Hittade en snarlik tråd som nästan spårade in på ämnet men jag känner att frågan förtjänar en egen tråd där vi kan diskutera saken.
Till huvudfrågan, är tillverkningen utav MMORPG spel döende?
Har kommit på mig själv att jag ett flertal gånger bläddrat igenom Steam, sökt på Google, frågat vänner och bekanta efter nya MMORPGs, men i slutändan hamnar jag alltid i samma förbaskade triangel som består utav följande, World of Warcraft, Guild Wars 2 samt Rift. Dessa tre är de återkommande spelen för mig. Kul i ett par dagar, men allt känns så bekant även om ett nytt expansionspaket har lanserats.
Ja, spel och framförallt MMORPGs är dyra att utveckla och visst, nya spel kommer hela tiden men det känns som att inga utav dem kommer bli en stor hit, alla känns helt ärligt "halvdana."
Så vad tycker ni? Är det jag som är bitter som säger att det "var bättre förr" eller finns det verkligen en svacka i utvecklandet utav bra MMORPGs i nuläget?