Permalänk
Medlem

Köp inte Alienware

Jag köpte en Aurora R3. Sämsta köpet någonsin. Datorn hänger sig ständigt med blåa skärmar och frysningar. Det enda som var värre än datorn var Dells support som var under all kritik. Dom behandlade mig väldigt dåligt. Jag betalade för nästa dags support på plats men fick det inte. Problemet löstes aldrig och mina pengar är helt bortkastade. 30 000 kr betalade jag för ett system jag inte kan använda. VARNING! KÖP INTE DELL och särskilt INTE ALIENWARE!

Du kanske har mer tur än mig. Jag borde ha lyssnat till alla varningar. Värsta erfarenheten någonsin.

https://sites.google.com/site/alienwareaurorar3/

Permalänk
Medlem

Köper man det så förtjänar man det.

Permalänk

Är nog inte många här inne som skulle köpt en Alienware ändå.

Permalänk
Medlem

Jag hade också otroliga problem med min M15X, som var min första riktiga gaminglaptop, köpte den 2008 som tex innehöll en snabb Core 2 duo cpu + ett 8800GTXm kort....
För det första var biosen riktigt dålig då fläkten pullserade upp o ner hela tiden, dvd`n läste inte alltid av skivorna, samt så slutade alienware loggan att lysa.
men skärmfästet var den värsta design missen.
Gångjärnen till skärmen gickav!

Fick det på garantin, dock tog det 2 månader.
Sen gick skärmen i sig sönder, det fick jag också på garantin.
ca 2månader senare gick gångjärnen sönder igen!!!!!
då tog jag epoxilim o limma ihop det otroligt tunna o sköra plast fästet för skärmen, sen sålde jag aset!

Trodde aldrig att kvaliten skulle va så dålig..
aldrig alienware igen!

dom ser bra ut men kvaliten på Dell/Alienware är urusel....

Permalänk
Avstängd

Man köper bara Alienware 1 gång

Permalänk

Folk som köper alienware datorer skulle lystnat från första början

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

Man köper bara Alienware 1 gång

1 gång, eller aldrig!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av gollawolla:

Man köper bara Alienware 1 gång

2.

Första och sista.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Fortfarande et problem som må löses. Men tror ej det här är platsen Om casen med Dell är fortfarande åpen, så kan du få råd hur man pratar med en support avdelning.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Det som jag tycker är mest anmärkningsvärt är det enormt höga priset jämfört med ett bygge som alltid funkar bättre. Jag testade i min firma matcha en Alienware Aurora och hamnade 3800kr lägre ut till kund med samma grejor.

Så Alienware är aldrig prisvärda, då kan man ju tycka att det finns någon annan fördel... men nej det verkar inte så... TS upplever blåskärmar etc... med ett bygge lägger man ju in senaste drivare till grafikkort och moderkort...bara en sån grej ökar ju kraftigt chansen till stabilt system...

Visa signatur
Permalänk

Har haft en Alienware M17 mellan 2009-2011 och aldrig haft några problem med den. I och för sig så var det den första och enda(?) som Alienware inte tillverkade själva. Jag skulle aldrig få för mig att köpa en stationär Alienware då det bara är onödigt dyrt men deras laptops verkar vara helt okej, även fast de är lite för dyra för prestandan man får.

Permalänk

Man bygger sin egen dator!

Permalänk
Medlem

Snälla du skriver på SweC...bygg egen dator ist.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av Retro .- Larven:

Har haft en Alienware M17 mellan 2009-2011 och aldrig haft några problem med den. I och för sig så var det den första och enda(?) som Alienware inte tillverkade själva. Jag skulle aldrig få för mig att köpa en stationär Alienware då det bara är onödigt dyrt men deras laptops verkar vara helt okej, även fast de är lite för dyra för prestandan man får.

Man ska ju också ha klart för sig att alla datorer kan ha problem med hårdvaran som skapar stabilitetsproblem. Ofta är det ju drivrutiner som trasslar och dåliga bios och inte fel på hårdvaran i sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av leonidaz:

Jag köpte en Aurora R3. Sämsta köpet någonsin. Datorn hänger sig ständigt med blåa skärmar och frysningar. Det enda som var värre än datorn var Dells support som var under all kritik. Dom behandlade mig väldigt dåligt. Jag betalade för nästa dags support på plats men fick det inte. Problemet löstes aldrig och mina pengar är helt bortkastade. 30 000 kr betalade jag för ett system jag inte kan använda. VARNING! KÖP INTE DELL och särskilt INTE ALIENWARE!

Du kanske har mer tur än mig. Jag borde ha lyssnat till alla varningar. Värsta erfarenheten någonsin.

https://sites.google.com/site/myalienwareaurorar3experience/

Jävligt trist, men hoppas du lärt dig något. Lyssna aldrig på försäljare Bilda dig en egen uppfattning och undersök noggrant alternativ osv, speciellt när det gäller större köp. Om dom inte hållit sin del av avtalet kanske du kan kräva lite pengar tillbaks? Den där "support nästa dag" - försäkringen var väl inte gratis....Sen kanske du kan reklamera produkten och på så sätt få full ersättning.

Och ignorera Tobblish, verkar som han har sin röda vecka haha

Permalänk
Avstängd

Bilda en grupp på facebook o kötta sen Alienware o Dell

En del andra som klagat på produkter gör ibland protestlåter o annat o lyckas ibland och blir segrare och fått en lite tjockare plånka

Permalänk
Medlem

Du fick ju en snygg burk iaf

Permalänk
Medlem

Tack för alla kommentarer. Det känns jobbigt att bli blåst på över 30 000 kr. Jag har aldrig byggt ett eget system, men det är väl dags nu. Japp, En snygg burk är väl den enda trösten. Jag bör nog försöka bygga ett system själv.

Jag startade en tråd på www.overclock.net med ovanstående länk.

Tråden blev över 5 sidor lång. Till slut, efter vad jag misstänker blev en del lobbying från Dells sida, så försvann tråden upp i rök.

Öppna demokratiska forum? Inte riktigt.

Permalänk
Medlem

vänd dig till ARN.

Permalänk
Medlem

Är väl helt enkelt så att du får skylla dig själv

Alienware är som Mac, enda skillnaden är att Mac...faktiskt funkar, och har ett OS som är värt pengarna (enligt min mening)

dessutom, det finns bara få saker som är "roligare" än att bygga en dator Gör faktiskt så att jag plockar ner min dator, och slänger i allt i burken igen med lite bättre cabelmanagement bara för att...lugna ner mig xD
Dock händer det att detta resulterar i förlorade skruvar och diverse vredesutbrott...men alltid härligt när man väl får igång den

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av leonidaz:

Jag köpte en Aurora R3. Sämsta köpet någonsin. Datorn hänger sig ständigt med blåa skärmar och frysningar. Det enda som var värre än datorn var Dells support som var under all kritik. Dom behandlade mig väldigt dåligt. Jag betalade för nästa dags support på plats men fick det inte. Problemet löstes aldrig och mina pengar är helt bortkastade. 30 000 kr betalade jag för ett system jag inte kan använda. VARNING! KÖP INTE DELL och särskilt INTE ALIENWARE!

Du kanske har mer tur än mig. Jag borde ha lyssnat till alla varningar. Värsta erfarenheten någonsin.

https://sites.google.com/site/alienwareaurorar3/

På vilket sätt behandlade Dell dig dåligt? Jag är dock inte förvånad om dom nu behandlar dig som luft. Jag har flera gånger upplevt samma sak så fort det har varit problem med hårdvara, så jag kickade ut dom från firman för flera år sedan. Och ska man tro detta så kör Dell med samma stil än.

Min blacklist:
Dell
Creative

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Mitt sämsta köp någonsin var min Alienware dålig prestanda för pengarna dålig support då systemet man fick inte ens funka, Mår väldigt dåligt då jag ser vilka datorer jag kunde ha köpt för samma pengar (22000kr). Min första och sista alienware.
SuperSverker: Haha måste testa det någon gång!

Permalänk

Gammal tråd jag tänkte liva upp lite då jag har en erfarenhet som är HELT tvärt emot det som skrivits tidigare. Jag är inne på min sjätte Dell och dom två sista har varit Alienware. Bla en M15x me i7, GTX460,Bluray, SSD etc. Den såldes precis och sen jag köpte den 2010 så har jag inte haft en blåskärm, inte en ända hängning överhuvud tagit. Inte ETT ända problem har jag haft. Dock hade jag problem med mina Dell datorer och hade 24h påplatsengaranti som jag utnyttjat ett par ggr. Bland annat utomland där det har fungerat precis lika bra.
Jag har nu en stationär Alienware som precis fått en uppgradering från ett GTX295 till ett GTX670 och datorn går som en klocka. Visst ja, C: disken fick lite liv med en SSD också. Mina gamla orginaldiskar tjänar som Raid 0 nu.

Men Supporten hos Dell har varit gudomlig genom alla år.
Mina teorier kan vara att man bemöter hur man blir bemött. ??

Jag ska inte spekulera i varför ni blir dåligt bemötta. Jag blir otroligt sällan det. Stort sett aldrig. Ända gången någonsin va från ON/OFF i Norrköping. Det slutade med att jag fick en ny VALFRI dator som såldes direkt efter

Alienware för övrigt är inte sämre än andra. Tycker dom har genomtänkta lådor och använder generellt hög kvalitet på sina (ICKE EGENTILLVERKADE) komponenter.

Visa signatur

Corsair 550D, i7 3770K @ 4.5 gHz, Asus Sabertooth Z77, Corsair H110, OCZ ZX 1000w, 3XSLI Gigabyte OC2 GTX670, Corsair Force 3 SSD, Samsung Evo 256 gb SSD, 2X1 gb 7200rpm Raid 0,3TB 7200 rpm, 4X4 GB Corsair Vengence 1600, Bitfenix Recon
Logitech Z-10, Logitech c920 HD Pro, Corsair K70, Asus RT-N66, Asus VE278. Samsung CLX 3185

Permalänk
Medlem

jag tror det är deras moderkort som suger.

Permalänk

Kan vara så tyvärr, men jag har inte haft problem. Men lär få nu när jag tänkte plåga den gamle och överklocka och köra SLI me GTX670

Visa signatur

Corsair 550D, i7 3770K @ 4.5 gHz, Asus Sabertooth Z77, Corsair H110, OCZ ZX 1000w, 3XSLI Gigabyte OC2 GTX670, Corsair Force 3 SSD, Samsung Evo 256 gb SSD, 2X1 gb 7200rpm Raid 0,3TB 7200 rpm, 4X4 GB Corsair Vengence 1600, Bitfenix Recon
Logitech Z-10, Logitech c920 HD Pro, Corsair K70, Asus RT-N66, Asus VE278. Samsung CLX 3185

Permalänk
Medlem

Alienware gör burkar för 30k med prestanda för 15k resten är chassi och logga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Jag har bara positivt att säga om Dell / Alienware och deras support med . Jag har till och med fått hjälp efter garanti/support tid med mina ärenden. Största felet som för många gör när dom ringer support är att dom skäller och anklagar redan från start inte undra på att man får en sämre service då. Visst jag är ofta irriterad när jag ringer support med men det gäller att bita sig i läppen för att gå på i 110 gör ingen nytta om man vill få hjälp. Att alienware dator för 30k skulle vara 15k märke och chassi är ju bara löjlig kommentar visst att en 10-20% är märke/chassi/och support/stor kedja relaterad kan jag köpa. Du får aldrig mest prestanda för pengarna när du köper färdigt paket från samma plats det vet ju vem som helst. Men det man får till skillnad från löst köpta delar från höger och vänster är "för det mesta" bättre service om nåt går snett. Blåskärmar och skit kan man knappast skylla på dell det är ju mer pyttemjuks fel för ett helt enkelt uruselt operativsystem skulle jag tro.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Alienware gör burkar för 30k med prestanda för 15k resten är chassi och logga

Skickades från m.sweclockers.com

För mig spelar det ingen roll. Den otroliga servicen betalar jag gärna extra för (vilket man gör) Dom har i 3 länder utöver Sverige varit hos mig och fixat mina datorer. Hade en Dell för ett par år sedan som strulade satan. Till en sådan grad att jag fick en Alienware M15x när dom släppte GTX460. Fick jag gratis av Dell. Är det dålig service så ska jag äta upp mina gamla Adidas.

