5 nya 1v1 maps och ny patch uppe på test realm.

Permalänk
Entusiast

5 nya 1v1 maps och ny patch uppe på test realm.

Citat:

StarCraft II PTR Patch 1.2.1 Notes

General

[*] A special sneak peek at new ladder maps is now available!

[*] Matchmaking has been updated to better match players queuing with pre-made teams in 2v2, 3v3, and 4v4 brackets.

Bug Fixes

General

[*] Fixed an issue where the title of a conversation window was scaling rather than truncating.

[*] Fixed an issue where the Match History score screen was displaying "Null" for the map info for all games played before Patch 1.2.

[*] Fixed an issue that would sometimes cause players to be improperly disconnected from a game.

[*] (Mac) Fixed an issue that would cause the Control key to become stuck when holding Control and minimizing the game window, then going back to the game window and attempting to use Control+1 to create a control group.

Maps

[*] Fixed an issue with foliage that would die and become visible through the fog of war when a player spawned as zerg.

StarCraft II Editor

[*] Fixed an issue where copied-and-pasted units were not set to the correct height in-game.

[*] Fixed an issue where the table view scroll-bar position was reset when switching objects.

[*] Fixed an issue where secondary sort priorities were not working properly. Model name is now the secondary sort so that models are listed in alphabetical order after being sorted by the mod they are contained in.

As this is a test server, please anticipate uneven game performance, and note that restarts and downtime may occur without warning. We'll provide information regarding extended downtimes, should they occur, in the Public Test forum.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Tackar!

TestMap1 nästan LT? Fast rocks ivägen till öarna och ingen highground vid natural?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Balls Of Steel:

Tackar!

TestMap1 nästan LT? Fast rocks ivägen till öarna och ingen highground vid natural?

Ja, och bara 1 xel'naga i mitten och mycket mer öppet i mitten. Lost temple 2.0 i princip.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Nice information. Synd att de inte tar iccup-banorna bara :(:(

Permalänk

Folket på battle.net forumet verkar inte vara riktigt nöjda med dessa, men det e ju än så länge testmaps. Btw Firk, lite svårt att se, men i vilken storlek är dessa jämfört med de maps som redan finns i poolen?

Permalänk

Första banan ser väldigt mycket up som Lost Temple. Tycker dock att denna banan ser mycket roligare ut att spela på!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Blizzard får inte låta proffsen o deras anhängare ta över spelet o låta de bestämma allt....stora öppna ytor blir bättre för Zerg vilket jag stödjer men proffsanhängarna snackar om "mer skicklighet" o "enhetspositionering".

Känner att jag inte gillar det men får se....

Sen undrar jag när de ska fixa Protoss (vs Terran) som jag är rätt säker på att det nämndes för ett tag sen.

En jäkla massa
Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Balls Of Steel:

Folket på battle.net forumet verkar inte vara riktigt nöjda med dessa, men det e ju än så länge testmaps. Btw Firk, lite svårt att se, men i vilken storlek är dessa jämfört med de maps som redan finns i poolen?

folket på battle.net forumet är aldrig nöjda med något det är klagarna som syns på forum, inte de som är nöjda hehe.

ska prova de nya mapsen senare inatt eller imorgon så kommer med en recension efter det.

hoppas dom inte tar bort gamla maps utan bara lägger till nya så man har typ 13-14 maps i poolen

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Testat samtliga Nya lost temple 2.0 tycker jag om väldigt mycket. Mycket öppen yta i mitten där man får plats med bra sorrunds och flanks

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Samtliga känns mest som omgjorda teambanor (förutom den första då), så jag hoppas att de är genomarbetade så man kan få lite intressanta matcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Tackar!

TestMap1 nästan LT? Fast rocks ivägen till öarna och ingen highground vid natural?

verkar som de insåg att LT var OP för terran