Permalänk

Formatera usb minne

Hej. Jag håller på att installera windows på en bärbar dator och den hittar inte hårddisken så jag la in sata drivrutiner på ett usb minne och började installera ,det visade sig att datorn inte kunde läsa sata drivisarna så jag gick vidare i installationen och kom dit där man väljer vilken hårddisk man ska installera på ,då fanns bara usbminnet och välja så jag tänkte man kunde lägga in windows där först och sen hitta riktiga hårddisken så jag tog bort partitionen på usb minnet och skulle instalera men då var de för lite plats och nu går det inte längre att formatera usb minnet .det är en sandiskcruzer micro 4 gb

om det är nån som vet hur man får in sata drivrutiner utan floppy på en fujitsu amilo li2727 så vore ag tacksam

Permalänk
Inaktiv

http://www.hirensbootcd.org/

Ladda ner och bränn på en skiva eller lägg det på ett usb minne (det finns instruktioner), lägg det medium du valde först i BootSekvensen och starta mini XP. därefter kan du installera drivisarna från ett usbminne eller hitta dem på internet (du måste först installera nätverkskortet).

Om du är osäker på något jag sagt här kan du alltid googla lite om vad du vill göra, annars skriv här så ska vi se om det inte kan fixas!