Duke Nukem Forever -Tråden

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Newklear:

Dem har ju ingen större roll i DNF heller, det allra allra mesta kan man springa förbi utan att ens slänga ett öga på...

Det är lite svårt att missa tvillingarna och hon som ger den privata showen

Skrivet av Mr. Bravo:

Förutom att typ bara hela storyn kretsar runt just de bortrövade brudarna då. Spelen är ju i princip en enda lång rage-run mot utomjordingarna för vad dom gör med Dukes kära brudar. Tanken bakom de mer eller mindre inledande strippklubbarna är ju att ge spelaren en kännsla av Dukes ångest när man senare får se vad utomjordingarna gör med dom.

"Nobody steals our chicks and lives" <- Duke Nukem 3d

Sen har dom ju som sagt inte någon märkvärdig roll gameplay-mässigt, men dom är där av en anledning.

Visst är den lilla story som finns i 3D att man ska rädda brudarna men jag menade just att de inte förekommer så mycket och absolut inte på samma framträdande sätt som i Forever.

Brudarna är dock inte alls problemet med Forever utan vapnen stör mig mer, devastatorn som jag nämnde innan men ett annat exempel är frysvapnet som kräver att man fryser i en halvtimme på ett monster innan det blir fryst, det går liksom betydligt snabbare att skjuta de med ett annat vapen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av hunden:

Det är lite svårt att missa tvillingarna och hon som ger den privata showen

Ja men då får du väl blunda den lilla stunden, helt enkelt

Skrivet av hunden:

Brudarna är dock inte alls problemet med Forever utan vapnen stör mig mer, devastatorn som jag nämnde innan men ett annat exempel är frysvapnet som kräver att man fryser i en halvtimme på ett monster innan det blir fryst, det går liksom betydligt snabbare att skjuta de med ett annat vapen.

Jo, just freeze-ray'en störde jag mig rätt rejält på också, den var inte särskilt användbar i dem trånga miljöerna

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Börjar snart bli less på detta jävla samhälle man lever i!
Om man säger något snett som ens kan antydas som köns diskriminering eller kvinnoförnedrande så skall alla protestera och det är så hemskt!

Kolla fan på Duke, är inte han mans diskriminerande lika mycket???

Ge er nu med detta löjliga snack om macho och diskriminering! Som att vandra in på något feminist partis årsmöte!
Duke är Duke och därmed basta!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Testpilot

På tal om vapnen igen, var den nån som gillade lasergevären? tror de hette AT laser och Captain Laser. Jag tyckte de var jäkligt långsamma och de flesta fiender hann flytta på sig innan skotten nådde fram, fanns det nått fiende de funkade bra på? I tipsen på laddningsskärmarna står det att olika vapen funkar olika bra på olika fiender så jag kanske missade det helt enkelt =/

Spelet är ju klart inte helt värdelöst (jag har spelat betydligt värre spel) men tyvärr hade jag förväntat mig mer Duke3D så jag blev besviken. Inga riktiga Pigcops och de hade inte sina flygmaskiner eller tanks, inga tunnelbanor eller rymdstationer. Jag hade nog nöjt mig med ett upphottat Duke3D helt enkelt
Det finns dock redan en upphottning i form av EDuke32 som jag spelade igår för att minska min besvikelse.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Lasergevären var rätt tråkiga.. det e hagelbrakaren som gäller för min del.
Tycker spelet är ok, fast det var väl ingen wow-känsla. Men humorn och alla one-liners e sköna

Skrivet av Lipkin:

Någon som har beställt Balls Of Steel Edition från game.se?

Jag är tveksam över om man får grejorna idag?
Lådan går väl knappsast in genom brevinkastet?
Vad händer då? Läggs det hos ett postombud?

När skickar postombud ut SMS avi?

Vill-lira-idag-efter-12-jävla-år.

Jag beställde Balls of Steel Edition från Komplott

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Roligaste vapenkombon tycker jag är shotgun och railgun.

Permalänk
Medlem

Rätt löjligt hur överdriven kritik detta spel fått.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På ett jävligt opassande inlägg.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Rätt löjligt hur överdriven kritik detta spel fått.

Nu har jag inte läst alla omdömen men jag tycker kritiken är befogad, recensionerna stämmer väldigt bra, bland annat den Gamespot skrev.

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag tycker dock vissa recensenter varit på tok för hårda...
Jag hoppas dem gör en riktig uppföljare som inte får gå igenom lika mycket skit innan det släpps som DNF fick göra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

De flestas förväntningar verkar ha varit uppe i rymdnivå... så, iofs är det väl naturligt att det blir rejäl kritik.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gris:

Vad hade du förväntat dig?

I och för sig, där satte du allt huvudet på spiken
Var inget som tilltalade mig bara, tur att jag inte spenderade mer tid på spelet i alla fall

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

dom gör ju en remake på duke nukem 3d nu.

får se om det blir en uppföljare till forever efter det

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Verkar nästan som en uppföljare eller liknande är under planering!!!! JAAAAAAAAAAAAA!!!!

Trots en fallande aktiekurs säger Take-Two-chefen att det kan bli aktuellt att överföra varumärket även till filmbranschen och andra non-gaming-områden.

– Vi snackar inte om det i detalj, men du kommer få se mer framtida Duke-IP från det här företaget, säger Take-Two-chefen Strauss Zelnick i en Forbes-intervju.

– Om vi kan ta några av våra intellektuella egendomar och föra över till ett annat medium på ett extraordinärt högkvalitativt sätt som behagar konsumenter och representerar en intressant kommersiell möjlighet för oss så kommer vi att göra det. Vi har absolut övervägt det med Bioshock och andra titlar. Ännu så länge har vi inte gått hela vägen med något, men stay tuned.

Apropå Duke Nukem Forevers ljumma mottagande säger Strauss Zelnick följande:

– Vad finns det mer att säga? Jag beklagar om du inte gillar det. Köp det inte då.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110621/take-two-mer-duke-...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst reviews och spelat demon som släpptes så var jag inte direkt pepp på att lira igenom fulla spelet, men då jag lagt ut pengar på det och det ändå är Duke så har jag gett mig banne på att göra det.

Och efter att ha slutat försöka spana fram all den där fula grafiken alla nämner (Jag finner den dock inte, tycker det ser bra ut) och alla andra fel och brister som skall finnas och istället börjat spela spelet... så har jag kul. Väldigt skoj till och med. Det är skönt med något som inte tar sig själv på så förbannat allvar.

Jag ger DNF fullt godkänt! Helt klart värt pengar. Nu; skall fortsätta spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Trots en fallande aktiekurs säger Take-Two-chefen att det kan bli aktuellt att överföra varumärket även till filmbranschen och andra non-gaming-områden.

Permalänk

Nu har jag inte läst hela tråden men:

Efter 5 timmars spelande av DNF måste jag säga att det är helt ok. Humor, nostalgi och helt ok spelkänsla. Tycker den hårda kritiken är obefogad. Sen har ju ju inte klarat spelet på 5 timmar heller, bara det är ju en bedrift idag.

Eller var kanske Black Ops ett bättre spel?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du emot Uwe Boll?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vad har du emot Uwe Boll?

Uwe Boll... Vår tids mest underskattade film geni.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

vad ere alla klagar på igentligen? att dnf inte är olika nyanser av grått/andra otrevliga färger och att det inte är realistiskt som call of duty 11 lr battlefield 13 osv. folk klagar på humorn, gameplay osv, vad mer trodde ni om ett spel där kungen är huvudpersonen?
spelade igenom på 6-7h med endel utforskning, älskade varenda sekund av spelet. flöt på hur bra som helst hela tiden, inga fps drops, extremt korta laddningstider (10 sekunder och då gick det långsamt).
jag var 100% medveten om vad jag skulle få när jag förhandsbokade min balls of steel edition.
men absolut, fanns några grejer i spelet som jag inte tyckte om. och 2 vapen limit var en av dem, ego mätarn var gjord på ett bra sätt så även stackars konsol spelare som inte kan sikta in på pigcops på en halv sekund oxo kan spela.

som en sidnotis om hur bra spelet är, var det bara jag som inte kunde sluta garva på vissa av ego boost grejerna? några av favoriterna är bla bänkpressen precis i början (testa o köra utan max vikter på den), kasta frisbee från duke burger/pappersflygplan från hoover dam. sist men inte minst, shake it baby.

always bet on duke

Permalänk

Har nu varvat spelet och tänkte mig att jag skulle skriva en recension. Och jag tycker verkligen inte att det förtjänar all den dåliga kritik den fått.

