Efter en del test med fraps och att vara helt själv på en server ("play now") har jag uteslutit att det kommer iochmed explosioner som jag antog i mitt förra inlägg, det kommer heller inte lika ofta när jag är själv på en map.
Kollade med resursövervakaren hur det stod till med minne, cpu och hdd och hur mycket de arbetade och med vad.
Vad jag ser är att det tas emot/skickas mycket information via tjänsten pnkbstr (punkbuster), men har installerat spelet på min SSD, så det ska nog inte spela någon roll, men jämförelsevis var värdet uppe i 400 000 byte/s, som stod ut rejält i mängden.
BILDER:
http://img864.imageshack.us/img864/6127/bc2dropdiskm.th.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/7479/bc2drop.th.jpg
Sen har jag (är lite sen kanske...) lärt mig hur man kan kolla att man ställt in rätt "renderahead" i "settings.ini". Detta gör man genom att skjuta på ett fönster och se om skottet registreras direkt och fönstret går sönder millisekunden efter man träffat det. när jag hade på default ("2") så tog det c:a 0.5 sekunder, nu med "1" eller "0" (vet inte vilken som är bäst än, men 1 känns riktigt bra! Som ni kanske kan räkna ut så blir det samma registrering på spelare, innan lackade jag att dom dog i efterhand (eller jag) i närstrid.
Så jag har inte funnit en lösning än...
EN FRÅGA: min prolle jobbar c:a 60-80%, detta trots "C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\Battlefield Bad Company™ 2\BFBC2Game.exe" +fullproc
Flaskar det eller är det normalt?
ligger mellan 60-100+ i fps, helt beroende på choke points i förhållande till hur mycket som händer.