Permalänk
Medlem

HTC Incredible S knaster

Hej!

Jag är en ny och väldigt nöjd ägare av en HTC Incredible S, men det finns en sak som jag stör mig på. Då man spelar in ett videoklipp i tyst miljö så hör man en ständig brus i bakgrunden hela tiden. När man spelar in hög musik så knastrar ljudet istället. Även ljudet då man ringer/pratar med någon knastrar. Jag har testat att prata med en HTC Desire Z och samtalet låter hur bra som helst. Vad är problemet? Är det någon inställning som jag har missat?

Använder Tele 2.

Tack på förhand,
/Walter

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Hej!

Jag är en ny och väldigt nöjd ägare av en HTC Incredible S, men det finns en sak som jag stör mig på. Då man spelar in ett videoklipp i tyst miljö så hör man en ständig brus i bakgrunden hela tiden. När man spelar in hög musik så knastrar ljudet istället. Även ljudet då man ringer/pratar med någon knastrar. Jag har testat att prata med en HTC Desire Z och samtalet låter hur bra som helst. Vad är problemet? Är det någon inställning som jag har missat?

Använder Tele 2.

Tack på förhand,
/Walter

kolla alla inställningar som har med ljud att göra och i inställningarna när du ställer in videon och ljud när du ska filma kan vara hur lätt fel som helst

Visa signatur

Gaming Rigg: Intel i9 12900k, Mobo: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 GPU:Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB AORUS MASTER, RAM: Kingston Fury 32GB (2x16GB) 3200 Mhz CL16, SSD: Samsung 980 PRO 1TB, Kingston NV1 2tb, PSU: Corsair AX860i 80+ Platinum, Case Coolermaster CM700P
Skärmar: Samsung Odyssey C49G95, Mission SG MF34144UWQHD

Permalänk
Medlem

Nix, finns inga inställningar som fixar problemet verkar det som. Jag kan leva med dålig ljud vid videoinspelning, men inte att det knastrar under samtal. Sjukt irriterande.

Permalänk
Medlem

HTC, gör inte bra telefoner. Bra handdatorer dock.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

HTC, gör inte bra telefoner. Bra handdatorer dock.

Trolla något annat forum tack. Vi vill inte ha dig här.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

HTC, gör inte bra telefoner. Bra handdatorer dock.

Lägg ner skitsnacket, inget fel på HTC telefoner.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Lägg ner skitsnacket, inget fel på HTC telefoner.

tror han menar att moderna mobiler är mer hand dator än mobil i dag, i vilket fall så fular han sig nog bara.

ont: har en galaxy s och lider av samma problem när det kommer till hög musik, man får ha i åtanke att det faktiskt är en telefon och ingen proffs kamera för tio tusentals kronor som är gjord för att spela in konserter mm där musik spelas väldigt högt.
vet inte hur vanligt detta fenomen är dock.

att det knastrar under samtal är helt fel, antar att det kanske är RMA som gäller.

www.swedroid.se kan du kika på för att se om det kanske går att fixa och vad andra gjort med liknande problem.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

tror han menar att moderna mobiler är mer hand dator än mobil i dag, i vilket fall så fular han sig nog bara.

ont: har en galaxy s och lider av samma problem när det kommer till hög musik, man får ha i åtanke att det faktiskt är en telefon och ingen proffs kamera för tio tusentals kronor som är gjord för att spela in konserter mm där musik spelas väldigt högt.
vet inte hur vanligt detta fenomen är dock.

att det knastrar under samtal är helt fel, antar att det kanske är RMA som gäller.

www.swedroid.se kan du kika på för att se om det kanske går att fixa och vad andra gjort med liknande problem.

Tack, ska försöka med Swedroid.se

Är det någon annan som har Incredible S och lider av samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Tack, ska försöka med Swedroid.se

Är det någon annan som har Incredible S och lider av samma problem?

Har en Desire HD, vilket är en tvilling till Incredible, inte enägg, men tvåäggs skulle jag nog påstå, vad gäller samtal är det ju lite knaster i högtalaren, inget extremt någonstans, inspelning av ljud fixar den dock utmärkt. förutom extremt högt, då den som allt annat distar....
det knaster jag har i högtalaren kan nog mycket väl komma av att jag vacuumförpackade den, något som förstört för andra

kör på Swedroid. de har inte en Incredible forumsdel än, men det lär komma, kör i Desire HD/allmänt för svar. grymt forum...

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Jag har nu bytt telefon och det är samma fel på den nya. Det är alltså ett fel som alla Incredible S lider av. Synd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag har nu bytt telefon och det är samma fel på den nya. Det är alltså ett fel som alla Incredible S lider av. Synd.

Det låter ju inte helt okej. Ska se om vi kan testa en här så snart som möjligt. Knastrar det i din högtalare vid tal eller är det i din mikrofon?

Permalänk
Medlem

Jag trollar inte för att jag tycker att en smartphone (smart telefon) ska ha bra batteritid, bra högtalare, bra mottagning och bra kamera. (Även gps, skärm m.m. och detta är HTC dock bra på)

HTC har generellt sätt alltid varit dåliga på dessa punkter. Visst har de ofta snabb mjukvara, bra konstruktion m.m. men de är inte bra telefoner enligt mig. Dugliga alltiallo handdatorer är det men förvänta inga underverk av telefondelen av deras "handdatorer med telefonfunktion). Har själv haft en HTC och följt alla deras modeller (och från andra märken så klart).

Min HTC behövde jag ladda varje dag, jag kunde inte höra den jag talade med om det inte var knäpptyst runt om, sämre mottagning än genomsnittet i min vänskapskrets, kunde knappt höra musik från den bakre högtalaren och urusel kamera.

För att hjälpa OP:
Är den operatörslåst? Om inte kanske du kan prova ett kontantkort från någon annan, ibland krånglar vissa mobiler med vissas telefonnät. Minns att Galaxy S hade rejäla problem med Tele 2 ett tag, p.g.a. hur deras nät var konfigurerat.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Inaktiv

tja, jag har en HTC incredible S och de verkar som titt som tätt så personen jag pratar med får väldigt ofta eko. Har inte haft detta problem förrut så de känns som de har med telefonen att göra, någon som vet va sånt kan bero på?

Permalänk
Medlem

Jag har en Desire HD som efter någon månad började knastra i samtalshögtalaren. Innan det lät den helt ok.
Vet inte om det är lönt att lämna in den får se hur det blir. Tänkte vänta och se om nästa uppdatering fixar det.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Se, ännu fler HTCs med urusla högtalare för samtal. Min Touch Pro har urkass samtalshögtalare - fram till dagens flaggskepp Desire HD och Incredible S. Svårt för vissa att acceptera och för andra är de så klart dugliga högtalare men kalla mig inte för troll

Tror nog att det kan bero på operatörens inställningar i en del fall (oftast tele2), som tex trådskaparens men enklast är väl att gå till affären och be dem se över den.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

HTC, gör inte bra telefoner. Bra handdatorer dock.

Utveckla.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Utveckla.


Läs hela tråden.

"Jag trollar inte för att jag tycker att en smartphone (smart telefon) ska ha bra batteritid, bra högtalare, bra mottagning och bra kamera. (Även gps, skärm m.m. och detta är HTC dock bra på)

HTC har generellt sätt alltid varit dåliga på dessa punkter. Visst har de ofta snabb mjukvara, bra konstruktion m.m. men de är inte bra telefoner enligt mig. Dugliga alltiallo handdatorer är det men förvänta inga underverk av telefondelen av deras "handdatorer med telefonfunktion". Har själv haft en HTC och följt alla deras modeller (och från andra märken så klart).

Min HTC behövde jag ladda varje dag, jag kunde inte höra den jag talade med om det inte var knäpptyst runt om, sämre mottagning än genomsnittet i min vänskapskrets, kunde knappt höra musik från den bakre högtalaren och urusel kamera."

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Läs hela tråden.

"Jag trollar inte för att jag tycker att en smartphone (smart telefon) ska ha bra batteritid, bra högtalare, bra mottagning och bra kamera. (Även gps, skärm m.m. och detta är HTC dock bra på)

HTC har generellt sätt alltid varit dåliga på dessa punkter. Visst har de ofta snabb mjukvara, bra konstruktion m.m. men de är inte bra telefoner enligt mig. Dugliga alltiallo handdatorer är det men förvänta inga underverk av telefondelen av deras "handdatorer med telefonfunktion". Har själv haft en HTC och följt alla deras modeller (och från andra märken så klart).

Min HTC behövde jag ladda varje dag, jag kunde inte höra den jag talade med om det inte var knäpptyst runt om, sämre mottagning än genomsnittet i min vänskapskrets, kunde knappt höra musik från den bakre högtalaren och urusel kamera."

högtalare e usel de kan jag hålla med om. fast kör man lågt med telefonen mot typ ett bord så går de okey. sen att batteri tiden e dålig tycker jag inte. inte med tanke av vad som ska drivas. näst intill alla android telefoner med bra prestanda lider av kort batteri tid.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Incredible S för 2 veckor sedan och har samma problem.
Det hackar, knastrar, jag hörs för högt och låter allmänt cp när jag pratar med någo mer än 3-4 min. Så jag ringde telenor i veckan som sat att jag skulle gå till en av deras butiker ist vilket jag gjorde idag. Han sa att jag skulle uppdatera programvaran för telefonen med hjälp av sladden man får till datorn.
Nu är frågan, hur FAN gör man?? Man får ingen skiva och verkar behöva det samt att mobilen står inställd på att uppdatera såna saker automatiskt. Så jävla trött på skit telefoner oavsett märke. Alla 3 jag fått av telenor de senaste 2 åren har inte ens hållit i 9 månader:( Visste att jag inte skulle skaffa en touchtelefon...*suck*

Permalänk
Medlem

Oh ännu en, I am amazed.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Oh ännu en, I am amazed.

Hur gammalt sim-kort har du?
Om det har några år på nacken kan det vara orsaken till att batteriet laddas ur snabbt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

tja, jag har en HTC incredible S och de verkar som titt som tätt så personen jag pratar med får väldigt ofta eko. Har inte haft detta problem förrut så de känns som de har med telefonen att göra, någon som vet va sånt kan bero på?

Jag var på telia idag med min HTC och det är nåt fel med mjukvaran..jag skulle komma tillbaka i mitten av nov så skulle dom uppgradera den