Permalänk
Inaktiv

GTX 560 Ti problem!

Tja! HAr nyligen köpt ett gigabyte gtx 560 ti 1gb OC(900Mhz) som det är drivrutinerna som har problem. Windows egna drivisar funkar men när jag installerar nvidias stänger datorn av sig efter en stund och bootar om. Om jag underklockar kortet blir det ingen skillnad. Jag använder ett corsair vx 550w och så har jag dvi - vga adapter på kortet. Har sett att många har samma problem. Tror det är något med nvidias drivisar. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trechz:

Tja! HAr nyligen köpt ett gigabyte gtx 560 ti 1gb OC(900Mhz) som det är drivrutinerna som har problem. Windows egna drivisar funkar men när jag installerar nvidias stänger datorn av sig efter en stund och bootar om. Om jag underklockar kortet blir det ingen skillnad. Jag använder ett corsair vx 550w och så har jag dvi - vga adapter på kortet. Har sett att många har samma problem. Tror det är något med nvidias drivisar. Vad ska jag göra?

Med största sannolikhet fel på kortet. Men för att vara säker hade det varit bra om du kunde testa med ett annat nätaggregat.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv

Vänta. När jag kör skärmen på 60 hz blir bilden suddig men datorn stänger inte av sig. När jag väljer 75hz blir bilden skarp men datorn stänger av sig Kan det vara nåt med adaptern då. Vet inte vilken hz skärmen e på men ska nog skaffa mig en dvi kabel och testa.

Permalänk

Är det inte så att överklockade 560:in har problem allmänt? Har för mig att jag har sett massor av folk som har problem med dem versionerna av 560

Permalänk
Medlem

Specc på systemet?
Nya drivrutiner på gpu / mobo?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tog bort din andra tråd, om du vill ändra titeln eller liknande är det mycket bättre om du kontaktar en moderator istället för att korsposta, då korspostning inte är tillåtet.

Permalänk
Inaktiv

Har nu en dvi sladd och skärmen ser bra ut. Det visar sig att gpu:n endast funkar bra i pci-e x4 på mitt gigabyte p55-ud3. I x16 porten fortsätter den att stänga av sig. Min kompis har samma problem med sitt 5770 och vi har samma moderkort. Jag använder ett Corsair vx 550w och har inte så mycket andra komponenter. Mina drivrutiner är 266.66 och jag har testat runt med olika och det verkar som standard windows drivrutiner funkar bra men har ju som sagt inte kunnat spela på dom.