ux31 helt över i klassen?

Själv ofta tänkt att u36 legat lite för nära ux31 med tanke på låg vikt men det skulle inte förklara u46 försvinnande. Intressant i vilket fall och kanske dyker det upp något på CES nu i veckan.

Eftersom det bara gäller den svenska sidan är det nog bara någon som gjort fel. På deras globala sida finns U36JC kvar i listan så riktigt så fort försvinner de inte.

Personligen ser jag verkligen inte poängen med U31 när man kan få en U36a med avsevärt mycket bättre prestanda och utbytbart batteri för mindre pengar, men det kanske bara är jag.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Skrivet av Rattnalle:

Eftersom det bara gäller den svenska sidan är det nog bara någon som gjort fel. På deras globala sida finns U36JC kvar i listan så riktigt så fort försvinner de inte.

Personligen ser jag verkligen inte poängen med U31 när man kan få en U36a med avsevärt mycket bättre prestanda och utbytbart batteri för mindre pengar, men det kanske bara är jag.

Är det inte möjligt att man i några utav de mindre köpstarka länderna väljer att lansera modeller mycket senare/inte alls och att den globala sidan helt undviker i att ta hänsyn till detta. Just datorer brukar ju hamna i Norden ganska kvickt medan det kan ta lång tid i exempelvis sydeuropa. Alltså att man skjuter hela lanseringscykeln ett antal månader för att exempelvis kunna hålla en annan prisbild.

Om det var U"X"31 du syftade på håller jag delvis med dig. Den står ju för någonting annat med även form och design i åtanke men jag har resonerat på samma sätt att u36 är mycket mer prisvärd och när den ändå väger under 1.7kg går det inte att motivera köp av ux31. Vilket jag tror är varför u36 kan riskera att vara tillbakadragen, för att inte längre konkurrera med ux31.

Permalänk

Köp inte den här pissdatorn. Har haft den i 3 månader nu och jag har aldrig varit mer missnöjd med någon produkt någonsin.
Datorn ser super bra ut på papper , men i verkligheten är den så fruktansvärt misslyckad.. Det finns inga ord att beskriva hur fruktansvärt dålig denna laptoppen är.

Jag har kört en clean kopia på win 7, lagt in rätt drivers och program och gjort allt i min makt att få datorn att fungera. Jag har byggt några datorer och jag har studerat datorvetenskap och jag kan ärligt säga till både studenten och medel svensson att detta inte är en dator för er (just pga allt jobb du måste göra för att din nya laptop ska fungera någorlunda).

Om du inte fått ett måndagsexemplar, som för den delen verkar vara i hög grad förekommande, så är det bloatware som ställer till det. Ställer inte bloatwaren til ldet så ställer Asus egna energi-sparar program till det. Ställer inte något av föregående till det så gör asus web-storage program att utforskaren hänger sig. Har du fixat det så ställer överhettningen till det, det går inte att fixa, men är du OK med att ha datorn i frysen när du arbetar så kommer du endå bli galen på den otroligt **** tattiga musplattan eller skärmen som inte kan visa svart eller nätverskortet som gillar att äta bajs.

Dessutom har datorns batteritid gått från 7h till 3h på 3 månader.

Jag har som sagt kört en clean install på windows 7 och lagt in all nödvändig vara.

Men sedan jag var i Holland för nån dag sedan så går datorn i hibernation mode lite titt som tätt.
(alla inställningar på både windows och asus egna energi program står på "aldrig")

Permalänk
Skrivet av immortalsuccess:

Köp inte den här pissdatorn. Har haft den i 3 månader nu och jag har aldrig varit mer missnöjd med någon produkt någonsin.
Datorn ser super bra ut på papper , men i verkligheten är den så fruktansvärt misslyckad.. Det finns inga ord att beskriva hur fruktansvärt dålig denna laptoppen är.

Jag har kört en clean kopia på win 7, lagt in rätt drivers och program och gjort allt i min makt att få datorn att fungera. Jag har byggt några datorer och jag har studerat datorvetenskap och jag kan ärligt säga till både studenten och medel svensson att detta inte är en dator för er.

Om du inte fått ett måndagsexemplar, som för den delen verkar vara i hög grad förekommande, så är det bloatware som ställer till det. Ställer inte bloatwaren til ldet så ställer Asus egna energi-sparar program till det. Ställer inte något av föregående till det så gör asus web-storage program att utforskaren hänger sig. Har du fixat det så ställer överhettningen till det, det går inte att fixa, men är du OK med att ha datorn i frysen när du arbetar så kommer du endå bli galen på den otroligt **** tattiga musplattan eller skärmen som inte kan visa svart eller nätverskortet som gillar att äta bajs.

Dessutom har datorns batteritid gått från 7h till 3h på 3 månader.

Jag har som sagt kört en clean install på windows 7 och lagt in all nödvändig vara.

Men sedan jag var i Holland för nån dag sedan så går datorn i hibernation mode lite titt som tätt.
(alla inställningar på både windows och asus egna energi program står på "aldrig")

Hört att många haft problem just med energispar-hantering efter ny "clean" installation samt att touchpaden inte varit den bästa.
Då du nämner bajs i nätverkskortet misstänker jag dock starkt att du råkat ut för ett måndagsexemplar. (;))

Permalänk

Absolut, det kan vara ett måndags ex, men då brukar felen vara konstanta (behöver naturligtvis inte vara)
Men poängen är, efter att följt detta forumet och några andra, skulel du rekommendera denna datorn till någon som inte vill
eller har möjlighet att göra en clean installation av windows 7 ?

Skrivet av Irrationell:

Hört att många haft problem just med energispar-hantering efter ny "clean" installation samt att touchpaden inte varit den bästa.
Då du nämner bajs i nätverkskortet misstänker jag dock starkt att du råkat ut för ett måndagsexemplar. (;))

Permalänk
Medlem
Skrivet av immortalsuccess:

Absolut, det kan vara ett måndags ex, men då brukar felen vara konstanta (behöver naturligtvis inte vara)
Men poängen är, efter att följt detta forumet och några andra, skulel du rekommendera denna datorn till någon som inte vill
eller har möjlighet att göra en clean installation av windows 7 ?

"Clean" installation blir det bara om man undviker att lägga in något program som det står Asus på, då fungerar den klockrent.

Sedan är väl detta ändå ett forum för någorlunda kunniga människor, alternativt med ambition att bli kunnig. Då är det absolut inte fel att rekommendera den med förbehåll för att man behöver installera om den, vilket i stort sett alla vi som har den nämnt när vi rekommenderat den.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Skrivet av Rattnalle:

"Clean" installation blir det bara om man undviker att lägga in något program som det står Asus på, då fungerar den klockrent.

Sedan är väl detta ändå ett forum för någorlunda kunniga människor, alternativt med ambition att bli kunnig. Då är det absolut inte fel att rekommendera den med förbehåll för att man behöver installera om den, vilket i stort sett alla vi som har den nämnt när vi rekommenderat den.

Jag installerade om med endast drivrutiner, men eftersom batteritiden blev avsevärt sämre så testade jag att installera
asus power4gear, och fick på så vis en bättre batteritid utan att behöva gå in och tweaka alla inställningar själv.
Däremot så är deras enrgihanterare så buggig att den rentav är äcklig.

Jag får inte bilden av att ni rekommenderar datorn pga att man ska behöva installera om windows.
Eftersom en förvånansvärt stor del av de som köpt datorn rapporterar hårdvarufel av olika slag så rekommenderar jag
medel-dator-användaren att inte köpa datorn, tid är pengar.

Permalänk
Skrivet av immortalsuccess:

Jag installerade om med endast drivrutiner, men eftersom batteritiden blev avsevärt sämre så testade jag att installera
asus power4gear, och fick på så vis en bättre batteritid utan att behöva gå in och tweaka alla inställningar själv.
Däremot så är deras enrgihanterare så buggig att den rentav är äcklig.

Jag får inte bilden av att ni rekommenderar datorn pga att man ska behöva installera om windows.
Eftersom en förvånansvärt stor del av de som köpt datorn rapporterar hårdvarufel av olika slag så rekommenderar jag
medel-dator-användaren att inte köpa datorn, tid är pengar.

Jag har aldrig haft några problem med power4gear utan tycker nästan att det är en av de bästa funktionerna på datorn. Man får ju grym batteritid och datorn blir väldigt tyst. Kanske en dum fråga, men är du säker på att du har installerat alla nödvändiga drivrutiner?

Vad gäller pekplattan som du nämnde tidigare så fungerar den bättre om du lägger in senaste Synaptics-drivaren istället för den som Asus delar.

Överhettning har jag aldrig upplevt som något problem. CPU och GPU brukar ligga mellan 47-55c vid standardbruk. Spelar iofs nästan aldrig men har heller aldrig haft några problem när jag väl gjort det. Dina kylflänsar kanske glappar?

Men det är sant att datorn är långt ifrån problemfri. Har själv problem med coil whine och att jag får bluescreen då jag pluggar in min Galaxy S2 i den högra usb-porten (troligen problem med USB3-drivaren).

