Permalänk
Inaktiv

Nytt WordPress tema

Har nu gjort mitt första WordPress tema från grunden som kommer bli min nya sida.
Nu vill jag veta vad ni tycker om själva typografin, designen osv.

Att rubriker är på engelska är för att jag inte har skapat någon språkfil än.
Jag har skapat temat så att man kan byta språk enkelt utan att rota i koden.

Typsnittet som jag använder heter Ubuntu och finns på google.com/webfonts

OBS: All text är bara exempeltext för att visa hhur det kommer se ut när sidan får riktigt innehåll.

Länk: www.christher.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Har nu gjort mitt första WordPress tema från grunden som kommer bli min nya sida.
Nu vill jag veta vad ni tycker om själva typografin, designen osv.

Att rubriker är på engelska är för att jag inte har skapat någon språkfil än.
Jag har skapat temat så att man kan byta språk enkelt utan att rota i koden.

Typsnittet som jag använder heter Ubuntu och finns på google.com/webfonts

OBS: All text är bara exempeltext för att visa hhur det kommer se ut när sidan får riktigt innehåll.

Länk: www.christher.se

Snyggt, väldigt stilrent och avskalat! inte så mycket funktioner och roligt men jag antar att det är så du vill ha det

Håller själv på och kodar på två olika wordpress teman nu och det är ganska tidskrävande ;D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SpaarkX:

Snyggt, väldigt stilrent och avskalat! inte så mycket funktioner och roligt men jag antar att det är så du vill ha det

Håller själv på och kodar på två olika wordpress teman nu och det är ganska tidskrävande ;D

Tackar

Ja, det har väl mer eller mindre blivit mitt signum att skapa stilrena och enklare designer.
Att den uppfattas som lite tom är nog mer för att jag bara har två widgetar i sidebaren till höger än.

Som du säger så är det tidskrävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Tackar

Ja, det har väl mer eller mindre blivit mitt signum att skapa stilrena och enklare designer.
Att den uppfattas som lite tom är nog mer för att jag bara har två widgetar i sidebaren till höger än.

Som du säger så är det tidskrävande.

Min personliga sida blir halv avancerad och det tar tid som bara fan
Håller på och gör en portfolio

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SpaarkX:

Min personliga sida blir halv avancerad och det tar tid som bara fan
Håller på och gör en portfolio

OK, trevligt.

Har fixat lite med temat och fått in

  • Read more länk

  • singel.php (Single post page)

  • page.php (Om jag någonsin behöver skapa en statisk sida)

Permalänk
Medlem

Väldigt stilrent och funktionellt! Håller själv på med ett Wordpress tema, dock väldigt väldigt långt ifrån klart, och inte alls lika rent som ditt. Det finns på www.delev.fi. Men trots enkelheten måste jag säga att jag är imponerad av hur du har fått allt att gå ihop, tror du har den där lilla delen av designådran som jag saknar!

EDIT: Vet om att sidan är lite tungladdad just nu, har inte kollat storleken på sistone men den lär ligga över 1 MB i alla fall.

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken, vad är skillnaden på att koda ett eget Wordpresstema mot en vanlig hemsida?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Amöban:

Lite nyfiken, vad är skillnaden på att koda ett eget Wordpresstema mot en vanlig hemsida?

Den enda skillnaden är väl att man inte behöver skapa allt bakomliggande logik, den finns redan där i WordPress.
När man skapar en hemsida från grunden finns inga funktioner för att spara, uppdatera osv, utan det får man också bygga.
Går alltså lite snabbare att slänga ihop ett WordPress tema oftast iaf.

Skrivet av Tazavoo:

Väldigt stilrent och funktionellt! Håller själv på med ett Wordpress tema, dock väldigt väldigt långt ifrån klart, och inte alls lika rent som ditt. Det finns på www.delev.fi. Men trots enkelheten måste jag säga att jag är imponerad av hur du har fått allt att gå ihop, tror du har den där lilla delen av designådran som jag saknar!

EDIT: Vet om att sidan är lite tungladdad just nu, har inte kollat storleken på sistone men den lär ligga över 1 MB i alla fall.

Tackar. Ja, jag tycker själv att jag fått ihop helheten på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Den enda skillnaden är väl att man inte behöver skapa allt bakomliggande logik, den finns redan där i WordPress.
När man skapar en hemsida från grunden finns inga funktioner för att spara, uppdatera osv, utan det får man också bygga.
Går alltså lite snabbare att slänga ihop ett WordPress tema oftast iaf.

Aha ok, jag trodde du hade byggt ett eget tema alltså med administratörsgränssnitt och funktioner för att spara och uppdatera mm.
Gillar designen förresten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Amöban:

Aha ok, jag trodde du hade byggt ett eget tema alltså med administratörsgränssnitt och funktioner för att spara och uppdatera mm.
Gillar designen förresten.

Ja, jag har skapat ett eget tema. Det heter WordPress themes eller templates för den delen.
Annars hade det varit ett helt system jag byggt.

Tackar

Permalänk
Medlem

Snyggt och avskalat som ovan nämnt.
Tycker dock att det känns ihoptryckt med mycket text. Skulle kanske kunna avhjälpas med lite bilder till texten?

Permalänk
Medlem

Verkar som "Senaste Artiklarna" har samma färg som bakgrunden, därför det kändes lite tomt.

Annars en väldigt stilren och behaglig sida