Efter man slitit för att låsa upp SV98 så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Tur man inte mött dig då. Fan vad lamt

1 plus.

Oftast brukar inte folk med USAS 12 vara svåra att döda. Tycker bara att det är störande och förstör spelet i sin helhet ibland. Inge kul precis när folk bara utbyter granater fram och tillbaka och ingen i varken ena eller andra laget "vågar" göra objectives. På vissa metro counqestservrar verkar inte folk veta vad vanliga skott är förnått.

Permalänk
Medlem

)Enda banan som USAS:en är bra/effektivast på, Operation Metro är ändå så Broken (conquest) så kanske inte är vapnets fel utan mapdesignen. För övrigt så fattar jag inte dealen med frag rounds de låter awesome men tar mindre skada än orginalroundsen så varför? vilka man göra folk blinda med ljus finns alltid ficklampan är värre att titta i den än rakt in i solen.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jappse:

Grattis du har låst upp första vapnet.

tack, roligt spel. även om jag vanligtvis inte är mycket för FPS.

Skrivet av Oden1:

Suck... tac light var ett skämt och om du nu använde de så skrattar jag bara åt dig, en lampa som va lika stark som solen och med mega
spread -.-

Absolut ingen skill i den combon what so ever!

u mad bro?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

tack, roligt spel. även om jag vanligtvis inte är mycket för FPS.

u mad bro?

inte direkt men så tråkigt när spelet gör det så lätt genom att bara använda ett attachment för att kunna "äga", även fast den som använder det är sämst.

Visa signatur

Fraktfritt Inet!

Varse gó ;)

Permalänk

Haha, hur kan någon klaga på folk som sitter i tanks och nästa sekund säga att de kan krypa tillbaks till CoD? Är inte tanks och andra fordon själva tjusningen med battlefield. Det tycker jag iaf och jag älskar att åka runt i min tank och plocka flaggor och fiendetanks >)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oden1:

inte direkt men så tråkigt när spelet gör det så lätt genom att bara använda ett attachment för att kunna "äga", även fast den som använder det är sämst.

Vilka vapen är egentligen ok att använda då? Vilket vapen går att spela med utan att bli ertappat som den noob man är?

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk

Ja listan är ju lång på vad man inte får använda iaf.

IRNV-sikten går bort...
Flashlights går bort...
Granatkastaren går bort...
USAS-12 får man inte ha....
F2000 är tydligen för bra också...
Mortar är big no-no
Alla snipergevären går nog också bort... iaf om man ligger långt bort/högt och skjuter.
Claymores är ju heller ingen skill....
RPG/SMAW mot infanteri får man inte använda ens för att rensa ut lägenheter i Seine Crossing eller dylikt.
Stridsfordon med mer pansar än en Growler...

Finns det fler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

jag har lirat en vecka, å spelar inte 24/7. det var heller inte poängen med tråden. hursomhaver, finns det någon annan klass man bör använda hellre om man ska springa runt med hagelbössa? motion sensor från recon känns inte direkt som att det ger så mycket.

support

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styrbjorn:

Ja listan är ju lång på vad man inte får använda iaf.

IRNV-sikten går bort...
Flashlights går bort...
Granatkastaren går bort...
USAS-12 får man inte ha....
F2000 är tydligen för bra också...
Mortar är big no-no
Alla snipergevären går nog också bort... iaf om man ligger långt bort/högt och skjuter.
Claymores är ju heller ingen skill....
RPG/SMAW mot infanteri får man inte använda ens för att rensa ut lägenheter i Seine Crossing eller dylikt.
Stridsfordon med mer pansar än en Growler...

Finns det fler?

Kniv?