Permalänk
Medlem

bloatware hänger det väl med alla svensson-konsumentdatorer nu för tiden.

däremot så för att vara riktigt nöjd så måste man byta till en SSD i eventuellt wlan kort också.
men när det är gjort så är den super!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Skrivet av fläsklägg:

Jag har aldrig haft några problem med power4gear utan tycker nästan att det är en av de bästa funktionerna på datorn. Man får ju grym batteritid och datorn blir väldigt tyst. Kanske en dum fråga, men är du säker på att du har installerat alla nödvändiga drivrutiner?

Vad gäller pekplattan som du nämnde tidigare så fungerar den bättre om du lägger in senaste Synaptics-drivaren istället för den som Asus delar.

Överhettning har jag aldrig upplevt som något problem. CPU och GPU brukar ligga mellan 47-55c vid standardbruk. Spelar iofs nästan aldrig men har heller aldrig haft några problem när jag väl gjort det. Dina kylflänsar kanske glappar?

Men det är sant att datorn är långt ifrån problemfri. Har själv problem med coil whine och att jag får bluescreen då jag pluggar in min Galaxy S2 i den högra usb-porten (troligen problem med USB3-drivaren).

Ja, det glömde jag skriva, samma för mig, bluescreen med iphone 4 om jag drar ut den från usb3 porten.
whine har jag inte dock, vilket är konstigt men det kommer väll snart kan jag tänka mig

vad gäller styrplatan så har jag 2fingerscroll programmet och det fungerar, tänker bara på den plastiga "klickaren" i silver
under pekplattan, den är inte fast utan går att vicka på och om man trycker lite hårdare än normalt så känns det som den ska spricka.

Jag har i princip löst de flesta problemen men det har tagit mycket av min tid. Det jag pratar om när jag nämner power4gear är
att den inte hänger med riktigt vad windows egna energihanterare gör, så råkar du någon gång ändra i windows egna
så blir det genast buggigt och datorn vet inte vad den ska göra; sova , vakna eller bräsa på.

Och informationen att denna datorn även har en upplösning som gör det svårt att connecta med andra skärmar
lämnar Asus ogärna ut.

Datorn har ju en upplösning 1366x768, vilket man bör vara medveten om om man vill rendera bilder.. Då måste man ställa om upplösningen till det normala, vilket skapar svart yta på sidorna som inte kan användas. Samtidigt som man inte får den där svärtan som man vill ha.
Upplösningen skapar problem med äldre spel också, AoE fan som jag är (inte 3:an) har jag noterat problem med både bilden och upplösninge.n

Vill du stänga datorn och koppla in den till en extern skärm är det en lång procedur, självklart kan man koppla in den snabbt, men om du inte vill att datorn ska gå i vänteläge när locket är stängt blir det svårt, det kan vara ett hårdvarufel, det har jag ingen aning om, men alla mina inställningar står på ALDRIG (gällande både plugged/unplugged) och endå går datorn i hibernation mode lite random när locket är stängt.
(återigen, de sista problemet kan vara begränsat till min dator, inte ORKAT kolla upp).

Tillägg: Jag sparade några månader för att ha råd med lite bättre dator utöver det vanliga, jag fick en sämre dator... utöver det vanliga.
Jag betalade över 13 papp för datorn (med ssd och 8gigg) med inkluderad drulleförsäkring.. drulleförsäkringen täcker ju allt, men det tar minst 1 mån att få den reparerad, något som jag absolut inte har tid med då jag använder den minst 8h per dag i både jobb och studier. .. så man kan ju hoppas att den blir stulen

Permalänk

Det ni skrivit om denna dator får mej att få rysningar.. Vill ha en felfri dator och iom att det verkar vara återkommande fel hos flera stycken så kommer jag inte att köpa denna.. Får helt enkelt leta vidare efter en "felfri" dator, visste ingen dator är väl felfri men när det är återkommande fel så tvekar jag..

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

Har nu haft denna dator en dryg vecka och bortsett bloatware från Asus så har jag bara positivt att säga om datorn än så länge.
Visst jag har gjort en clean install med windows 7 ultimate och även tagit bort recovery partitionen (har gjort en egen backup med Acronis). Så jag kanske inte skulle låta min far köpa denna utan att jag får fixa lite med den men utöver det är jag mycket nöjd.

Permalänk
Skrivet av majken_60:

Det ni skrivit om denna dator får mej att få rysningar.. Vill ha en felfri dator och iom att det verkar vara återkommande fel hos flera stycken så kommer jag inte att köpa denna.. Får helt enkelt leta vidare efter en "felfri" dator, visste ingen dator är väl felfri men när det är återkommande fel så tvekar jag..

klokt val

Permalänk
Medlem
Skrivet av immortalsuccess:

Köp inte den här pissdatorn. Har haft den i 3 månader nu och jag har aldrig varit mer missnöjd med någon produkt någonsin.
Datorn ser super bra ut på papper , men i verkligheten är den så fruktansvärt misslyckad.. Det finns inga ord att beskriva hur fruktansvärt dålig denna laptoppen är.

