Autoexportera mejltext från Outlook till i Excel i olika celler som olika värden.

Permalänk

Autoexportera mejltext från Outlook till i Excel i olika celler som olika värden.

Hej

Jag försöker lösa ett problem,

Jag behöver automatiskt läsa in innehållet i ett mejls innehåll från Outlook och lägga in texten som lika värden i ett Excelark.

Mejlets innehåll ser ut så här:

Citat:

Efternamn: Enamn

Förnamn: Fnamn

Telnr: 08999999

Adress: Testgatan 12

Postnummer: 12020

Så jag behöver alltså läsa in hela mejlet och sedan plocka ut de olika strängarna och lägga in de i motsvarande kolumn i Excel. T ex 'Fnamn' under Namnkolumnen i Excel.

Vilka verktyg är bäst att utföra detta med? Kan någon lotsa mig i rätt riktning?

Tack för hjälpen!

Permalänk

Med VB-script ska detta inte vara någon utmaning Du kan ju loopa igenom och leta efter de som börjar med "Förnamn:" etc

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase