Foldinglaget upp på topp-20

Permalänk

Nvidia kort är att rekommendera när man foldar eller?

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Skrivet av Alucard88:

Nvidia kort är att rekommendera när man foldar eller?

Ja, alla dagar i veckan. Koden är betydligt effektivare för nvidia än mot AMD som egentligen har bättre prestanda i sådana här applikationer generellt.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av Saandberg:

Ja, alla dagar i veckan. Koden är betydligt effektivare för nvidia än mot AMD som egentligen har bättre prestanda i sådana här applikationer generellt.

/S

Okaj Ska införskaffa ett 8800GTX till servern, så får den stå och tugga 24/7

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Grattis till topp 20!
Jag tycker det är galet bra att vårat intresse för monster datorer vi egentligen inte behöver kan komma till riktigt vettig nytta framförallt när vi inte använder dem.

Men nån borde verkligen ordna ett program som ställer in allt i stort sätt automatiskt tror det skulle öka antalet Foldare dramatiskt!
Man blir lett avskräckt av alla inställningar man måste gå igenom och jag kan tänka mig att det finns många som vill hjälpa till som inte har tillräckligt datorkunskap för att sätta upp en klient.
Jag tänker sätta upp en klient har 3 datorer och en ps3 som skulle kunna köra detta. Men får börja med main datorn.
Man kan ju skruva ner elementen och köra detta istället

Permalänk
Skrivet av haoko:

Grattis till topp 20!
Jag tycker det är galet bra att vårat intresse för monster datorer vi egentligen inte behöver kan komma till riktigt vettig nytta framförallt när vi inte använder dem.

Men nån borde verkligen ordna ett program som ställer in allt i stort sätt automatiskt tror det skulle öka antalet Foldare dramatiskt!
Man blir lett avskräckt av alla inställningar man måste gå igenom och jag kan tänka mig att det finns många som vill hjälpa till som inte har tillräckligt datorkunskap för att sätta upp en klient.
Jag tänker sätta upp en klient har 3 datorer och en ps3 som skulle kunna köra detta. Men får börja med main datorn.
Man kan ju skruva ner elementen och köra detta istället

Skulle vara help perfekt med en klient som kör automatiskt på alla tillgängliga enheter, och stänger av "helt" när ett spel är igång. Självklart med inställningar för maxtemp

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

Skulle vara help perfekt med en klient som kör automatiskt på alla tillgängliga enheter, och stänger av "helt" när ett spel är igång. Självklart med inställningar för maxtemp

Yepp håller med, en lättisntallerad klient som installerar för både GPU och CPU i ett med alla GPU'er kompatibla. Och som sagt totalt avkall när spel dras upp

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Kan man köra på en netbook (med hyperthreading) ?
Har en sån igång dygnet runt

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Någon som kan förklara för mig vad detta gör?

nyheten du kommenterar förklarar vad folding innebär , dessutom länkar den till artiklar som går igenom vad som åstadkommits.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av birger72:

Kan man köra på en netbook (med hyperthreading) ?
Har en sån igång dygnet runt

Det skall gå bra, tror dock inte den hinner med SMP-folden, men den vanliga klienten skall gå, långsamt kommer det vara, men många bäckar små.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Skrivet av Laggboxx:

Yepp håller med, en lättisntallerad klient som installerar för både GPU och CPU i ett med alla GPU'er kompatibla. Och som sagt totalt avkall när spel dras upp

Jag antar att det i princip handlar om ett skal som letar efter processnamn på olika spel och dyl lite då och då? Man kan väl pausa i vanliga klienten ändå? Skulle kunna ta mig en titt på problemet med mina otroliga c# skills

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

Nu har jag återupptagit foldandet för tredje gången

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av Summoning:

Nu har jag återupptagit foldandet för tredje gången

(Y)

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk

Satte igång med foldingen igår Skulle vara kul om några kunde skriva ut vad de få för "Performace ns/day" i Folder-Viewer fönstret samt vad ni foldar med. Vill gärna ha något att jämföra med då jag inte har någon aning om mina ~500 ns/day är bra

Permalänk
Skrivet av HenkeBenke123:

Satte igång med foldingen igår Skulle vara kul om några kunde skriva ut vad de få för "Performace ns/day" i Folder-Viewer fönstret samt vad ni foldar med. Vill gärna ha något att jämföra med då jag inte har någon aning om mina ~500 ns/day är bra

Om du vill, kan du gå på inställningar på din profil här på Sweclockers, och gå med i gruppen. Syns det på din profil hur mycket poäng du har ^^

Jag foldar bara på min gpu, asus gtx 275 och jag får runt 470 ns/day och jag har inte klockat mitt kort.
Så ditt kort presterar nog som det ska Och min PPD (Points Per Day) ligger på 6500 average.

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Skrivet av Alucard88:

Om du vill, kan du gå på inställningar på din profil här på Sweclockers, och gå med i gruppen. Syns det på din profil hur mycket poäng du har ^^

Jag foldar bara på min gpu, asus gtx 275 och jag får runt 470 ns/day och jag har inte klockat mitt kort.
Så ditt kort presterar nog som det ska Och min PPD (Points Per Day) ligger på 6500 average.

Okej tack, kan man se sin PPD average eller får man ta en titt på den totala scoren och räkna ut det själv ?