Tror också att dom som klagar ljudligast är dom som inte har råd med en Alienware. Minns allt klag från Xbox360 ägarna klagade som fan på PS3'an fast den hade bättre hårdvara. Det handlade bara om att dom inte hade råd att lägga dom där extra slantarna Sony'n kostade.
Jag har varit en stor hängiven pc-byggare för några år sedan. Byggde datorer till företag och mig själv och vänner. Körde bara kvalitet rakt igenom.

Men nu har jag tröttnat och det är skönt med OEM. Men tycker bara Alienware duger......

Visa signatur

Corsair 550D, i7 3770K @ 4.5 gHz, Asus Sabertooth Z77, Corsair H110, OCZ ZX 1000w, 3XSLI Gigabyte OC2 GTX670, Corsair Force 3 SSD, Samsung Evo 256 gb SSD, 2X1 gb 7200rpm Raid 0,3TB 7200 rpm, 4X4 GB Corsair Vengence 1600, Bitfenix Recon
Logitech Z-10, Logitech c920 HD Pro, Corsair K70, Asus RT-N66, Asus VE278. Samsung CLX 3185

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Jag har bara positivt att säga om Dell / Alienware och deras support med . Jag har till och med fått hjälp efter garanti/support tid med mina ärenden. Största felet som för många gör när dom ringer support är att dom skäller och anklagar redan från start inte undra på att man får en sämre service då. Visst jag är ofta irriterad när jag ringer support med men det gäller att bita sig i läppen för att gå på i 110 gör ingen nytta om man vill få hjälp. Att alienware dator för 30k skulle vara 15k märke och chassi är ju bara löjlig kommentar visst att en 10-20% är märke/chassi/och support/stor kedja relaterad kan jag köpa. Du får aldrig mest prestanda för pengarna när du köper färdigt paket från samma plats det vet ju vem som helst. Men det man får till skillnad från löst köpta delar från höger och vänster är "för det mesta" bättre service om nåt går snett. Blåskärmar och skit kan man knappast skylla på dell det är ju mer pyttemjuks fel för ett helt enkelt uruselt operativsystem skulle jag tro.

Håller med helt och hållet utom på en punkt. i Alienware får man alltid som senaste delarna. Dom har till och med lager på nya grejor som inte mindre butiker får ha. Alienware går först. Sånt är också en fördel me dom.

Visa signatur

Corsair 550D, i7 3770K @ 4.5 gHz, Asus Sabertooth Z77, Corsair H110, OCZ ZX 1000w, 3XSLI Gigabyte OC2 GTX670, Corsair Force 3 SSD, Samsung Evo 256 gb SSD, 2X1 gb 7200rpm Raid 0,3TB 7200 rpm, 4X4 GB Corsair Vengence 1600, Bitfenix Recon
Logitech Z-10, Logitech c920 HD Pro, Corsair K70, Asus RT-N66, Asus VE278. Samsung CLX 3185

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeLundgren:

För mig spelar det ingen roll. Den otroliga servicen betalar jag gärna extra för (vilket man gör) Dom har i 3 länder utöver Sverige varit hos mig och fixat mina datorer. Hade en Dell för ett par år sedan som strulade satan. Till en sådan grad att jag fick en Alienware M15x när dom släppte GTX460. Fick jag gratis av Dell. Är det dålig service så ska jag äta upp mina gamla Adidas.

Tror också att dom som klagar ljudligast är dom som inte har råd med en Alienware. Minns allt klag från Xbox360 ägarna klagade som fan på PS3'an fast den hade bättre hårdvara. Det handlade bara om att dom inte hade råd att lägga dom där extra slantarna Sony'n kostade.
Jag har varit en stor hängiven pc-byggare för några år sedan. Byggde datorer till företag och mig själv och vänner. Körde bara kvalitet rakt igenom.

Men nu har jag tröttnat och det är skönt med OEM. Men tycker bara Alienware duger......

Med tanke på att jag kan få mer prestanda för mindre pengar så klagar jag på alienware. (Se sign, den hade nog kostat 5-6k extra om det hade stått "Alienware" på den...)

Jag är även medlem på Sveriges största datorforum där jag kan få support om jag behöver det.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|