Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Nedräkningen har börjat...........................

Star Wars Old Republic Collectors Edition har lämnat Webhallen med posten till en Imperial Agent wannabe

Något att krama i helgen...hehe

Permalänk
Skrivet av Gascogne:

Hmm känns nog man ska ta Biochem/Bioanalysis/Underworld Trading till min Operativ, mina companions har bra bonus på bio.

Funderar på samma combo till min Smuggler Sawbones (fältskär på svenska). Tror att alldeles för många kommer köra på vapen eller armor kombinationer.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av catclaw:

Nedräkningen har börjat...........................

Star Wars Old Republic Collectors Edition har lämnat Webhallen med posten till en Imperial Agent wannabe

Något att krama i helgen...hehe

Bountyhunter wannabe här som också kommer krama boxen och statyn i helgen! Pratade med dem i telefon när jag fick veta att det gått iväg på grund av slarv på lagret!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Bountyhunter wannabe här som också kommer krama boxen och statyn i helgen! Pratade med dem i telefon när jag fick veta att det gått iväg på grund av slarv på lagret!

Ooooh, måste hem och kolla privatmejlen!!!!!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

hehe fick mitt skickat också!

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Det stämmer. Endast en crafting skill och då 2 stycken gathering/mission skills. Eller så skippar du crafting och har 3 stycken gathering/mission istället.

Vet inte om någon postat denna bild tidigare, men den visar hur de olika skillsen hör ihop.

Det har skett lite förändringar i hur skills hänger ihop

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Ja ska spela de, längtar tills på Torsdag, blir Bounty Hunter all the way. Mmm pre-order maffakaaah!

For The Empire!!!

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ventrue:

Det har skett lite förändringar i hur skills hänger ihop

http://1.bp.blogspot.com/-QAhdLutmVM4/TtvZSg_AHTI/AAAAAAAAGPE...

Schyst!

Visa signatur

Bab

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ventrue:

Det har skett lite förändringar i hur skills hänger ihop

http://1.bp.blogspot.com/-QAhdLutmVM4/TtvZSg_AHTI/AAAAAAAAGPE...

vart kommer den bilden ifrån?

Finns det någon bra artikel som beskriver crafting-systemet?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag tycker det är rätt skönt med få quests i taget så länge det går att bryta av med lite pvp ibland.

Däremot så tycker jag spelet känns instängt pga instansierade världar som inte är särskilt stora. Dock kom jag aldrig så lågt så jag hoppas på att jag har fel uppfattning.

Inte stora världar? O_O Min åsikt, sjuk i huvudet... har du inte en speeder sen så kommer du skjuta dej i själv i huvudet pga allt jäkla springande. Ja fick psykbryt! XD

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Sweet, Webhallen har skickat min CE idag också

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Jag körde med Underworld trading, Archeology och Synthweaving i Betan. Kunde göra en hel del finfina statmoddade armors

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ventrue:

Det har skett lite förändringar i hur skills hänger ihop

http://1.bp.blogspot.com/-QAhdLutmVM4/TtvZSg_AHTI/AAAAAAAAGPE...

Skrivet av Newklear:

vart kommer den bilden ifrån?

Finns det någon bra artikel som beskriver crafting-systemet?

Jo vart bilden kommer ifrån undrar jag också. o.O

Men här har du informtion om crafting iallafall.

SWTor things

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av Ventrue:

Det har skett lite förändringar i hur skills hänger ihop

http://1.bp.blogspot.com/-QAhdLutmVM4/TtvZSg_AHTI/AAAAAAAAGPE...

Så enligt den där så kan inte tex. Sorcerer Cybertech?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Inte stora världar? O_O Min åsikt, sjuk i huvudet... har du inte en speeder sen så kommer du skjuta dej i själv i huvudet pga allt jäkla springande. Ja fick psykbryt! XD

Jag skrev också "Dock kom jag aldrig så lågt så jag hoppas på att jag har fel uppfattning."

Bra att din uppfattning är att världarna är stora iaf, det låter positivt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag blev helt överrumplad av Balmorras storlek och det var den tredje planeten (runt 18-24 om jag inte minns fel).
"En till questhubb men vad i h-e", fast med en positiv känsla i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobocobra:

Så enligt den där så kan inte tex. Sorcerer Cybertech?

Nja det är väl mer "recommended classes" för de professions. Bilden är bara något en community member skapat för man ska kunna se enkelt vilket som hänger ihop med vad.

Man bör alltså ta ett Crafting(schematics), ett Gathering(normala resurser) och ett Mission(rare resurser) profession.
Tar man inte dem som hör ihop så klarar man sig inte själv utan måste köpa på Galactic trade market eller farma material på alts.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerial:

Jag blev helt överrumplad av Balmorras storlek och det var den tredje planeten (runt 18-24 om jag inte minns fel).
"En till questhubb men vad i h-e", fast med en positiv känsla i magen.

Ändå så är det en plutt planet mot de stora

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag skrev också "Dock kom jag aldrig så lågt så jag hoppas på att jag har fel uppfattning."

Bra att din uppfattning är att världarna är stora iaf, det låter positivt.

Om man gemför en "Karta/värld/zone" på WoW eller AO med SW TOR. De e så mycket större, mycket mer att utforska enligt mina egna åsikter. Kanske lite dåligt att gemföra med WoW eller AO men då, dom flesta har spelet WoW/AO så måste man gemföra med något.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Om man gemför en "Karta/värld/zone" på WoW eller AO med SW TOR. De e så mycket större, mycket mer att utforska enligt mina egna åsikter. Kanske lite dåligt att gemföra med WoW eller AO men då, dom flesta har spelet WoW/AO så måste man gemföra med något.

WoWs kartor var ju inte så himla stora, så om det stämmer att dessa kartor är betydligt mindre så är det tråkigt. Hur som får vi väll se, jag har egentligen ingen större förhoppning om att sw:tor skall ha någon större bärkraft på sikt, men jag tror det kommer var roligt att köra igenom ett par gånger eller så.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

WoWs kartor var ju inte så himla stora, så om det stämmer att dessa kartor är betydligt mindre så är det tråkigt. Hur som får vi väll se, jag har egentligen ingen större förhoppning om att sw:tor skall ha någon större bärkraft på sikt, men jag tror det kommer var roligt att köra igenom ett par gånger eller så.

Detta är väl ungefär vad jag känner också. Problemet är nog inte ytan på planeterna, ofta är de ganska stora. Det jag upplever är dock att den effektiva ytan ofta är liten, då man följer vissa vägar hela tiden. Det fanns liksom ingen känsla av öppenhet när det var hinder överallt som gjorde att man "vallades" till samma stig hela tiden. Ska dock ge det en chans, om inte annat är inte 400kr så mycket för spelet+en månads game time.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd

Här hittade jag en trevlig förklaring till vad man har alla crafting skills till och vad man kan göra med dom. Göra egna custom speedbikes blir ju rätt så coolt
Själv ska jag lira en assassin så det här gäller assassin och jedi, ska ni lira nått annat så stämmer ju inte rekommendationerna till vad som är bäst men ni kan ju endå se vad kul ni kan göra med skillsen.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=636114

CRAFTING SKILLS
You may only have one of these skills on your character. If you take one of these, it is your most important skill. As noted above, once you get to endgame, you are not getting unique mechanical perks from what you make via these skills; you're just getting it cheaper, easier, prettier, faster, or reusable. For leveling content, they do create some unique stuff for lower levels, so rich rerollers will make purchases from dedicated crafters a lot.

ARMORMECH
Recommended Skills: Scavenging. Underworld Trading (Underworld Metals).

Codex: Armormech is the ability to work with hard metals, alloys and synthetic materials to construct armor for non-Force users. Vendor-purchased fluxes are used during the armor creation process to refine the materials to ensure suitability. Armormechs can reverse engineer their crafted armor and possibly discover new ways to improve armor creation. The gathering skill Scavenging provides crafting resources for Armormech.