Jag har kört en clean kopia på win 7, lagt in rätt drivers och program och gjort allt i min makt att få datorn att fungera. Jag har byggt några datorer och jag har studerat datorvetenskap och jag kan ärligt säga till både studenten och medel svensson att detta inte är en dator för er (just pga allt jobb du måste göra för att din nya laptop ska fungera någorlunda).

Om du inte fått ett måndagsexemplar, som för den delen verkar vara i hög grad förekommande, så är det bloatware som ställer till det. Ställer inte bloatwaren til ldet så ställer Asus egna energi-sparar program till det. Ställer inte något av föregående till det så gör asus web-storage program att utforskaren hänger sig. Har du fixat det så ställer överhettningen till det, det går inte att fixa, men är du OK med att ha datorn i frysen när du arbetar så kommer du endå bli galen på den otroligt **** tattiga musplattan eller skärmen som inte kan visa svart eller nätverskortet som gillar att äta bajs.

Dessutom har datorns batteritid gått från 7h till 3h på 3 månader.

Jag har som sagt kört en clean install på windows 7 och lagt in all nödvändig vara.

Men sedan jag var i Holland för nån dag sedan så går datorn i hibernation mode lite titt som tätt.
(alla inställningar på både windows och asus egna energi program står på "aldrig")

Skönt att någon delar min avsky för den dåliga skärmen...

Permalänk

tangentbordet tycker jag är rätt skönt... Fan jag som tänkte att jag skulle ge asus beröm för något, men det roliga är att jag kopplade ur mitt externa tangentbordet precis när jag skrev den första meningen, för att lägga mig i sängen och skriva klart, men det är klart asus lagt in nummer på "UIOJKL" vilket gör att när jag kopplar ur datorn från det externa tangentbordet så slår den inte på numlock automatiskt. Om man inte tittar på skärmen när man skriver så kan man ju råka skriva en halv uppsats helt galet, dessutom skulle det ta 1 år för den medelmåttiga dator användaren att komma på att det är fn+ insert man ska trycka för att få bort numlock.

tangentb6rdet tyc2er 1ag är rätt s2-nt,,, Fan 1ag s60 tän2te att 1ag s2433e ge as4s ber-0 f-r någ6t, 0en det r635ga är att 1ag 26**3ade 4r det externa tangentb6rdet *rec5s när 1ag s2rev den f-rsta 0en5ngen, f-r att 3ägga 05g 5 sängen 6ch s2r5va 23art, 0en det är 23art as4s har 3agt 5n n400er "" v532et g-r att när 1ag 26**3ar 4r dat6rn från det externa tangentb6rdet så ser det 4t så här, 36

Permalänk
Medlem
Skrivet av immortalsuccess:

tangentbordet tycker jag är rätt skönt... Fan jag som tänkte att jag skulle ge asus beröm för något, men det roliga är att jag kopplade ur mitt externa tangentbordet precis när jag skrev den första meningen, för att lägga mig i sängen och skriva klart, men det är klart asus lagt in nummer på "UIOJKL" vilket gör att när jag kopplar ur datorn från det externa tangentbordet så slår den inte på numlock automatiskt. Om man inte tittar på skärmen när man skriver så kan man ju råka skriva en halv uppsats helt galet, dessutom skulle det ta 1 år för den medelmåttiga dator användaren att komma på att det är fn+ insert man ska trycka för att få bort numlock.

tangentb6rdet tyc2er 1ag är rätt s2-nt,,, Fan 1ag s60 tän2te att 1ag s2433e ge as4s ber-0 f-r någ6t, 0en det r635ga är att 1ag 26**3ade 4r det externa tangentb6rdet *rec5s när 1ag s2rev den f-rsta 0en5ngen, f-r att 3ägga 05g 5 sängen 6ch s2r5va 23art, 0en det är 23art as4s har 3agt 5n n400er "" v532et g-r att när 1ag 26**3ar 4r dat6rn från det externa tangentb6rdet så ser det 4t så här, 36

Själv tycker jag nästan att tagentbordet är det sämsta med hela datorn även om jag är mycket nöjd som helhet. Har inte haft problem med något av det du klagat på i övrigt. Olika saker är olika viktigt

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Har gått och funderat på den här datorn ett längre tag nu men de senaste inläggen har gjort mig rätt osäker. Men känns lite svårt att veta vad man skulle välja annars, på pappret ser det ju ut som en grym dator för 6k. Vilka alternativ finns?

I övrigt hittade jag en video på där en kille provar skärmen utomhus och den ändå verkar helt ok, även om det inte är optimalt:
http://www.youtube.com/watch?v=VM8Ri7oiJHU