Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Någon som har spelat PVP?
- Är den bra?
Hur ser endgame ut atm någon info om de?

Lirade Huttball och nån annan som man skulle spränga upp dörrar (som stradn of the acients i wow)
Jag tyckte de var grymt kul! Man fick en buff som gjorde så alla ahde ungefär lika mycket hp oavsett lvl, vet ej om de kommrev ara så senare.
De ända dåliga va att ljudet var buggat när man slogs, men antar att de är fixat till release.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-990FXA-UD3 || Sapphire Radeon R9 290 4GB || AMD FX8350 || CM 212 Plus || 16Gb Corsair XMS3 1600Mhz || Samsung 850 EVO 250GB || OCZ SSD Agility 3 120GB || 2TB Samsung Ecogreen || EVGA G2 750W || FD Define S||

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Fritjof92:

Med tanke på att vissa haft betan under ett par månader är det mycket möjligt att dem fått prova lite allt möjligt. Förhastade slutsatser... Bra tänkt!

Men sen har de ju inte släppt allt endgame till beta spelare vad jag har förstått!

Ja, det var bra tänkt, då det inte spelar någon roll att betan funnits ute ett par månader, man har inte hunnit spela det tillräckligt för att bilda sig en riktig uppfattning.

Sen, som sagt, fanns nog inte allting ute under betan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boylen:

Lirade Huttball och nån annan som man skulle spränga upp dörrar (som stradn of the acients i wow)
Jag tyckte de var grymt kul! Man fick en buff som gjorde så alla ahde ungefär lika mycket hp oavsett lvl, vet ej om de kommrev ara så senare.
De ända dåliga va att ljudet var buggat när man slogs, men antar att de är fixat till release.

Det kommer fortsätta att vara på det viset, den enda fördel man får av att vara högre lvl är att man låst upp fler skills o har fler talents i sina träd. Tycker detta är ett bra system som dom även använde sig av i warhammer online.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Skrivet av boylen:

Lirade Huttball och nån annan som man skulle spränga upp dörrar (som stradn of the acients i wow)
Jag tyckte de var grymt kul! Man fick en buff som gjorde så alla ahde ungefär lika mycket hp oavsett lvl, vet ej om de kommrev ara så senare.
De ända dåliga va att ljudet var buggat när man slogs, men antar att de är fixat till release.

Härligt! Efter att jag kollat på lite videos m.m så får jag en riktig funderare om de blir ett köp. Har inte ens sett SW filmerna men tycker de ser roligt ut, är bara osäker på om de kommer leva vidare och PvP:n/Endgame. Ligger den mesta fokusen på PvE eller går de fixa gear och liknande via PvP?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Tror jag läste någonstans om preorders nått 8 millioner exemplar, dock ingen källa då jag inte minns var jag såg detta.

Åtta miljoner preorders? Låter extremt mycket i så fall skulle man gå om WoW nästan innan det var släppt, det var inte 800000? Vilket är en riktigt bra siffra.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Ja, det var bra tänkt, då det inte spelar någon roll att betan funnits ute ett par månader, man har inte hunnit spela det tillräckligt för att bilda sig en riktig uppfattning.

Sen, som sagt, fanns nog inte allting ute under betan.

Jag tycker inte det behövs så lång tid för att få en uppfattning av hur ett mmo är, spelkänsla/mechanic märker man ju i princip direkt, likaså hur levelingprocesen upplevs. Blir man sedan max lvl och kan köra lite endgame har man en rätt bra helhetsupffattning av spelet enligt mig. Patchar med nytt pvp/pve ändrar inte på grundkänslan i ett spel.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Jag som "pveare" undrar hur stora raider det finns? finns det över 5 man?

Permalänk
Skrivet av Plumpen:

Jag som "pveare" undrar hur stora raider det finns? finns det över 5 man?

Raid (eller operations som det heter i swtor) kommer vara 8 eller 16 manna.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Raid (eller operations som det heter i swtor) kommer vara 8 eller 16 manna.

Tackar Då är spelet väldigt intressant! finns det någon info om Mounts osv?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Plumpen:

Tackar Då är spelet väldigt intressant! finns det någon info om Mounts osv?

hum star wars, jetpacks eller liknande fordon från l25.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Härligt! Efter att jag kollat på lite videos m.m så får jag en riktig funderare om de blir ett köp. Har inte ens sett SW filmerna men tycker de ser roligt ut, är bara osäker på om de kommer leva vidare och PvP:n/Endgame. Ligger den mesta fokusen på PvE eller går de fixa gear och liknande via PvP?

Det finns pvp gear, på det viset är det väldigt likt WoW, då man inte behöver köra PvE alls om man vill ha "epic" gear. Man kan nöta pvp som en galning. Svårt att tänka mig att någon stor satsning kommer skippa PvP gear, då det finns väldigt många som bara vill köra PvP och inte har något PvE intresse alls,. jag föredrar personligen att göra båda, men brukar sluta med att det inte finns någon tid till PvP då raids brukar vara tidskrävande.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Åtta miljoner preorders? Låter extremt mycket i så fall skulle man gå om WoW nästan innan det var släppt, det var inte 800000? Vilket är en riktigt bra siffra.

Det är faktist mycket möjligt att jag sett fel, men 800,000 verkar dock lite för Swtor tycker jag. Ska försöka hitta siffrorna igen, dock svårt när ja inte mins var ja såg det

edit: det var nog 800.000 jag hade sett, nu efter jag letat runt lite hitta jag http://www.vgchartz.com/charts/preorders.php
det visar dock US preorders på 900.000 så man kanske vågar gissa på 1.5 millioner preorders ?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Det är faktist mycket möjligt att jag sett fel, men 800,000 verkar dock lite för Swtor tycker jag. Ska försöka hitta siffrorna igen, dock svårt när ja inte mins var ja såg det

Hittade denna länk:

http://www.vgchartz.com/charts/preorders.php

900 000 kopior förbokade endast i USA. Då verkar inte digitala vara inräknade utan bara fysiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anderoid:

Hittade denna länk:

http://www.vgchartz.com/charts/preorders.php

900 000 kopior förbokade endast i USA. Då verkar inte digitala vara inräknade utan bara fysiska.

Jo hitta den med, så 1.5 millioner exemplar borde nog vara förboakde iaf, och det är enligt min mening inga dåliga siffror. Och om majoriteten av folk gillar spelet lika mycket som jag gjorde i betan kommer dom nog övertala lite vänner med. Har än så länge övertalat 3 personer att skaffa spelet som inte förhandsbokat än.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knaz:

Jo hitta den med, så 1.5 millioner exemplar borde nog vara förboakde iaf, och det är enligt min mening inga dåliga siffror. Och om majoriteten av folk gillar spelet lika mycket som jag gjorde i betan kommer dom nog övertala lite vänner med. Har än så länge övertalat 3 personer att skaffa spelet som inte förhandsbokat än.

70k+ per vecka så 1mille i usa till den 20.
2mille totalt?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Flopper:

70k+ per vecka så 1mille i usa till den 20.
2mille totalt?

Hur är dessa siffrorna om man jämför med MMO:s som har misslyckats?
T.ex. hur många preorders hade - Warhammer online, Aion, Rift
(Rift är väl inte misslyckat om jag har hört rätt, men de är inte alls nära på stort om man jämför med wow)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesper943:

Hur är dessa siffrorna om man jämför med MMO:s som har misslyckats?
T.ex. hur många preorders hade - Warhammer online, Aion, Rift
(Rift är väl inte misslyckat om jag har hört rätt, men de är inte alls nära på stort om man jämför med wow)

warhammer tror jag låg runt 800.000 eller så.
rift är helt ok, men det krävs ofta ett engagerande spelsätt för att lyckas på lång sikt.
om 2milioner förorder stämmer är detta den största framgången för ett MMO is startup fasen.
troligen den mest lyckade lanseringen också då många mmo tex wow var ospelbart de första veckorna.

beta för mig kändes helt rätt med star wars.
engagerande story, lazer svärd, även om grafiken var si så där så var spelet medryckande.
detta endast upp till l18 för mig.
testade de allra flesta klasserna.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Vad har jag gemensamt med chris crocker?
Tycker jag om britney spears?
Gråter jag?
Filmar jag mig själv när jag "gråter" och talar om britney spears?

Du försvarar TOR på ett sätt som skulle knappast förvåna mig om du la upp en snutt på dig gråtandes på youtube där du skriker lite och tycker att jag ska lämna TOR ifred.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

engagerande story

Däri ligger problemet, tycker jag. Allt som rör din valda din klass har en väldigt engagerande story medan allt annat i TOR känns som deja vu och till slut blir så förutsägbart. Jag tror inte att det här är ett spel jag vill spela själv utan med andra för det som räddar spelet för min del är PvP och party konversationerna.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Däri ligger problemet, tycker jag. Allt som rör din valda din klass har en väldigt engagerande story medan allt annat i TOR känns som deja vu och till slut blir så förutsägbart. Jag tror inte att det här är ett spel jag vill spela själv utan med andra för det som räddar spelet för min del är PvP och party konversationerna.

Låter positivt för mig isf, älskar pvp och om jag börjar ska jag spela med en/flera polare

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Låter positivt för mig isf, älskar pvp och om jag börjar ska jag spela med en/flera polare

Good man *Hi5*

Bestämt dig för vad klass du ska spela? Lutar fortfarande åt Imperial Agent för mig för även om jag kom så långt som Nar Shadaa så var det riktigt kul att hålla folk vid liv som Operative.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Good man *Hi5*

Bestämt dig för vad klass du ska spela? Lutar fortfarande åt Imperial Agent för mig för även om jag kom så långt som Nar Shadaa så var det riktigt kul att hålla folk vid liv som Operative.

Har faktiskt ingen aning, Beroende på vad polarna väljer. Men lutar mot Trooper eller Imperial Agent. Men vet inte riktigt, borde man se SW filmerna innan man börjar, menar är de fortsättning på storyn eller så man förstår mer om man har sett filmerna?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Har faktiskt ingen aning, Beroende på vad polarna väljer. Men lutar mot Trooper eller Imperial Agent. Men vet inte riktigt, borde man se SW filmerna innan man börjar, menar är de fortsättning på storyn eller så man förstår mer om man har sett filmerna?

Mja.. att ha sett filmerna spelar nog inte så stor roll. Måhända så nämndes kanske något, men då filmerna utspelar sig ca 3500 år efter spelet så är de inte så viktigt. Visst, du får lite mer kännedom på universet då.
Men se filmerna ändå.. är ju ett MÅSTE

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

Vet ej om det finns men vore super kul om man kunde köra podracer på tatooine

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Härligt! Efter att jag kollat på lite videos m.m så får jag en riktig funderare om de blir ett köp. Har inte ens sett SW filmerna men tycker de ser roligt ut, är bara osäker på om de kommer leva vidare och PvP:n/Endgame. Ligger den mesta fokusen på PvE eller går de fixa gear och liknande via PvP?

Du SKA se filmerna! Det är kultur! Det är kärlek!

I vilket fall är det bra att känna till lite om vad som finns i SW universumet. De flesta planeterna är lika hur de visas i filmerna och man får en del kunskap om The Force och mido-chlorianerna i filmerna

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

Du SKA se filmerna! Det är kultur! Det är kärlek!

I vilket fall är det bra att känna till lite om vad som finns i SW universumet. De flesta planeterna är lika hur de visas i filmerna och man får en del kunskap om The Force och mido-chlorianerna i filmerna

Blir väl att se på filmerna då Vilken ordning är de man ska kolla på dom? Har hört att de kommit i fel ordning eller något liknande

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Var sjutton har du sett att man måste betala denna avgift någonstans? O.o känns ju lite ruttet..

99% säker på att Pre-order fee återbetalas vid release

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Blir väl att se på filmerna då Vilken ordning är de man ska kolla på dom? Har hört att de kommit i fel ordning eller något liknande

Börja på episode 4, sen 5,6 och sen från början 1, 2, 3

Var inte rädd för dåliga effekter i dem första 3, det är charmigt!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Börja på episode 4, sen 5,6 och sen från början 1, 2, 3

Var inte rädd för dåliga effekter i dem första 3, det är charmigt!

Faktum med räcker det att se 4&5&6. och undvik de nya blueray utgåvorna , mr lucas har en tendens att förstöra sina egna filmer genom att lägga på extra vid varje nyrelease.

Och så slipper man jar-jar.

Permalänk
Konsolgrävare

vad tar du dig till pojk!

Skrivet av Jesper943:

Blir väl att se på filmerna då Vilken ordning är de man ska kolla på dom? Har hört att de kommit i fel ordning eller något liknande

HAR DU INTE SETT FILMERNA! skam på dig pojk! haha Nä men seriöst se filmerna nu på en gång alla på raken fort som fan! tur att du sa det i ett forum annars skulle du bli nedslagen på plats! <3

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |