Första spelsekvensen från Skyrim

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DUNXIII:

Kommer bli årets spel utan minsta problem!

Det kommer bli nice som satan! Det lär ju dock få tävla med Diablo 3 om det hinner ut

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Vi förtjänar inte så här bra trailers.

Du sa det.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

tyckte musiken var samma intro som för Oblivion? Speciellt efter minuten. Det finns faktiskt ett tidigare Elder Scrolls med multiplayer, Elder Scrolls Legends: Battlespire Var inget bra spel...

Inte konstigt att musiken är lika då det är bethesdas avsikt. musiken från morrowind, oblivion samt skyrim bygger nämligen på exakt samma låt

Permalänk
Medlem

aldrig spelat oblivion, är det nåt bra?

vill ha nåt spel som jag kan sätta mig vid ikväll och sen titta på klockan och märka att det blivit ljust för nån timma sen, säg att oblvion är ett sånt spel :D:D

issåfall vad heter spelen i ordning?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Lite undewhelming trailer faktiskt. Kanske ngn vill peka ut det braiga så jag får vara med på hype-tåget?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

aldrig spelat oblivion, är det nåt bra?

vill ha nåt spel som jag kan sätta mig vid ikväll och sen titta på klockan och märka att det blivit ljust för nån timma sen, säg att oblvion är ett sånt spel :D:D

issåfall vad heter spelen i ordning?

Det är ett sånt spel men föregångaren - morrowind - gör att du helt plötsligt märker att en hel vecka har flugit förbi...bara man inte är allt för kritisk mot grafiken och/eller den fysiska spelmotorn. Världens bästa känsla när man spelar morrowind dock

Permalänk
Medlem

Max von Sydow?

edit: japp, det var det. Bara jag som är gammal nog att känna igen hans röst, antar jag..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av rush2112:

Det är ett sånt spel men föregångaren - morrowind - gör att du helt plötsligt märker att en hel vecka har flugit förbi...bara man inte är allt för kritisk mot grafiken och/eller den fysiska spelmotorn. Världens bästa känsla när man spelar morrowind dock

men ska jag börja på morrow wind eller måste jag börja på orginalet för att inte missa nån story

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

De där såg ut som en dåligt polerad xbox version,, hoppas vi får tesselering och DX 11 på release versionen.

spelet i sig ser ju grymt ut annars.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

men ska jag börja på morrow wind eller måste jag börja på orginalet för att inte missa nån story

Du kan börja direkt med Oblivion då de olika spelen utspelas bara utspelas i samma värld men med helt olika historier.

Ingen ide att ta något spel före Morrowind då de skiljer sig från det sättet man spelar idag.

(Neeej! Chrome har inte med Oblivion och Morrowind i ordlistan)

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tonix:

men ska jag börja på morrow wind eller måste jag börja på orginalet för att inte missa nån story

Det är fristående spel, men det finns anknytningar till äldre spel i de senare.

Elder Scrolls serien är snart 17 år gammal.
Elder Scrolls: Arena fr 1994 <- grymt rollspel
Elder Scrolls: Daggerfall fr 1997 tror jag<- Kanske det bästa rollspelet of all times
Elder Scrolls: Morrowind fr tidigt 2000-tal <- andra säger att det är bra, jag blev mest besviken
Elder Scrolls: Oblivion fr 2006 <- Kul spel, men den stora behållningen är alla moddar! Spelas ännu tack vare dem.

Sedan finns det några andra spel från samma värld:
Elder Scrolls: Battlespire från 1997
Elder Scrolls: Redguard från något år senare.

Permalänk
Medlem

Älskade morrowind och spelade ganska mkt oblivion. Synd bara att pc varianten av oblivion var så satans buggig. Känns inte som man har lust med en till sån kraschorgie.

Nej, tror mer på dragon age 2 och the witcher 2.

Permalänk

Skrevs det inte i nyhetstråden att bilderna i trailern är konsol ? dvs i ett inlägg.

Hursom så är jag så hypad att jag vet att jag borde lugna ner mig, man vill ju inte bli besviken

EDIT: blandade ihop trådar, det var i skyrim tråden som det nämndes att bilderna är tagna från 360 vilket enkelt betyder att PC blir snyggare(förhoppningsvis)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Skrevs det inte i nyhetstråden att bilderna i trailern är konsol ? dvs i ett inlägg.

Hursom så är jag så hypad att jag vet att jag borde lugna ner mig, man vill ju inte bli besviken

Även om det skulle vara konsolgrafik till PC så löser nog moddarna det rätt kvickt.
Det är ju tjusningen med Oblivion.

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Hur ska konsolerna klara det där?

Kan ju berätta då för er som missat att det här är från Xbox 360 versionen och det syns med tanke på hur lågupplöst det ser ut.

Förstår inte varför alla tycker spelet ser sååååååå snyggt ut? Ser inget speciellt alls i trailern :s

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan inte se antiviruset blockar det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kan inte se antiviruset blockar det.

Antar att du kör nod32 den brukar blockera fuskbugg.

http://img571.imageshack.us/img571/3214/hypeeee.jpg

http://img691.imageshack.us/img691/9346/skyrimbackhrund.jpg

Permalänk
Medlem

Drakar! Synd de var så lätta att döda bara.

Skrivet av ChaosClocker:

Tror du missat ett tiotal spel som "lätt kan få game of the year"

Mass Effect 3, Dragon Age 2, Killzone 3, Battlefield 3, Uncharted 3: Drake's Deception, Gears of War 3, Rage, Star Wars: The Old Republic, Duke Nukem Forever, Brink, Portal 2 och kanske Diablo 3.

Finns säkert fler jag missat som är mycket bra spel.

Deus Ex: Human Revolution.

Skrivet av MarkoV:

Brist på nyheter eller sen när började SweC med spelnyheter, inte därför de har samarbete med FZ?

Att SweClockers samarbetar med FZ var en nyhet!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Calle2003:

Drakar! Synd de var så lätta att döda bara.

Deus Ex: Human Revolution.

Att SweClockers samarbetar med FZ var en nyhet!

Det finns inget särskilt samarbete med FZ.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Då har du sannerligen gått miste om något.

Sätt dig en helg med Oblivion så kommer även du att förstå tjusningen med TES.

Woah woah, inte Oblivion de crap spelet håller inte måttet. Skaffa Morrowind w/ expansions, där har du ett riktigt bra TES

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Kommer att bli bästa spelet någonsin. Hoppas den har stöd för mods, är inte säkert nu när de byter ut den gamla Gamebryo engine.

Permalänk
Medlem

Ser helt okey ut och jag längtar efter det men...ser inte lika grafiskt revoultionerande ut som oblivion var för sin tid. Är väll den nuvarande "gammla" generationen konsoler som håller tillbaka spelet på den punkten. Lär väll komma ett hi-res texture pack tids nog i guess.

Owell gameplayet är ju det viktigaste. Hoppas bara inte fienderna levlar i samma takt som spelaren ala oblivion.

Permalänk
Skrivet av Murloc:

Kommer att bli bästa spelet någonsin. Hoppas den har stöd för mods, är inte säkert nu när de byter ut den gamla Gamebryo engine.

TES Construction set är redan bekräftat

Permalänk
Medlem

Roligt att de har fått till riktiga skuggor.
Jag tyckte avsnittet i björkskogen såg riktigt bra ut.

I Fallout 3 och Fallout New Vegas (oblivion-motorn) så var det väldigt lite skuggor från hustak och andra byggnader. Såg väldigt konstigt ut med tanke på att det skulle vara ett soligt ökenlandskap men det var väldigt lite skuggor.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Alltså...smaskens!

Skrivet av MarkoV:

Brist på nyheter eller sen när började SweC med spelnyheter, inte därför de har samarbete med FZ?

Detta är en episk nyhet!

Skrivet av DrDuke:

Max von Sydow?

edit: japp, det var det. Bara jag som är gammal nog att känna igen hans röst, antar jag..

Oroa dig inte, du är inte ensam om att vara gammal nog att känna igen hans röst

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonLinos:

Ser helt okey ut och jag längtar efter det men...ser inte lika grafiskt revoultionerande ut som oblivion var för sin tid. Är väll den nuvarande "gammla" generationen konsoler som håller tillbaka spelet på den punkten. Lär väll komma ett hi-res texture pack tids nog i guess.

Owell gameplayet är ju det viktigaste. Hoppas bara inte fienderna levlar i samma takt som spelaren ala oblivion.

Av någon obegriplig anledning valde dom att göra trailern på XBOX360 (källa: http://www.computerandvideogames.com/290735/news/elder-scroll... ) så räkna med att det kommer se bättre ut på PC och kanske PS3.

Permalänk

Förhoppningsvis är det lite bättre flyt i grafiken den här gången. Minns fortfarande skräckexemplet att rida i Oblivion på 360, var mer ett bildspel än ett spel.

Permalänk
Medlem

2011 kommer bli en legendarisk år. Så legendarisk att man kanske skulle ta och strippa för pengar utanför Åhlens vid centralen.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Av någon obegriplig anledning valde dom att göra trailern på XBOX360 (källa: http://www.computerandvideogames.com/290735/news/elder-scroll... ) så räkna med att det kommer se bättre ut på PC och kanske PS3.

Multiplatspelen brukar se identiska ut på konsolerna men då lider PS3:an oftare av prestandaproblem.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch