Var hittar jag en SATA-kabel, hane -> hane

Permalänk
Medlem

Var hittar jag en SATA-kabel, hane -> hane

Gott folk!

Jag är ute efter en 7-pin SATA Hane <-> SATA hane adapter, typ den här (alternativt en kabel):
http://www.frozencpu.com/products/8757/ele-415/FrozenCPU_Sata...

Har letat och letat. Nån som vet var man kan hitta nåt liknande här i Svedala?

Permalänk
Avstängd

Jag tror att det där är en hona -> hona adapter du är ute efter, eller i alla fall den du länkat till trots beskrivning. Hane -> hane är alla vanliga SATA-kablar. Kolla Kjell & CO. (www.kjell.com)

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag tror att det där är en hona -> hona adapter du är ute efter, eller i alla fall den du länkat till trots beskrivning. Hane -> hane är alla vanliga SATA-kablar. Kolla Kjell & CO. (www.kjell.com)

Hm, om det stämmer så verkar det råda en viss förvirring där ute, vilket kanske delvis förklarar varför jag inte hittar något

Kan dock inte se det jag är ute efter hos Kjell.com, det ska se ut som på bilden i länken i bägge ändarna.

Permalänk
Medlem

Varför ska du ha en så'n?
Räcker det inte att du köper längre kablage? (1m)
Att koppla ihop mer än en meter är nog ingen bra idé då sata-standarden säger max 1m vad jag kommer ihåg.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Varför ska du ha en så'n?
Räcker det inte att du köper längre kablage? (1m)
Att koppla ihop mer än en meter är nog ingen bra idé då sata-standarden säger max 1m vad jag kommer ihåg.

Nej, det räcker tyvärr inte. Jag behöver skarva - jag har en special-SATA-kabel i ena ändan som ska kopplas till en extern hårddisk i den andra. För att åstadkomma detta krävs den koppling som jag länkat till, och som jag således (med ljus och lykta!) efterlyser.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bra hittat! Jag tror det är rätt, den röda kontakten på den här bilden ska sitta i bägge ändarna. Den röda är alltså hanen?

Men sladd i all ära, det bästa vore ändå en liten adapter.

Då återstår bara att hitta nån som säljer en i Sverige eller närområdet. Känns lite hopplöst för tillfället.

Permalänk

cpustuff.com skickar till Sverige, så det är inga problem. om du behöver en adapter istället för kabel så finns det också att köpa hos dem. (http://www.cpustuff.com/sata/)