Permalänk
Inaktiv

NZXT Phantom Mod

Tja!

Har ett vitt Phantom chassi som jag är väldigt nöjd med. Har tänkt att modda det lite med bl.a. byta ut grillsen till heltäckande. Ska också göra ett sidpanels fönster i plexi och ljuddämpa chassit så gott det går. Jag är på väg att införskaffa vattenkylning och ska då sätta en 360 radiator i toppen av chassit.

Det ska nog bli magneta lila färg på plattorna och sedan helvita ränder istället för svarta. Ska använda en dremel för att göra fönstret samt införskaffa en stor plexiglas skiva som ska räcka både till fönstret och de heltäckande plattorna som ersätter grillsen.

Mitt mål med projektet är att få ett snyggare tystare och bättre kylning. Till vattenkylnings delen ska jag beställa ett kit från EK Waterblocks som ska kyla en loop med proccessor och grafikkort.

Om någon vet vart man kan få tag i billigt plexi glas kan ni skriva i tråden.

Mvh

Permalänk
Medlem

Vart ska du ta in luften ifrån då?

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk

Kommer hålla koll på detta

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Inaktiv

Luften tas in via fläkten där bak som för med kall luft till radiator fläktarna som i sin tur får kyla radiatorn. Jag kommer också att ha en en fläkt i fronten som suger in luft i det utrymme som finns där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trechz:

Luften tas in via fläkten där bak som för med kall luft till radiator fläktarna som i sin tur får kyla radiatorn. Jag kommer också att ha en en fläkt i fronten som suger in luft i det utrymme som finns där.

Allright.

Jag flyttade över min rigg till ett Phantom idag. Sjukt snyggt case, ser väldigt mycket bättre ut i verkligheten än på bild. Tog ett svart!

Men till sak; Upplevde du att det var svårt att få plats med alla kablar bakom moderkortet vid kabeldragning? Du kanske har ett modulärt nätagg men om du inte har det får du gärna ge mig nått tips.. var med nöd och näppe jag fick det att bli ok men jag är långt från nöjd.

Mvh

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Inaktiv

Aa, ibörjan iallafall. Det jag gjorde var att ta de kablarna som var över och sätta fast var och en med buntband på fästerna. Jag har ett icke modulärt nätagg så de blev ganska många kablar.

Permalänk
Inaktiv

Fel Kategori

Såg just att jag posta i fel kategori -.-