Visa signatur

________________________________________________________________________________________________
Chassi: Antec 1200 | Nätagg: Corsair AX1200w | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | Processor: i7-960 @4,1 | Grafikkort: Asus GTX580 DCII | Ram: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 6gb |HDD: Intel® SSD 510 Series 120GB

Permalänk
Medlem

Jag är mest grinig på USAS + frag rounds för att det gör att spelet drar mer mot COD-hållet, inte minst på Bazar. Vilket för mig som BF-frälst är ungefär samma sak som att bränna ner en kyrka. Att sedan folk springer runt och är stolta över att ha lyckats få 1000 kills med en mini-haubits är deras problem. Folk med lite självrespekt använder inte skiten. Aldrig sett någon använda den i klanspel, enough said.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styrbjorn:

Ja listan är ju lång på vad man inte får använda iaf.

IRNV-sikten går bort...
Flashlights går bort...
Granatkastaren går bort...
USAS-12 får man inte ha....
F2000 är tydligen för bra också...
Mortar är big no-no
Alla snipergevären går nog också bort... iaf om man ligger långt bort/högt och skjuter.
Claymores är ju heller ingen skill....
RPG/SMAW mot infanteri får man inte använda ens för att rensa ut lägenheter i Seine Crossing eller dylikt.
Stridsfordon med mer pansar än en Growler...

Finns det fler?

maw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oden1:

Suck... tac light var ett skämt och om du nu använde de så skrattar jag bara åt dig, en lampa som va lika stark som solen och med mega
spread -.-

Absolut ingen skill i den combon what so ever!

finns många combos som inte har skills i den.... eller vad man ska säga.

USAS är ett bra exempel

Men i dagens FPS är det så lite fokus på skills och så mycket fokus på extra godis till vapnen. Gud förbjude att man skulle göra spelet skill-baserat, då börjar folk whina utav helvete. Det var ju det som hände i Betan, folk ansåg att damagen var för hög, speciellt för engis som hade nästan lika hög damage som assault. Därav nerfen till "gold"-version (om det nu faktiskt är en goldversion och inte ännu en beta, för nog fan känns det fortfarande som en beta)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

finns många combos som inte har skills i den.... eller vad man ska säga.

USAS är ett bra exempel

Men i dagens FPS är det så lite fokus på skills och så mycket fokus på extra godis till vapnen. Gud förbjude att man skulle göra spelet skill-baserat, då börjar folk whina utav helvete. Det var ju det som hände i Betan, folk ansåg att damagen var för hög, speciellt för engis som hade nästan lika hög damage som assault. Därav nerfen till "gold"-version (om det nu faktiskt är en goldversion och inte ännu en beta, för nog fan känns det fortfarande som en beta)

Gör som jag fixa tribes acend beta key

Permalänk
Skrivet av Wully:

Gör som jag fixa tribes acend beta key

This.

Permalänk
Skrivet av Styrbjorn:

Ja listan är ju lång på vad man inte får använda iaf.

IRNV-sikten går bort...
Flashlights går bort...
Granatkastaren går bort...
USAS-12 får man inte ha....
F2000 är tydligen för bra också...
Mortar är big no-no
Alla snipergevären går nog också bort... iaf om man ligger långt bort/högt och skjuter.
Claymores är ju heller ingen skill....
RPG/SMAW mot infanteri får man inte använda ens för att rensa ut lägenheter i Seine Crossing eller dylikt.
Stridsfordon med mer pansar än en Growler...

Finns det fler?

AA! Ser jämt massa gnäll från Heli/Jet piloter på diverse servrar...

Citat:

Fucking noob AA ass go play cod

Brukar dyka upp titt som tätt i chatten

Permalänk
Skrivet av Choffe:

Jag är mest grinig på USAS + frag rounds för att det gör att spelet drar mer mot COD-hållet, inte minst på Bazar. Vilket för mig som BF-frälst är ungefär samma sak som att bränna ner en kyrka. Att sedan folk springer runt och är stolta över att ha lyckats få 1000 kills med en mini-haubits är deras problem. Folk med lite självrespekt använder inte skiten. Aldrig sett någon använda den i klanspel, enough said.

Fast jag fattar fortfarande inte varför folk gnäller. Du kanske är BF-frälst men inte BF3-frälst då? Det är ju frivilligt att logga in och spela liksom.

