Permalänk
Medlem

Hjälp med chassi till GTX 580!

Hejsan!

Jag har ett GTX 580 inkommande från USA som min kompis har köpt och ska bygga en ny dator med det kortet. Såg idag att grafikkortet är 12" långt alltså i stort sett 30,5 cm långt. Detta är jobbigt långt och behöver förslag på chassin som har plats för detta överdrivet långa kort. Fractal Design Define R3 klarar bara ungefär 29 cm vilket uppenbarligen är för lite. Någon som har något förslag? Det syns ju liksom inte i chassispecifikationerna hur mycket plats det finns för grafikkorten.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

En liten följdfråga. Har kollat runt lite och det verkar som om Fractal Design Define R3 ska kunna sluka mitt grafikkort ändå men jag är inte helt övertygad. Är det någon som har ett Define R3 som skulle kunna göra en liten mätning? Om det får plats med ett grafikkort på 30,5 cm. Skulle vara enormt tacksamt! Grafikkortet som är påväg till mig heter MSI GTX 580 Lightning vilket är längre än andra GTX 580 vilket är ganska dumt.....

Permalänk

Dumt och dumt... det är grymt:p Men det blir nog svårt vad jag har hört är det exakt 295m du får plats med i ett R3. Skulle rekomendera något silverstone eller kanske ett Fractal Design Arc? det får det plats i.
Vad har du för moderkort och vilken budget?

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

här är tråden som jag läste om ett par som fick plats ändå: http://forum-en.msi.com/index.php?topic=151756.0
men det skulle vara betryggande om någon mer kunde säga sitt om denne har ett define r3. Moderkortet jag har tänkt att köpa är http://www.dustinhome.se/gigabyte-ga-z68x-ud3h-b3-ddr3-s-1155... och budget för chassi är väl dryga tusenlappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Dumt och dumt... det är grymt:p Men det blir nog svårt vad jag har hört är det exakt 295m du får plats med i ett R3. Skulle rekomendera något silverstone eller kanske ett Fractal Design Arc? det får det plats i.
Vad har du för moderkort och vilken budget?

Hade också dessa funderingar när jag köpte mitt Define R3.. men fick veta att det skulle gå.
Köpte det och grejerna i min sign.. har cirka 1 cm tillgodo på GTX 580..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Hade också dessa funderingar när jag köpte mitt Define R3.. men fick veta att det skulle gå.
Köpte det och grejerna i min sign.. har cirka 1 cm tillgodo på GTX 580..

Dock är ditt kort 11.5" och mitt MSI kort är 12" så det lät inte så lovande för min del x) 11.5" är 29.21 cm och 12" är 30.48 cm så om det är 1 cm tillgodo så funkar det ej. Skulle du kunna mäta lite mer exakt?

Permalänk

Eller köra som min kompis gjorde i sitt chassi ta en fil och filade bort dom 3mm som hans kort var för långt:p han tog 1mm från kortet och 2mm från hhd hållarna...;) annars går det nog att bara ta bort hårddisk hållarna där det behövs? Annars kan du kanske kolla på det chassit swec recenserade idag/igår? Antec p280 värkar riktigt trevligt!:-)

Tog reda på exakta längden och det saknas ca 3-4mm... Går nog göra en liten hemma lösning annars;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Eller köra som min kompis gjorde i sitt chassi ta en fil och filade bort dom 3mm som hans kort var för långt:p han tog 1mm från kortet och 2mm från hhd hållarna...;) annars går det nog att bara ta bort hårddisk hållarna där det behövs? Annars kan du kanske kolla på det chassit swec recenserade idag/igår? Antec p280 värkar riktigt trevligt!:-)

Tog reda på exakta längden och det saknas ca 3-4mm... Går nog göra en liten hemma lösning annars;)

Jag har p180 just nu och p280 skulle sitta fint men måste beställa datorn innan helgen för jag vill ha grejerna i början av nästa vecka så jag hinner sätta ihop datorn lagom till dreamhack och p280 släpps väl i decemeber?

Permalänk
Skrivet av bailer:

Jag har p180 just nu och p280 skulle sitta fint men måste beställa datorn innan helgen för jag vill ha grejerna i början av nästa vecka så jag hinner sätta ihop datorn lagom till dreamhack och p280 släpps väl i decemeber?

Aha då vart det jobbigt... Jag har ett raven 03 chassi och är nöjd, är snyggt enligt mig. Nog den bästa kylningen du kan få för gkorten utan att ha sidofläkt som blåser rakt på dom. Men är lite små plastig top tyvärr... Men inget du tar sönder eller så. Sen finns det ju nzxt chassin eller ett FD ARC/XL då?

Edit: http://www.inet.se/artikel/6911316/corsair-carbide-400r-svart värkar trevligt med,

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Aha då vart det jobbigt... Jag har ett raven 03 chassi och är nöjd, är snyggt enligt mig. Nog den bästa kylningen du kan få för gkorten utan att ha sidofläkt som blåser rakt på dom. Men är lite små plastig top tyvärr... Men inget du tar sönder eller så. Sen finns det ju nzxt chassin eller ett FD ARC/XL då?

Edit: http://www.inet.se/artikel/6911316/corsair-carbide-400r-svart värkar trevligt med,

Jo jag kikar lite på 400r och 500r. Kanske blir ett av dem

Permalänk
Skrivet av bailer:

Jo jag kikar lite på 400r och 500r. Kanske blir ett av dem

Har du pengar så kör på något av dom (kom ihåg att det kanske behövs läggas 100-200kr till för fläktar också(om du inte har):)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Har du pengar så kör på något av dom (kom ihåg att det kanske behövs läggas 100-200kr till för fläktar också(om du inte har):)

Tack för all hjälp