Comments: Armormech is not your typical choice for a force user, because it provides no mechanical benefits to the Jedi or Sith whatsoever. It also has no aesthetic benefit to the Shadow or Assassin, who cannot wear its armor. I do not recommend it for you for any reason. The materials from its Gathering skill will be in high demand, and non-Force users are going to be a smaller clientele than Force users in this game, I can guarantee that. There is potentially some money to be made off of Jedi Knight and Sith Warrior ACs who want an unconventional look for their character, but that's not a compelling enough reason on its own to take this skill. For both making money and saving you money, this flunks the test.

Rating: :mon_trap:

ARMSTECH
Recommended Skills: Scavenging, Investigation (Compounds)

Codex: Armstech is the ability to work with hard metals, alloys and synthetic materials to craft blasters, blaster modifications and melee weapons. Vendor-purchased fluxes are used during the weapon creation process to refine the materials to ensure suitability. Crafted blasters include blaster pistols, blaster rifles, sniper rifles, assault cannons and shotguns. Blaster modifications include blaster barrels. Melee weapons include vibroblades and electrostaves. Armstechs can reverse engineer their crafted items and possibly discover new ways to improve their creation. The gathering skill Scavenging provides crafting resources for Armstech.

Comments: What it does not tell you is that everything it makes sucks, except for the blaster specific mod (the gun barrel), and the many, many unique models of blaster that it can make. Endgame Vibroblades and Electrostaves (if they ever intend to make the latter useful to a player rather than a companion) are obtained via vendors, to prevent this from being the potentially most universal skill ever. Instead, it's possibly the only thing worse than Armormech, unless you really, really need to make sure that keeping Qyzen equipped is easy. Since, hooray, it can make Techblades.

Rating: :mon_trap:

ARTIFICE
Recommended Skills: Archaeology, Treasure Hunting (Gemstones)

Codex: Artifice is the delicate skill of constructing lightsaber modifications, enhancements, generators and focii. Lightsaber modifications include color crystals and hilts that augment a Force user's combat attributes. Color crystals determine beam and bolt color for lightsabers and blasters. Enhancements are modification upgrades for weapons and armor. Artificers can reverse engineer their crafted items and possibly discover new ways to improve their creation. The gathering skill Archaeology provides crafting resources for Artifice.

Comments: An important skill, as it creates the color crystals used by every weapon in the game, upgrades your personal weapon, creates multiple slots (force-user off-hands, shield generators), creates endgame relics, lightsaber hilt mods, and the enhancement mod which can go on all major body parts and weapons. They can also create their own lightsabers at maximum skill, though the lightsaber hilt model is usually not as important to players as the blade color. The relics, along with the unique lightsabers, are their 'self only' perk, as these relics can also be bought from stores. Until everyone is geared up, the BoE relics are likely to sell well for the people who can get their skill up high enough quickly. Because it is 'exciting', I expect this skill will be picked up by many players, including many non-Force Users. It may suffer from market dilution, and does not have a consumable to keep it useful once the economy settles, so I tentatively rate it well.

Rating: :jawa_confused::sy_star:

BIOCHEM
Recommended Skills: Bioanalysis, Diplomacy (Medical Supplies)

Codex: Biochem is the skill involved in crafting medical supplies, performance-enhancing chemical serums and biological implants. Biochemists can create medpacs to restore health, stimulants (single-use injections) that provide a boost to physical abilities, and biological implants that enhance combat prowess by stimulating neural networks and regulating brain stem functions. Biochemists can reverse engineer their crafted implants and possibly discover new ways to improve implant creation. The gathering skill Bioanalysis provides crafting resources for Biochem.

Comments: Medkits, Stims, Adrenals, and the only skill that can make implants. Similar to Artifice's relics, these can be obtained without being a Biochemist, but it will be easier for them. Until everyone is geared up, the BoE implants are likely to sell well for the people who can get their skill up high enough quickly. The real prizes for the biochemist for self-use are the reusable stims and adrenals. They will be expensive as anything to manufacture, but once they are, you'll be set for life. One of my two top picks for your one craft skill.

Rating: :sy_title::sy_star::sy_title:

CYBERTECH
Recommended Skills: Scavenging, Underworld Trading (Underworld Metals)

Codex: Cybertech is the skill to assemble droid armor, earpieces, grenades, armoring, mods and miscellaneous gadgets. Armoring and mods are upgrade modifications that augment combat ability. Earpieces are external mini-computers that are worn on or near the ear. They enhance combat prowess by giving audio and visual feedback to the wearer or through direct neural feedback via an external nerve relay. Cybertechs can reverse engineer their crafted items and possibly discover new ways to improve their creation. The gathering skill Scavenging provides crafting resources for Cybertech.

Comments: The other of my two top picks for your one craft skill. As with Artifice and Biochem, it has exclusive crafter access to improving your ship, as well as two item slots (earpieces) - both of which can be obtained in other ways for more money. Until everyone is geared up, the BoE earpieces are likely to sell well for the people who can get their skill up high enough quickly. What makes Cybertech so fantastic is that it crafts the two of the most common upgrade items - Mod and Armoring, which can go on nearly every piece in the game - as well as five different consumable grenades which each have an unshared 5m cooldown. And these grenades can be made in reusable varieties for the Cybertech.

That's right, you gain access to moderate to low damage ranged AoE attacks, which each carry a useful secondary effect: A slow, a stun, an immobilize, an immobilize, and a damage-over-time effect - periodic damage can ruin capturing objectives in PvP as well as attempts to use Force Cloak. That's pretty huge in PvP, and even in PvE, as AoE abilities which do not sap you of precious, precious Force? They're pretty awesome.

...And if that wasn't good enough, Cybertech can make you a custom speeder bike, too.

Rating: :sy_title::sy_star::sy_title:

SYNTHWEAVING
Recommended Skills: Archaeology, Underworld Trading (Luxury Fabrics, Underworld Metals)

Codex: Synthweaving is the process of fabricating synthetic materials out of crystals, various chemicals and artifact fragments to construct armor for Force users. Vendors provide premade solutions, suspensions and composites that are used during the Synthweaving process. Synthweavers can reverse engineer their crafted armor and possibly discover new ways to improve armor creation. The gathering skill Archaeology provides crafting resources for Synthweaving.

Comments: It's essentially tailoring, and every Force User will rely on this skill; you also will probably get a little bleedover from non-Force Users who want to have an unorthodox look. I think it's likely to be a little more valuable than Artifice on the market, because there are far more armor slots than weapon slots, and a lot of Force Users, and a lot of people will look at Synthweaving and go, "Ew. It's tailoring," which sounds boring and not bother. However, its mods currently cannot have expertise on them - the principal PvP stat - limiting its usefulness for PvPers.

As of the most recent build, these items no longer come pre-installed with mods, which has greatly degraded the rating for the purposes of anything but simple aesthetics. Its value is principally in early access to having as many slots as possible on your gear.

Rating: :jawa_confused::sy_star:

Dold text

GATHERING SKILLS
Gathering skills are skills which you or your companion may employ in the field, when you see an appropriate resource. They supply the basic materials used in crafting skills. You may send your companions on gathering missions which cost money, but provide you with skill-point appropriate resources. There is a chance for your companion to fail when deployed on missions (I believe it is related to their affection), but it will always give you a skill point even if they fail. Out of your maximum of three crew skills, all three may be gathering skills.

ARCHAEOLOGY
Recommended Skills: Artifice, Synthweaving

Codex: Archaeology is the study of crystal formations and archaeological finds. Crystal formations contain crystals that an Artificer can use to construct lightsaber modifications and armor for Force users. Archaeological finds contain artifact fragments of Force-imbued technology. These valuable items contain ancient formulas and algorithms used in the crafting skills Artifice and Synthweaving. Archaeologists can send their companions on missions to gather resources.

