Provade det igår kväll och jag måste säga att förstaintrycket var en besvikelse Körde med allt på max och jag fick irriterande fryslagg om vartannat, detta inträffar inte på andra, mer krävande spel så jag förstår inte varför det händer här, i synnerhet när själva motorn i sig flöt på bra, sen så hade spelet en sån där grain-effekt som jag mest tyckte var störande, att den inte gick att stänga av gjorde ju inte saken bättre. Sen förstår jag inte varför det är två svarta border i toppen och botten på skärmen när man spelar?? Så var det i alla fall i 1440x900..
Sen tycker jag att spelkänslan var mycket trögare, gubben kändes inte alls lika manöverbar som i ettan, tyckte det kändes som det var en viss latens mellan ens knapptryckningar tills spelet reagerade, motståndar-AIn kändes nästan som ett nerköp jämtemot första spelet, dom kändes helt enkelt dummare och var lättare att spela mot, även på högsta svårighetsgraden.
För att komma till spelets skräckmoment så tycker jag dessvärre att även det var en let-down. Nu var vissligen detta bara en demo men det var inte alls lika spooky och scary som originalet, i detta kändes alla moment mest over-the-top och inget som inger några kalla kårar, blev less på det efter några minuter.
Vad har hänt? Ettan var bland det bästa i FPS-spel jag spelat, stämningsfulla miljöer, obehagligt soundtrack, grymt roliga AI-motståndare, hoppa-ur-stolen skrämselmoment, sköna vapen och fysik, snygg grafik även med dagens mått mätt, ett spel jag spelat igenom ett flertal gånger som jag fortfarande tycker är underhållande.. Vad gick fel? Kunde dom inte kört på ett vinnande koncept även här? Nej, det är väldigt tveksamt om jag köper detta spel, måhända att jag ger det en chans till men jag känner mig inte särskilt sugen, slänger hellre i F.E.A.R.-skivan jag har liggandes och spelar om det igen..