Det stämmer inte alls, men det finns en hel mängd andra faktorer som påverkar hur svårt det blir att kontrollera en spray. AKM är utan tvekan det svåraste vapnet att spraya med till exempel. Vilka attachments som finns på vapnet påverkar. Att ducka gör det också enklare att kontrollera än när man står upp.
Om du har hög sens så skulle jag rekommendera att stegvis sänka sensen och se om det märks någon skillnad överlag när du spelar.
Nu är min kunskap om spraypatterns i CS ganska begränsad. Men jag känner mig ändå säker nog på hur de fungerar för att säga att spraypatterns i Cs och PUBG inte är lika på något sätt. I Cs så får man väl i princip alltid samma spray med ett vapen och kan därför förutse och lära sig mönstret och kompensera för det med siktet.
I PUBG å andra sidan finns det gott om tester som visar att en spray är helt random. Wackyjacky som du själv länkar till säger att det är helt random men att de första 5 skotten går att förutse. Försök alltså inte att förutse några spray patterns i PUBG, det lär bara sluta i frustration.
Andra videon skulle jag vilja kalla ett dåligt exempel. I början sprayar han på en vägg som är ca 3 meter bort. I resten av klippet så sprayar han utan ADS på 1-2m håll. På längre avstånd så tap/single skjuter han bara.
Här är ett exempel på en fantastisk fin spray från Shroud på hur det kan se ut, tror dock det var från innan recoil ändrades på AKM.
https://www.youtube.com/watch?v=oU5Ukg9BBo4