Personligen skulle jag gärna se att en del grejer ändrades. I princip flashlighten, IRNV och möjligen sätta någon ammo-limiter på Mortars kanske. Men som det är nu så är det samma villkor för alla, jag whinar inte.

Och att USAS-12 är "no-skill" är ju bara tramsigt att påstå. Det är som med alla vapen det går att bli olika bra med det. Finns väl ingen större plåga än att möta någon som faktiskt vet vad han gör med en USAS på Bazaar t.ex. Sen tror jag att samma person är säkert lika farlig med andra vapen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styrbjorn:

Fast jag fattar fortfarande inte varför folk gnäller. Du kanske är BF-frälst men inte BF3-frälst då? Det är ju frivilligt att logga in och spela liksom.

Personligen skulle jag gärna se att en del grejer ändrades. I princip flashlighten, IRNV och möjligen sätta någon ammo-limiter på Mortars kanske. Men som det är nu så är det samma villkor för alla, jag whinar inte.

Och att USAS-12 är "no-skill" är ju bara tramsigt att påstå. Det är som med alla vapen det går att bli olika bra med det. Finns väl ingen större plåga än att möta någon som faktiskt vet vad han gör med en USAS på Bazaar t.ex. Sen tror jag att samma person är säkert lika farlig med andra vapen också.

Absolut, jag tycker att BF3 är ett ordentligt mycket sämre spel än BF2, på många plan. Däremot är det tämligen roligt, men precis som i fallet med BF2 blir klanspel väldigt fort det enda vettiga att spela.

Bara för att det är lika för alla betyder det inte att det är bra, det är min åsikt. Sen får självfallet folk spela med precis vad de vill, men som andra säger så är hela unlocksbiten en alldeles för stor bit av det här spelet, det överskuggar själva spelmomentet i mångt och mycket, vilket bara blir tråkigt. Jag säger heller inte att USAS:en är no-skill, jag har aldrig spelat med den så jag har ingen aning. Men jag ser vad den orsakar och hur folk spelar med den, det räcker. BF2 var ett optimalt spel, där tillförde egentligen inte unlocks någonting, det fanns någon form av relism i det hela som jag tyckte om, det var fortfarande ett spel, men det fanns där. Att börja slänga in fragammo, ficklampor som skulle få en konsertspotlight att bli avundsjuk och en massa annat dravel blir bara löjligt. Men som sagt, det är min åsikt, och jag klagar egentligen inte eftersom jag slipper allt elände utanför publicscenen, men debatten måste väl ändå resas. Precis som det är frivlligt att spela har alla rätt att ventilera vad de anser skulle göra spelet bättre. Men visst, jag kommer tröttna på det här relativt fort om inte patcharna ändrar saker och ting ordentligt framöver. Förvisso hände väldigt mycket med BF2 också, i början var även det tämligen skevt balancerat. Men jag tror inte att BF3 kommer bli lika långlivat som BF2, men kanske kan Karkand-paketet ändra på det. Jag är mest bitter över att DICE övergav sina rötter, BF3 är betydligt mer likt BC2 än BF2.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Känns kanske i detta fallet som att debatten är mer public vs klanspel.

Som casual-spelare gillar jag skarpt att det finns så mycket småpyssel att låsa upp, ribbons och medaljer att ta. Angående skevt balancerat så ja.. det är nog oundvikligt i början. Vart lite besviken på första patchen, tyckte dom kunde ändrat fler saker, men jag antar att det kommer längre fram.

Vill klargöra en sak också. Jag har inte tokspelat med USAS (typ 30 kills) så jag försvarar inte mitt eget missbruk av puffran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SchwuntaN:

Håller med dig. Förstår inte varför folk springer samma håll och blir lika arga varje gång de dör av samma USAS-användare. Det är kanske dags att ändra taktiken. USAS är ju bra men en F2000 eller M16A3 på längre avstånd smiskar USAS

Jadu när det finns 3 vägar att välja på (Operation Metro) så kanske det är lite svårt att undvika samma person.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av Wedes:

Jadu när det finns 3 vägar att välja på (Operation Metro) så kanske det är lite svårt att undvika samma person.