Permalänk
Skrivet av HenkeBenke123:

Okej tack, kan man se sin PPD average eller får man ta en titt på den totala scoren och räkna ut det själv ?

EDIT: nwm såg att det gick nu när jag gick med i gruppen. Tack för svaren

Permalänk

Kan ni inte göra en bat-fil med allt man behöver göra så slipper man gå via CMD mm?

Skrivet av HenkeBenke123:

EDIT: nwm såg att det gick nu när jag gick med i gruppen. Tack för svaren

Hej tycker att de e svårt och köra CMD på en 64bits Windows Ultimate 64bit.

Hjälp en nörd inom Folding så jag kan ha burken igång för Folding hela tiden.

Det enda problemet jag har är hur jag ska adda mitt passkey allt annat vet jag hur jag gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Yepp håller med, en lättisntallerad klient som installerar för både GPU och CPU i ett med alla GPU'er kompatibla. Och som sagt totalt avkall när spel dras upp

Denna funkar ju rätt bra för nybörjaren http://fahtracker.com/

Permalänk

Hopp, i och med denna nyhet tankade jag hem programmet och har börjat folda för laget nu.
Läste igenom tråden och man kan tydligen använda cpun i samband med grafikkortet (såg tråden som någon länkade till). Blir och fixa det någon gång så man bidrar lite hehe

Nice nyhet annars

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Hur funkar CPU? Den klienten jag installerade nu vill inte funka 100% Står att den arbetar men de händer inget (GPU:n arbetar i alla fall). Funderar på att ta bort CPU, för den gör ju ingen nytta om den inte arbetar.

Funderar på att lägga ner de igen.Får coil whining när jag kör GPU klienten. De är inget jag pallar i längden.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hur funkar CPU? Den klienten jag installerade nu vill inte funka 100% Står att den arbetar men de händer inget (GPU:n arbetar i alla fall). Funderar på att ta bort CPU, för den gör ju ingen nytta om den inte arbetar.

Funderar på att lägga ner de igen.Får coil whining när jag kör GPU klienten. De är inget jag pallar i längden.

anders190 har skrivit en bra guide: #10384595 Programmet som visas i nyheten är inget vidare eftersom den belastar bara 25%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

anders190 har skrivit en bra guide: #10384595 Programmet som visas i nyheten är inget vidare eftersom den belastar bara 25%.

Funkar nu kör 100% på båda kärnorna. men har bara igång FahCore_a4 och FahCore_11. Men jag ska bara köra detta idag. Vill inte belasta mitt skit agg för mycket (deltaco huntkey). Har inte råd att byta (blir värre om den drar med hela datorn också). Plus coil whining Så jag får säga nej till detta.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Funkar nu kör 100% på båda kärnorna. men har bara igång FahCore_a4 och FahCore_11. Men jag ska bara köra detta idag. Vill inte belasta mitt skit agg för mycket (deltaco huntkey). Har inte råd att byta (blir värre om den drar med hela datorn också). Plus coil whining Så jag får säga nej till detta.

Prova sätta -smp 1 för att utnyttja en processorkärna. Jag har 4 kärnor och har satt -smp till 3 @ 75% belastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av janzzon:

Typ när man vill?
Installera GPU-klienten och starta den med argumentet "-forcegpu ati_r700"
Skapa alltså en genväg till:
"C:\Program Files (x86)\Folding@home\Folding@home-gpu\Folding@home.exe" -forcegpu ati_r700

(eller annan path om ni installerat programmet på nåt roligare ställe)
Funkade på första försöket för mig iaf...

Najs! det funkade! tar ungefär 650 iter/sec med 6970. ändrar på sig hela tiden.

Permalänk
Skrivet av Bouxer:

Najs! det funkade! tar ungefär 650 iter/sec med 6970. ändrar på sig hela tiden.

Vad får du i PPD?

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk

När i helvete kommer de en vettig client till amd kort?

Visst man kan folda på amd men det ger inget vidare. Surt att det efter flera år ännu inte är optimerat efter det. Säkert Nvidia som pröjsar svart för att de ska vara bättre och försöker sänka amd..

för det verkar ju som ingen bryr sig om det direkt och få ett svar eller läsa på andra forum bla deras , det går ju bara inte.
Tycker det är jäkligt surt och det verkar ju omständligt att hitta de personer som står bakom och 'skriver' koden eller iaf håller i tyglarna och få tummen ur.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

När i helvete kommer de en vetig client till amd kort?

Visst man kan folda på amd men det ger inget vidare. Surt att det efter flera år ännu inte är optimerat efter det. Säkert Nvidia som pröjsar svart för att de ska vara bättre och försöker sänka amd..

Haha jo, så lär det ju säkert vara

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk

Just nu foldar jag bara med GPU (GTX 285). Är det värt att fola med CPU (Q6600@3,5Ghz) också eller ger det inte så mycket jämfört med grafikkortet?

Permalänk
Skrivet av HenkeBenke123:

Just nu foldar jag bara med GPU (GTX 285). Är det värt att fola med CPU (Q6600@3,5Ghz) också eller ger det inte så mycket jämfört med grafikkortet?

Ditt grafikkort foldar mycket snabbare än din cpu

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Vad får du i PPD?

vart kollar jag det? (Vad är PPD? ^^ Points per Day? )