Prestanda: Crossfire och SLI (Windows XP)

Avsikten med dessa tester är framförallt att pröva ifall Crossfire och SLI fungerar utan problem på plattformen.

Här är det tydligt att båda tekniker fungerar utmärkt och prestandan ökar ordenligt med två grafikkort.

Crossfire brukar fungera utmärkt i spelet Fear men vi kan se att man kan säga detsamma om SLI.

Höjer vi upplösningen får vi ungefär samma fördelning.

I Company of Heroes gav SLI inget alls och Crossfire resulterade i en mindre prestandahöjning.

Vid högre upplösning fick vi liknande resultat.

Här fick vi större effekt av SLI än Crossfire, men båda teknikerna ser ut att fungera.

Återigen blev fördelningen ungefär densamma vid högre upplösning.

I spelet Crysis ser det rätt bra ut för båda tekniker och här verkar Crossfire fungera bättre än det gjorde i World in Conflict.

Ungefär samma fördelning som innan.

Crossfire tappar i förhållande till SLI vid inställningarna "High" i Crysis.

Crossfire fick lite bättre förhållande vid 1920 x 1200 jämfört med SLI, men fortfarande är de inte riktigt i samma klass som vid inställningarna Medium.

Vi kan lugnt säga att både Crossfire och SLI fungerar bra på Intel Skulltrail. Tyvärr hade vi inte möjlighet att testa med fler grafikkort än två för respektive teknik. Det som kan vara intressant när man försöker sig på CrossfireX med fyra grafikkort är att alla PCIE-portar har en bandbredd på 16-kanaler. Detta kan ge en märkbar fördel för Skulltrail, men detta återstår dock att se.