Permalänk
Medlem

Bios till Maximus Formula II

Jag har problem med mina minnen.

jag tror att det är inställningarna i bios som är problemet.
Men jag förstår mig verkligen inte på Bios.

Finns det någon här som har koll och kanske kan hjälpa mig

Problemet är som följande:
Jag köpte just nya minnen till min burk. 4gb av exakt samma minnen jag hade innan. Ville utöka från 4gb till 8.
Från början gick datan i 2 dygn sen fick de en blåskärm. Fick ta ut de nya minnena startar om den igen då funkar det kung. (datan visar 8gb)

Så jag testar att sätta in dem och startar datan, Detta funkar fint och windows visar att jag har 8gb minne. Och allt funkar bra någon timme eller så.

Sen får jag blåskärm och datan startar om. Sen vägrar den starta tills jag tar ut minnena. Startat jag om den och sen stänger av den och sätter in minnena igen så fungerar det i någon timme eller så.

Har ni någon aning vad det kan vara ?

Mvh Orcas

Visa signatur

Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz. Noctua NH-U12P. ASUS MAXIMUS II FORMULA. Corsair Dominator 4gb. Sapphire HD4870X2. ANTEC P182B. Thermaltake 850W.

Permalänk
Medlem

Kan vara så enkelt att det är något fel på de nya minnena.
Har du testat att köra på bara de nya eller kört memtest på 1 sticka i taget?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.