Permalänk
Medlem

Ingen bild på skärmen!?

Hej!

Jag har ett problem med min dator. Den har från och till, på senaste tiden, slutat visa bild på skärmen.
En gång efter att jag har dragit om kablarna och en gång efter att jag har kopplat in en ide-hårddisk i datorn.

Det kan inte vara något med kabeldragningen för det har jag kollat noggrant.
Och jag har testat att byta grafikkort och testat så att hårddisken fungerar i en annan dator.

Jag har däremot funderat på om det är nätagget som har börjat krångla.
Det är ett ace ky-400atx 500w. Jag har hört att ace inte är särskillt bra nätagg. Datorn är ca 2 år gammal så man tycker att det inte borde vara nått som är för gammalt.

Jag uppskattar all hjälp!

Tack på förhand!:)
//Hampus

Permalänk
Medlem

Hur bra är ditt grafikkort?

I en spel dator är grafikkortet som kräver och orsakar mest problem för nätagget.

Permalänk
Medlem

jag har ett nvidia 8600gt

Permalänk
Medlem

Låna ett annat nätagg och testa.

Kan det vara något som inte sitter ordentligt. Enda sättet att vara säker är att ta isär allt och sätta ihop alla delar och kablar ordentligt igen. Passa på att göra rent när du ändå håller på.

Bild kabeln sitter dåligt eller är utsliten. Kontrollera båda ändarna eller låna en annan. Skärmen borde du kolla upp också.

Permalänk
Medlem

Jag har som sagt kollat alla sladdar och jag kör med 2 skärmar och jag får ingen bild på någon av dom så jag är nästan helt säker på att det inte är skärmarna som är problemet.

Men jag kan testa med ett annat nätagg.

Tack för tipsen!