SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att många Rolex är för plottriga, gillar Omega bättre. Det som är nice med Rolex är ju att ialla fall deras dyrare klockor har eget urverk och inte dussin urverk som Omega etc. Iof kör ju även tex Maurice Lacroix med egna verk så det är ju inte unikt för Rolex.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Nu var väl det där en kopia?

Är det ett år kö på daytonan alltså? Deepsea var det bara att knalla in i butik & handla. (77500:-, Göteborg)
Tycker inte om fiskögat över datumet på många Rolex så Daytona hade varit ett alternativ,
dock gillar jag inte att ha så mycket rattar på högersidan av boetten som det är på Daytona.
Skär in i handen på mig när jag vinklar handleden mycket när jag jobbar & så. En ratt räcker för mig.
http://site.watchpartsoutlet.com/images/rolex_deepsea.png

Ja, visst var det en kopia, men den äkta ser ju också ut sådär.

De vet inte hur lång kön är och tydligen beror detta på att Rolex är ena riktiga chefer att ha att göra med. Butiken har i princip ingen aning om hur många klockor den blir tilldelad, utan det bestämmer Rolex själva. Så man får skriva upp sig på en lista och så får jag ett samtal när jag kan komma och hämta mitt ur. Men, de trodde att väntetiden lär bli kring ett år give or take tre, kanske fyra månader.

Jag har en annan kronografklocka idag, och jag har allvarligt talat aldrig upplevt att dess tidtagarknappar skulle skära i mig. Men ja, vinklar man handen väldigt mycket så kanske...

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Jag tycker att många Rolex är för plottriga, gillar Omega bättre. Det som är nice med Rolex är ju att ialla fall deras dyrare klockor har eget urverk och inte dussin urverk som Omega etc. Iof kör ju även tex Maurice Lacroix med egna verk så det är ju inte unikt för Rolex.

Plottriga? Får väl nästan påstå att Omegas klockor har mer plotter på dial osv.
Det är många som kör med egna urverk, väldigt många. Senaste tillskottet (som jag vet) är att Hublot började med inhouse-verk. Ett vackert verk också;

Om du inte gillar plotter, spana på random 1680- eller 5513-rolex. Nya Explorern som presenterades på senaste Basel-mässan är riktigt clean, utan plotter med med ett riktigt fint 3132-verk.

Dock är det JLC som mitt hjärta slår för.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk

yeah G-Shock !

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Senaste klockan är en...

G-Shock GW-9100MB-1ER

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Någon som känner till en lite mindre, tunnare diskret kronograf, gärna i svart även om den värsta mode-boomen för svart har gått över vad jag vet?

Har rätt smala handleder och ofta skjorta & kavaj, så det är viktigt att den är smäcker

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på en Ulysse Nardin Maxi Marine Chronograph; http://www.ulysse-nardin.ch/en/swiss_watch_manufacturer/Colle... .

Dock ej i svart, men riktigt läcker!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Har spanat in Suunto core alu black och undrar om suunto är ett märke med bra kvalité? Någon som har koll på det?

Permalänk
Medlem

Armani Meccanico AR4629
Fick den idag.

CSM101 <3 ^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Har spanat in Suunto core alu black och undrar om suunto är ett märke med bra kvalité? Någon som har koll på det?

Frågan är vad du ska ha klockan till? Jag har en Core sen knappt ett år tillbaka. Är helt okej fast en av knapparna slutade att fungera i november. Verkar vara ett ganska vanligt fel om man söker. Förvisso hade den fått ta väldigt mycket stryk, men det ska den tåla då den marknadsförs som en äventyrsklocka motsvarande. Trots att klockan såg ut som skit var det ändå inga problem att få den utbytt på garanti!

Många av funktionerna i klockan är inte värda så mycket om du frågar mig. Höjdmätaren är kanske bra på fjället men om du t.ex. vistas i ett varmt klimat med AC inomhus fungerar den inte så bra.. För att termometern ska visa rätt måste du ta av dig klockan eftersom den värms upp av kroppen. Kompassen flimrar om man använder bakgrundsbelysningen samtidigt eftersom att batteriet inte orkar ge ordentligt med kräm. Djupmätaren har jag inte provat mer än i en pool men den kan nog vara kul om man snorklar. På Black Orange-modellen som jag har kan siffrorna vara svåra att se. Är nog bättre på de andra modellerna med vita siffror. I övrigt så är glaset inte repfritt och färgen på ringen flagnar lätt.

Är du ute efter någon form av friluftsklocka är den helt okej fast jag har å andra sidan dålig koll på alternativ. Dessutom ser den rätt bra ut :). Som vardagsklocka skulle jag dock titta på något annat.

För övrigt har jag också en Suunto T3 som, bortsett från ett armbandsbyte, fungerat klockrent de 3,5 år jag haft den. Den brukar jag använda jag när jag tränar.

På min arm sittar annars oftast min Omega Seamaster Planet Ocean XL med gummiarmband eller min Omega Speedmaster Professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merrimaq
Frågan är vad du ska ha klockan till? Jag har en Core sen knappt ett år tillbaka. Är helt okej fast en av knapparna slutade att fungera i november. Verkar vara ett ganska vanligt fel om man söker. Förvisso hade den fått ta väldigt mycket stryk, men det ska den tåla då den marknadsförs som en äventyrsklocka motsvarande. Trots att klockan såg ut som skit var det ändå inga problem att få den utbytt på garanti!

Många av funktionerna i klockan är inte värda så mycket om du frågar mig. Höjdmätaren är kanske bra på fjället men om du t.ex. vistas i ett varmt klimat med AC inomhus fungerar den inte så bra.. För att termometern ska visa rätt måste du ta av dig klockan eftersom den värms upp av kroppen. Kompassen flimrar om man använder bakgrundsbelysningen samtidigt eftersom att batteriet inte orkar ge ordentligt med kräm. Djupmätaren har jag inte provat mer än i en pool men den kan nog vara kul om man snorklar. På Black Orange-modellen som jag har kan siffrorna vara svåra att se. Är nog bättre på de andra modellerna med vita siffror. I övrigt så är glaset inte repfritt och färgen på ringen flagnar lätt.

Är du ute efter någon form av friluftsklocka är den helt okej fast jag har å andra sidan dålig koll på alternativ. Dessutom ser den rätt bra ut :). Som vardagsklocka skulle jag dock titta på något annat.

För övrigt har jag också en Suunto T3 som, bortsett från ett armbandsbyte, fungerat klockrent de 3,5 år jag haft den. Den brukar jag använda jag när jag tränar.

På min arm sittar annars oftast min Omega Seamaster Planet Ocean XL med gummiarmband eller min Omega Speedmaster Professional.

Okej, lät ju mindre bra! Egentligen ville jag bara ha en "vanlig" klocka och snubblade över den och tyckte den var tillräckligt fräck för att kunna ha den varje dag och att den hade massa funktioner. Får leta efter en annan nu då.

Permalänk
Hedersmedlem

Beställt orange:t band till den nu, perfekt till sommaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippen:

Beställt orange:t band till den nu, perfekt till sommaren

http://img690.imageshack.us/img690/2205/20100415075.jpg

Snygg

Sitter själv o väntar på en IWC 3717 men flygstoppet har satt stopp för min klocka tills vidare.. :\

Permalänk

Fann den här Omega Seamastern på en loppis och var tvungen att slå till. Den fungerade, dock bara i 12h så nu har den precis kommit tillbaka från service; total genomgång, ny fjäder, ny krona och nytt glas. Tycker om att den är patinerad av en tidigare vattenskada.

Från 1956-58 tydligen.

Kommer bli fint med ett svart läderarmband.

Permalänk
Avstängd

Jag tog lite nya bilder på klocksamlingen.
Temat är god avec och snygga herrklockor

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en Fossil jag, den gör sitt jobb, och är mycket stilren

- Clubz

Visa signatur

'Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.' -Nalle Puh.

Permalänk
Medlem

Har ni era klockor lite lösa på armen ? Jag valde att ha lite löst eftersom man växer ju.

Permalänk

Nixon "The Manual"

Permalänk
Medlem

Fick en Omega Speedmaster i examenspresent av mina föräldrar. Tyckte att den passar mig perfekt då det är ett riktigt klassiskt ur samtidigt som jag fortfarande är ung

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Nån Citizen-historia jag fick av morsan i 18-årspresent.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Har ni era klockor lite lösa på armen ? Jag valde att ha lite löst eftersom man växer ju.

Nej, jag har inte klockan löst & växer inte heller längre .. jag är ju 40 år.
Dock händer det ju att man tränar så att armbandet börjar strama åt.
Min klocka (Rolex, se ovan i tråden) har justerbart spänne inom +/- ~10mm utan att ta bort länkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Nej, jag har inte klockan löst & växer inte heller längre .. jag är ju 40 år.
Dock händer det ju att man tränar så att armbandet börjar strama åt.
Min klocka (Rolex, se ovan i tråden) har justerbart spänne inom +/- ~10mm utan att ta bort länkar.

Ok. Jag är ju dock 20, vi får se om armen kanske blir tjockare senare

Permalänk
Medlem

Traser H3 Type 3 (militärt ur)

Permalänk
Medlem

Måste få tummen ur *rslet och beställa hem kevlarstrapen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrc:

Måste få tummen ur *rslet och beställa hem kevlarstrapen

http://forumbilder.se/images/50201183745PM3036.jpg

Pilot Classic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Pilot Classic?

Helt korrekt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrc:

Måste få tummen ur *rslet och beställa hem kevlarstrapen

vill ha.jpg

Va gick den på?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Fick precis hem min Kenneth Cole- klocka, ville ha en stilren klocka och tycker denna passade rätt bra, bra pris också.

Visa signatur