Grafiken: Den är väll absolut inte den bästa. Men det förväntade jag mig inte heller. Det var precis som jag förväntat mig. Kunde inte blivit bättre då jag älskar det gamla spelen och inte dem nya spelen. Dock var den lite dålig på vissa banor men inget som störde så mycket.

Spelbarheten: Detta är nog den punkten jag gillar bäst med Duke Nukem Forever. Jag vet att många inte tycker om att det är rakt fram så att säga finns bara 1 väg att ta. Men det gillar jag för du behöver inte lägga ner en massa energi på att spela utan man kan ta det lungt och gå igenom varenda vrå istället för att springa igenom ett spel för att hitta rätt väg. Jag tycker faktiskt att handligen och spelet håller sig bra i dagens läge. ÅR 2011! Sen dem barnsliga skämten faller mig verkligen i smaken.

Ljudet: Vet inte riktigt vad jag skall säga. Jag spelar väll kanske inte ett spel för att det är bra ljud. Men jag tyckte att ljudet var helt okej.

Slutord: Eftersom väntan varit lång så känns det bra att ha köpt det. Tycker att alla involverade i att göra spelet har gjort ett bra jobb och väntar gärna 15 år till och ser ett nytt spel än ser det gå i graven.

Betyget:
Från mig får det en 4.5/5 och det som är -Är nog ändå grafiken som dem kunde fixat upp lite på några banor.

Visa signatur

Processor: Intel I7 870 2.93 Ghz | Moderkort: Asus P7P55D EVO | Minne: 8Gb Corsair XMS 3 | Grafikkort: Gigabyte Geforce 460GTX 1 GB OC SLI | Nätaggregat: Antec High Current Gamer 620W | Chassi: Fractal Design R3 | Skärmar: Benq M2700HD och Packard Bell Viseo 220DX | Mobil: Huawei Honor | Tablett: Maxtab | Laptop: ASUS ROG G75VW |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hunden:

Jag och många andra förväntade oss Duke3D vilket inte var särskilt sexfixerat i min mening, visst fanns det brudar i 3D med men de hade egentligen en väldigt liten roll.

Duke Nukem Forever känns som en blanding av Lesure Suit Larry och Serious Sam!

Permalänk
Medlem

History of a legend: Part III finns ute nu!

http://www.youtube.com/watch?v=Is2aVs-4kyY

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Var ett jävla tjat om sex hit och sex dit. Duke Nukem är sex.
Vill man inte se sådant material spelar man fel spel,
det var liksom en given del i Duke Nukem och det är något som vi
som växt upp med duke nukem 3d vet.

Jag tänker inte klaga på petitesser när det kommer till Duke Nukem Forever.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när alla klagade på Doom 3 när den släpptes ut och idag hyllas den. Var inte den på ganska hög plats på top 100 i förra årets Pc Gamer?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Någon som vet om DNF fungerar ihop med playstation move? funderar på att köpa DNF men jag är inte speciellt förtjust i att spela FPS med handkontroll.

Visa signatur

Life is pain, get use to it
Athlon II X3 440, 12GB ram 5,2TB HDD, Geforce GTX 460

Permalänk
Inaktiv

ny patch

- 4-weapon inventory option in single player campaign
- MP Server favorites
- Dedicated server overhaul
- FOV can be modified
- Change VOIP to push-to-talk (bandwidth fix)
- VAC anti-cheat system enabled
- Support for Japanese Steam ID’s for PC release in Japan
- Auto-aim fix
- Blood effects on surfaces behind enemies when shot
- Steam.exe no longer uses an unusually high amount of CPU
- Texture quality improvements
- Fixes to prevent single player and multiplayer save data corruption
- Leaderboard exploit fixed
- AMD Dual-Core Optimizer no longer automatically installed (fixes rare bugs with Intel processors)
- Crash/compatibility fixes and other minor bugs

Permalänk
Entusiast

Klarade spelet igårkväll och dålig kritik eller ej, detta spelet var fan det bästa jag lirat inom FPS sedan Bioshock. Duke är fan kung

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II