Metro är ju inge vidare på conquest överhuvudtaget med mer än 16 spelare per lag. Stentrappan blir ju köttkvarn i princip varenda runda. Något fåtal gånger har vi lyckats ta oss igenom och tippa balansen med hjälp av rökgranater och lite jävlar anamma dock.

Permalänk
Skrivet av Styrbjorn:

Ja listan är ju lång på vad man inte får använda iaf.

IRNV-sikten går bort...
Flashlights går bort...
Granatkastaren går bort...
USAS-12 får man inte ha....
F2000 är tydligen för bra också...
Mortar är big no-no
Alla snipergevären går nog också bort... iaf om man ligger långt bort/högt och skjuter.
Claymores är ju heller ingen skill....
RPG/SMAW mot infanteri får man inte använda ens för att rensa ut lägenheter i Seine Crossing eller dylikt.
Stridsfordon med mer pansar än en Growler...

Finns det fler?

IRNV är bra då det kan användas till anti-kamping, det siktet låser man upp på ett par matcher bara.

Flashlights borde också vara kvar då det lägger till en realism i spelet, men som det är nu är det på tok för OP.

Mortar är OP och bör endast ha ~3 skott som inte går att ladda upp som support.

Snipergevären, kom igen grabbar, när ska folk sluta gråta över detta. Men det bör finnas en gräns för antal "snipers" på en server.

Claymores, kryp förbi dom bara.

RPG/SMAW, bör nerfas ganska ordentligt mot infanteri. Detta på bekostnad av realismen, det förstår jag, men det skulle göra spelet jämnare.

Stridsfordon är svaga enlig mig, går fort att ta ut en pansarvagn om man får hjälp av sina lagkamrater. Det här är inget oneman-army spel, följ med ditt lag/squad så är det enkelt.

Permalänk
Medlem

Apropå recon och snipergevär, orkar inte skapa ny tråd bara för detta. Själv gillar jag inte att snipra och funderade över hur jag skulle orka lvla recon klassen. Svaret är AS VAL ! Riktigt grymt vapen. Dock lite ammo så man får köra SQD Ammo perken om ingen har det i laget annars pepprar man slut den på nolltid ( ifall man inte har nån som kan slänga ammolådor titt som tätt förståss). Mitt nya favvovapen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toastmeister:

AA! Ser jämt massa gnäll från Heli/Jet piloter på diverse servrar...
Brukar dyka upp titt som tätt i chatten

vet inte om jet piloter, men när man flyger heli är AA:n jätte lätt att döda, kommer man nära dock så är man körd.

Skrivet av RottingRhubarbs:

IRNV är bra då det kan användas till anti-kamping, det siktet låser man upp på ett par matcher bara.
.

fattar inte varför alla tycker IRNV är så op? 1x med sway? ända den är bra till är att se äckliga små kampers som försöker gömma sig i buskar och skit.
+ att man har mindre synfält med den än med red dots och holos.

Om jag vill gnälla på något är det soflam + tank Vs heli, tex på canals så går det inte spela helin om motståndarna har ett sånt team. Då du blir soflam:ad innan du lämnar hangaren och du kan inte "flare" bort en guided shell / javelin / guided missile. Och att ta ecm istället för flares är menlöst då ecm ändå inte fungerar. Använt den några ggr nu och får "lock on" direkt efter. Det är dessutom instant death så ingen chans att landa och reparea häller, javelin + soflam vs tanks är bara disable (dock så missar javelin tanken 70%)

fast gillar bf3 ändå

Visa signatur

orka

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prophet^:

har lite över 2000 kills med usas-12 nu, vapnet är fett najs i stängda utrymmen och när folk är dumma nog att stå på varandra (dock så är detta vapnets största svaghet också eftersom du spränger sönder dig själv om du inte är försiktig), och ni som säger att man inte behöver aim är ganska fel ute tycker jag, ska du vinna en 1on1 med en f2000 eller något annat snabbt skjutande vapen i närstrid så måste du sikta, och alla ni snipers som dör mot mig på långt håll? ja.. vafan ska man säga

och jag har inga som helst problem att döda usas-12 frag användare när jag kör med andra vapen

usas och frag rounds + support är en skitfin combo, tar ut tanks och helis np om dom flyger lågt och sakta

