Vad använder ni level 60 monks som tankar i partyn?
Jag har lekt lite i hell i ett 4player party. Jag som tank-monk, två wizzards och en demonhunter. Detta är min build, en skill är tom då jag byter den lite mot olika saker och har inte bestämt mig helt än. Runan är riktigt bra för att blockera trånga utrymmen så wizzards/demonhunters inte behöver bli klubbade men är väldigt "situationell" bra ibland suger ibland. Blind är grym med -60% miss mot elites, men det finns även andra trevliga val.
Tankbuild:
Crippling Wave - Concussion (träffade fiender gör -20% dps)
Cyclone Strike - Implosion (längre range för att dra ihop pack)
Breath of Heaven - Circle of Life (mer heal)
Mantra of Evasion - Divine Protection (damage reduction när någon i partyt håller på att dö
Serenity - Tranquility (ger hela partyt en 2 sec immunity)
Passives:
Resolve (fiender gör 25% mindre damage done)
One with Everything (din högsta resist = all resist)
Seize the initiative (100% av dex = armor)
Andra bra:
Pacifism (odödlig när du är CCad)
Guardians Path (15% dodge för dual wield, vet ej om fungerar med shield)
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#WfXhg!ZUX!ZZZZb
Spelstil:
Jag är partyts tank. Min gear är fokuserad på defensiva stats samt cold resist (min högsta resist blir min all resist, se passive).
Började just lira hell och är level 52 så jag drar ihop alla pack med Cyclone strike (därav +range runa), och aoear med crippling wave för att aktivera -20% dps samt passive. Osäker om de stackar men det bör de.
När det skiter sig har jag två heals, immunity, cd från passive om jag är nära och då och massa annat. Så survivability är inget problem. Bara Savage beasts/jobbiga kombinationer som freeze/arcane/random är riktigt farliga.
Monken verkar helt klart vara en bra tank, bara lvl 52 men ändå, vi får väl se snart!