Permalänk

Dator problem

Hej hej alla glada....

Har lite prob. med min Pc (AMD Athlon 64 X2 5000+, 2048 mb ram, GeForce 7900 512 mb och XP) och är drygt 3 år gammal.

Började med att det inte gick att spela lite kraftigare spel, skaffade då ett XFX GTS 250 1 gb Core Edition och lade in Win 7 Ultimate, funkade,men bara ett tag:(

Började med att den hängde sig, först efter säg 3 tim, sen har tiden minskat hela tiden för hängningen, nu hänger den sig vid uppstart typ.
Testade då att boota om den, la in XP igen men utan förbättring, låste sig under installationen istället, fick igång den efter en stund men fick ej bort hängningen.

Har köpt ett Rasurbo GamingX nätt agg 650 w, bara för att testa men samma sak händer.

Någon som har något förslag (förutom att köpa ny dator;) )!? Minnen, hårddiskarna, moderkortet?

Ps. Har best. ny dator men vill iaf ha igång den gammla iaf. Ds

Permalänk
Medlem

Vad var det gamla nätagget för något (Tillverkare, Modell och Ålder)?
Dåliga nätagg kan förstöra andra delar i datorn.

Ny jätte bra grafikkort + gammalt svagt nätagg = något går sönder (oftast nätagget)

Kan förstås vara något annat.

Permalänk

Ja, ca 3 år var väl agget, får man hoppas, märke kan jag kolla men inget känt märke kan jag tänka mig. Det var genom jobbet, en "hyr/köp data", många på jobbet har haft prob under tiden, typiskt nu när garantin gått ut osv osv

Permalänk
Medlem

Låser sig datorn å sen med kortare intervaller så har du nån hårdvara som håller på att bli sönderkokt ägg.
UT med ALLT som inte behövs.
Resetta bios.
Verifiera VOLT å TEMP i bios innan du ens tuffar vidare.
Kör Memtest, Bencha för å se cpu etc.
Gå igenom all hårdvara, nåt är de som inte mår bra!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Glöm de jag skrev! läste som en kråka!

Har du 2 minnes stickor i? i.s.f så testa ta ut ett o se fall de funkar? Om inte ta ur de o testa de andra.

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G