GTX 560 Ti Uppdaterad Bios (Gigabyte Support)

Permalänk
Inaktiv

GTX 560 Ti Uppdaterad Bios (Gigabyte Support)

Hej!

Vet att det är några som har problem med Gigabytes GTX560 Ti OC och SOC. Inatt bestämde jag mig att ta itu med det problemet jag har att datorn rebootar plötsligt till och med i idle. Det verkar som just 900 Mhz frekvensen är ostabil medans man klockar under den något så funkar det.

Mailade gigabytes support och de skickade mig en ny bios fil med andra justeringar än bara frekvensen. Denna bios har funkat super för mig så här länge och jag tänkte dela med mig den.

Här är den: Gigabyte GTX560 Ti OC 890Mhz
Denna Bios är skräddarsydd av Gigabyte själv för de som har problem.

Här är en enkel flash guide som funkar perfekt för denna bios update: NVTurboFlash Tutorial
PS. Det funkar bäst med USB.

Det enda du gör är att döpa om Bios filen till BIOS.rom och sedan lägga in den i brännarprogrammet med NVTurboFlash.

Du kan nu överklocka över 900Mhz utan problem eftersom Gigabyte gjorde justeringar i Fermi arkitekturen med denna bios.

Tack till: Gigabyte Support, loveordie och MVKTech Forums.

Permalänk
Medlem

Underbart. Har också problem Gigabytes GTX560 Ti OC.
Ska testa detta när jag har tid.

Tack tack.

Permalänk
Medlem

Kan man sänka hastigheten på fläkten till under 40% med denna bios?

Permalänk
Inaktiv

Isåfall måste du använda t.ex. msi ab eller om du vill ha från stock måste du göra lite edit på bioset. Men du vill väl inte ha fläkthastigheten under 40 %?

Permalänk
Medlem

Har typ ett öppet chassi och övriga fläktar i datorn, enda som låter är grafikkortets fläkt. Men antar att det inte är så stor skillnad i ljud mellan 30-40% att det är värt att pilla i bios vet inte äns vad man ska ändra och vill ej riskera något, tack för ditt svar dock. P.S Ja jag kör med Msi AB, mkt fyndigt program för övrigt.