Jag säger inget så har jag inget sagt....

Eller jo förresten. Kan inte du och alla andra Shotgun noobs spela mot varann? Så låter ni dom som vill spela spelet få vara ifred?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Oden1:

inte direkt men så tråkigt när spelet gör det så lätt genom att bara använda ett attachment för att kunna "äga", även fast den som använder det är sämst.

Vissa spelar för att ha roligt, inte för att vara den med mest "skills".

När jag dör så går tanken till vad jag själv gjorde fel och hur jag kan undvika att göra om samma misstag, inte att vapnet jag dog av borde nerfas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Thewiruz:

Jag säger inget så har jag inget sagt....

Eller jo förresten. Kan inte du och alla andra Shotgun noobs spela mot varann? Så låter ni dom som vill spela spelet få vara ifred?

Du skulle följt ditt första tanke fullt ut. Dagens tips är att hyra din egen server ihop med några polare. Kostar väl ca 500kr i månaden och då kan ni ju spela precis som ni vill där och slippa läskiga hagelgevär.

Dagens motivationsvideo:

Bonus fact: AA-12 är föregångare till USAS-12
EDIT: Kanske blandar ihop Atchisson Assault med AA-12, finns i massa olika varianter sedan 1972

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurkläsk:

Haha, hur kan någon klaga på folk som sitter i tanks och nästa sekund säga att de kan krypa tillbaks till CoD? Är inte tanks och andra fordon själva tjusningen med battlefield. Det tycker jag iaf och jag älskar att åka runt i min tank och plocka flaggor och fiendetanks >)

Ska berätta om en riktig clan jag mötte härom dagen! Vi spelade 4vs4. Alla satt i det rullande noob fordonet kallat LAV. Och när någon av någon anledning inte satt i detta sketfordon ja då sprang man omkring med RPG,s och en annan USAS .Ja verkligen skill poäng eller inte!

Ja jag anser att man kan spela COD om man sitter i en Tank hela spelet! Hur svårt är det? Du som NOOB hinner säkert döda en eller 2 innan någon hinner/orkar ta ut fordonet! Oftast finns det inte ens en Engeneer med i laget om man spelar få.Varför då ens sätta sig i ett fordon om det är en 4vs4 match?

Nä you go where you came from please! COD ?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Styrbjorn:

Du skulle följt ditt första tanke fullt ut. Dagens tips är att hyra din egen server ihop med några polare. Kostar väl ca 500kr i månaden och då kan ni ju spela precis som ni vill där och slippa läskiga hagelgevär.

Dagens motivationsvideo:
http://www.youtube.com/watch?v=cQYp9fOJ9VI

Bonus fact: AA-12 är föregångare till USAS-12

Noob vapen är brukat av Noobs! och du använder det flitigt antar jag?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Skrivet av Thewiruz:

Noob vapen är brukat av Noobs! och du använder det flitigt antar jag?

Haha, nej. Som jag skrev tidigare så har jag knappt kört med det alls faktiskt. Mina weapons of choice är grundbössorna för assault och support, oftast med IRNV-sikte, front grip och ljuddämpare. Eller så kör jag UMP/MP-7 med Red-dot i närstrid. Också med ljuddämpare såklart.

Permalänk
Entusiast

Verkar som de flesta här vill att spelet ska anpassa sig efter dem personligen och inte tvärt om, snacka om upp&ner vänt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II