Comments: Archaeology is an essential skill for Artifice - the craft skill that everyone wants - and is easy to level up. Synthweaving will be high in demand as well. My personal experience is that you get Archaeology materials faster than needed to keep up with your mission skills if you're going at a good clip of leveling speed, so it may be a less satisfactory choice for a pure gatherer.

Rating: :sy_star:

BIOANALYSIS
Recommended Skills: Biochem

Codex: Bioanalysis is the practice of collecting genetic material from creatures and vegetation. Genetic materials include cell fibers, bacterial strains, toxic extracts and medicinal fluids. Biochemists use these materials to create medpacs to restore health, stimulants (single-use injections) that provide a boost to physical abilities, and biological implants that enhance combat prowess by stimulating neural networks and regulating brain stem functions. The crafting skill Biochem utilizes Bioanalysis resources. Bioanalysts can send their companions on missions to gather resources.

Comments: Let's be clear right now: Biochemistry is going to be very important, so even though this is only tied to one skill, gatherers may wish to take it anyway, to either sell their goods or trade the materials to a Biochemist in return for manufacture of goods. Also, Bioanalysis can be performed by you or your companion on many dead creatures, so while you won't get to use this skill much on your capital, it'll catch up pretty quick on Taris.

Rating: :sy_star:

SCAVENGING
Recommended Skills: Armormech, Armstech, Cybertech

Codex: Scavenging is the art of salvaging useful parts and base materials such as metals, alloys and synthetic compounds from potential technological resources--junk piles, fallen droids, abandoned cargo and broken-down vehicles. The crafting skills Armormech, Armstech and Cybertech utilize Scavenging resources. Scavengers can send their companions on missions to gather resources.

Comments: You can easily progress your scavenging by killing everything in sight when you see droids - which dovetails nicely with roleplay for lightsiders, who are more hesitant to kill fleshies, and the fact that stealthing through droid missions is slightly more difficult and annoying since Mind Maze won't work on droids. Along with Diplomacy, Slicing, Investigation and Underworld Trading, it makes a solid choice for someone not interested in personally crafting and instead making money off of crafters. It also fuels one extremely critical and two useful tradeskills, so it's a strong recommendation.

Rating: :sy_star:

SLICING
Recommended Skills: Cybertech

Codex: Slicing is not a skill required for crafting. Slicing is the art of accessing secure computer systems and lockboxes to acquire valuable items, credits and rare tech schematics. Common slicing targets include electronic safes, data stations, security mainframes and biometric footlockers. These targets contain credits, rare tech schematics used to construct Cybertech gadgets, vehicles and space upgrades, and mission discovery objects that unlock challenging missions that can potentially yield great rewards. Slicers can send their companions on missions to retrieve these valuable items. Other possible mission rewards include augments that can be slotted into exceptionally crafted items.

Comments: It's Investigation's cousin, more or less. Getting schematics from slicing missions is a rarer occurrence than in Investigation, so I wouldn't worry about taking Slicing as part of a normal set of three as a crafter, but it's basically an essential for people just looking to make a buck. You still have a net loss of money by sending companions on Slicing missions, as the point is to raise your skill without doing any work for it.

Rating: :sy_star:

Dold text

MISSION SKILLS
Mission skills function identical to Gathering skills which cannot be personally collected; you need your companion to do them. They provide the rare resources used in crafting skills as well as providing a host of other benefits, such as giving you companion gifts to raise their affection, rare schematics, and sometimes rare equipment. Out of your maximum of three crew skills, all three may be mission skills.

DIPLOMACY
Recommended Skills: Biochem

Codex: Diplomacy is the art of conducting and managing negotiations. Sending your companions on diplomatic missions can influence your light side or dark side standing. In addition to light side and dark side influence, possible Diplomacy rewards include medical supplies used to construct prototype and artifact implants, medpacs, stimulants, adrenals and gifts for companions to raise their Affection rating.

Comments: Gets you materials for one of the two most important skills in the game, gives you Light Side/Dark Side farm points, and can still be used to get gifts. What else do you need? Along with Investigation, Slicing, Scavenging and Underworld Trading, it makes a solid choice for someone not interested in personally crafting and instead making money off of crafters.

