Permalänk
Medlem

Delar av laptopskärmen är svart

Hej!
Idag så bytte jag kylpasta på min laptop på processorn och rengjorde grafikkortet. Nu när jag startar datorn är cirka en tredjedel av skärmen svart. Men windows och mitt bios verkar känna av att det är svart där så den biten av skärmen används inte utan bara den högra delen så jag ser allt och inget verkar vara under det svarta. Så hur kan jag fixa detta. Det är ett intelgrafikkort vet inte vilket och laptopen är en fujitsu siemens amilo pi2515.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Skrivet av copyguy:

Hej!
Idag så bytte jag kylpasta på min laptop på processorn och rengjorde grafikkortet. Nu när jag startar datorn är cirka en tredjedel av skärmen svart. Men windows och mitt bios verkar känna av att det är svart där så den biten av skärmen används inte utan bara den högra delen så jag ser allt och inget verkar vara under det svarta. Så hur kan jag fixa detta. Det är ett intelgrafikkort vet inte vilket och laptopen är en fujitsu siemens amilo pi2515.

Du verkar ha gjort nåt galet elr monterat nåt fel, föreslår att du skruvar isär burken igen o kollar noga