Rating: :sy_star:

INVESTIGATION
Recommended Skills: Armstech

Codex: Investigation is the skill of researching, gathering, analyzing and decoding secret information. Sending your companions on Investigation missions can yield valuable items in the form of researched compounds used to construct prototype and artifact weapons and blaster barrels, prototype schematics for all crafts, and gifts for companions to raise their Affection rating.

Comments: Investigation finds rare schematics for every single type of crafting skill, as well as materials for Armstech. Along with Diplomacy, Slicing, Scavenging and Underworld Trading, it makes a solid choice for someone not interested in personally crafting and instead making money off of crafters. It could substitute for a normal mission skill, since you rarely need the normal mission skill to simply level up your craft, or a gathering skill if you're willing to purchase those materials off of the Galactic Trade Network.

Rating: :sy_star:

TREASURE HUNTING
Recommended Skills: Artifice

Codex: Treasure Hunting is the ability to track down and recover valuable items by following a series of clues. Companions sent on Treasure Hunting missions can return with rare gemstones used to construct prototype and artifact enhancements, hilts, color crystals, focii and generators. Other possible rewards include lockboxes that can contain valuable items or credits and gifts for companions to raise their Affection rating.

Comments: It only goes with one craft skill, and everything that it is used to make is pretty much reusable. Great if you're going with Artifice, I wouldn't bother otherwise. It can be fun to randomly receive relics or other rare items from this skill, but it's a constant gamble.

Rating: :jawa_confused:

UNDERWORLD TRADING
Recommended Skills: Armormech, Cybertech, Synthweaving

Codex: Underworld Trading entails the exchange of goods and services on the galactic black market. Sending your companions on Underworld Trading missions can yield luxury fabrics and underworld metals used to construct prototype and artifact armor, earpieces, grenades, space upgrades, and weapon and armor modifications. Other possible rewards include gifts for companions to raise their Affection rating.

Comments: Covering both armor creating professions as well as one of the two best professions in the game, it makes a solid choice for someone not interested in personally crafting and instead making money off of crafters. Diplomacy, Slicing, Investigation and Scavenging are good partners for that.

Rating: :sy_star:

Dold text

If you read all that and are confused still - or didn't read all of that, because it's a lot to chew through, that's okay. You just want the bottom line on which three crew skills I recommend, right? I've arranged them into sets of three based on what your main selling market is.

PvE Endgame: Biochem, Bioanalysis, Diplomacy.
PvP Endgame: Biochem, Bioanalysis, Diplomacy // Cybertech, Scavenging, Underworld Trading
Self-Leveling: Cybertech, Scavenging, Underworld Trading // Artifice, Archaeology, Treasure-Hunting // Synthweaving, Archaeology, Underworld Trading
Simple Money-Making: Pick any three: Slicing, Investigation, Diplomacy, Bioanalysis, Scavenging
Selling to Roleplayers: Armormech, Scavenging, Underworld Trading // Synthweaving, Archaeology, Underworld Trading // Artifice, Archaeology, Treasure-Hunting
Do not pick: Armstech

[[jumpto="ToC"]Table of Contents[/jumpto]]

--------------------------------

[/COLOR][/QUOTE]

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

WoWs kartor var ju inte så himla stora, så om det stämmer att dessa kartor är betydligt mindre så är det tråkigt. Hur som får vi väll se, jag har egentligen ingen större förhoppning om att sw:tor skall ha någon större bärkraft på sikt, men jag tror det kommer var roligt att köra igenom ett par gånger eller så.

Du läste nog fel.. MEN SW TOR E MYCKET STÖRRE!!! FÅR VÄL ANVÄNDA CAPS-LOCK SÅ ATT DU FÖRSTÅR! (>_<)"

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Tack, är du också ett Villa fan?

Oh ja! Sedan sex års ålder eller något ditåt. Sitter och lirar igenom en säsong FIFA 12 med dem nu där Heskey inte ens får vara på bänken och jag har tagit över rodret från AML. Tyckte det var dags! Tills Swtor kommer. Sedan får McLeish ta över igen. Är så sjukt peppad på det här spelet att jag dör. Var med på de två senaste beta-genomspelningarna och det är riktigt roligt. Jag är egentligen ingen jättevan MMO-spelare men det för att jag aldrig fastnade för Everquest när det var stort. Då blev det att jag inte orkade testa World of Warcraft tills för något år sedan. Jag tror dock att det här kommer vara vändingen. När man inte har något att göra, då kommer det bli SWTOR! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ventrue:

Jag har själv varit i olika typer av guilds, nästan enbart amerikaner, enbart svenskar, mixade europer och euro guilds är klart bäst. Man har riktigt kul på vent med folk från olika länder när man får höra allt knäppt som händer hos dem Sen brukar vi föredra spelare som är lite äldre, blir lite mindre tonårs emo då Sen blir man en klippa på engelska om man undviker svenska guilds.

vist får man övning på engelska i multinationella guilds men samtidigt vill jag ha nordiskt folk att spela med för just att det är mysigare med svenska och mentaliteten funkar bättre. jag har spelat wow i 7år och aion i nästan 1 år. tycker dock det var mysigast den tiden på slutet när jag spela i svenska guilds.

inge ont om icke nordiska spelare men jag har tröttnat på att folk får dc under raid och sånna prylar jag vet att greker har sämst internet i hela EU lätt iaf.
spela 2 år med halva guilden fyld av just greker i wow.

ett mysigt gäng med lite intressa av att komma någonvart ingame och med en vettig ålder så inte deras mamma och pappa ska bestämma när jag ska raida och liknande är det jag söker. men det löser sig säkert fram över. anledningen till att jag inte vill lira med folk i tonåren är att jag vill inte vara pappa åt dom med mina 37 år =D

Permalänk
Medlem

Har inte kunnat logga in på hemsidan på några dagar nu, någon som har samma problem?

Var tydligen tvungen att ändra lösenord... igen. Att dem orkar krångla.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Har inte kunnat logga in på hemsidan på några dagar nu, någon som har samma problem?

Var tydligen tvungen att ändra lösenord... igen. Att dem orkar krångla.

Dom e som dom e.. Men säkerhet går först i alla fall, bra dom tänker så. Inte många som gör de. Sen e de för att dom har mycket trafik på deras sida. Det har varit så ett par gånger för mig inget ja gnäller över. Bara å ta de lugnt

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Detta är väl ungefär vad jag känner också. Problemet är nog inte ytan på planeterna, ofta är de ganska stora. Det jag upplever är dock att den effektiva ytan ofta är liten, då man följer vissa vägar hela tiden. Det fanns liksom ingen känsla av öppenhet när det var hinder överallt som gjorde att man "vallades" till samma stig hela tiden. Ska dock ge det en chans, om inte annat är inte 400kr så mycket för spelet+en månads game time.

Mjo, vallad blev man i betan iaf :/
Hur som måste man spela det, det kanske öppnar upp. Om inte annat så tror jag ändå det blir roligt att köra igenom liret.

Skrivet av Pastrami:

Du läste nog fel.. MEN SW TOR E MYCKET STÖRRE!!! FÅR VÄL ANVÄNDA CAPS-LOCK SÅ ATT DU FÖRSTÅR! (>_<)"

Nej, Du skrev

Citat:

Om man gemför en "Karta/värld/zone" på WoW eller AO med SW TOR. De e så mycket större, mycket mer att utforska enligt mina egna åsikter.

då blir syftningen till det fösta. Men eftersom du inte menade det så är ju det bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Var är det lämpligast att förboka spelet i dagsläget? För att få en så kallad "early access" kod så att säga.

Permalänk
Medlem

early acess koderna är ett skämt. mer eller mindre. bokar du nu så får du troligtvis bara spela 1 dag tidigare.
Så du vet.