Internet försvinner när jag laddar ner.

Permalänk
Medlem

Internet försvinner när jag laddar ner.

Hej jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa.

Ska försöka förklara på ett enkelt sätt
När jag laddar ner med uTorrent. Så går all internetkraft till att ladda ner och jag kan då inte surfa utan får meddelande att det inte är någon internetanslutning på Chrome. Samtidigt som uTorrent laddar ner med samma hastighet.

Router Zyxel P-2601HN-F1 från BBB

Sen när det är klart är jag tvungen att stänga av utorrent och vänta en stund (2min) så får jag tillbaka internet igen.

Nu undrar jag vad jag kan göra för åtgärder? Har inte resetat eller någonting, vill liksom ha tips vad som kan vara problemet.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

Blir det så för alla webbläsare?
Förlorar alla program "uppkopplingen"?

Permalänk
Medlem

japp alla program och webbläsare så som Spotify och IE.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

japp alla program och webbläsare så som Spotify och IE.

Läs http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=15992#p258231 . Nästan alla som har ditt problem kan lösa det via att följa dessa råd

Permalänk
Medlem

Det är din router som inte klarar pingen som blir vid nerladdningen i utorrent. Kompis hade samma problem, sa till han att byta router. Å då funka det....

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crapmind:

Det är din router som inte klarar pingen som blir vid nerladdningen i utorrent. Kompis hade samma problem, sa till han att byta router. Å då funka det....

Det lustiga är att routern jag har idag är ny. Har haft den i drygt 2 månader.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

din router pallar inte inte alla simultana anslutningar som utorrentprotokollet skapar, spelar ingen roll att den är ny, i mina ögon är det en billig skräprouter du har
Köp nåt ordentligt såsom t e x en linksys wrt320n om du ska ha nåt som orkar me ordentligt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av godspeed:

din router pallar inte inte alla simultana anslutningar som utorrentprotokollet skapar, spelar ingen roll att den är ny, i mina ögon är det en billig skräprouter du har
Köp nåt ordentligt såsom t e x en linksys wrt320n om du ska ha nåt som orkar me ordentligt

Netgear 3700 och 3500L är riktigt vassa också. 3500L kör dessutom open source om man vill pilla med alternativ mjukvara till routern tex Tomato.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Netgear 3700 och 3500L är riktigt vassa också. 3500L kör dessutom open source om man vill pilla med alternativ mjukvara till routern tex Tomato.

-----------------
åh tusan, har netgear börjat med det..nåväl, netgears konsumentprodukter låter jag ändå bli...de plus dlink har en förmåga att hålla cirkus 6 månader o sen dö, pallar inte min trafikmängd,blir varma som en stekhäll och låser sig:p

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Dir-655 är nog den bästa routern man kan ha, enligt mig.

Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.

Permalänk
Medlem

Min DIR-100 höll också på att jäklas med torrents och hela det köret.

Det jag gjorde var först och främst att öppna en port åt uTorrent i routern, bara av det snabbades surfandet upp vid sidan om. Utöver det minskade jag antalet anslutningar och sedan kändes det som om uTorrent inte var igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Min DIR-100 höll också på att jäklas med torrents och hela det köret.

Det jag gjorde var först och främst att öppna en port åt uTorrent i routern, bara av det snabbades surfandet upp vid sidan om. Utöver det minskade jag antalet anslutningar och sedan kändes det som om uTorrent inte var igång.

-
-------
Att man ens ska behöva göra sånt är ju patetiskt i dagens läge när alla kör torrents:p

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av godspeed:

-----------------
åh tusan, har netgear börjat med det..nåväl, netgears konsumentprodukter låter jag ändå bli...de plus dlink har en förmåga att hålla cirkus 6 månader o sen dö, pallar inte min trafikmängd,blir varma som en stekhäll och låser sig:p

Stor skillnad på budget och entusiast produkter när det gäller komponenter och felmarginaler. Kör med 3700 själv och är tokigt nöjd på alla sätt och vis.

ComHem netgear modem -> 3700 + dual radio WiWi -> random 8p gigabit switch -> ormbo av kablage

Sitter på 100/10 lina och får ut lite drygt det vid bredbands test.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Stor skillnad på budget och entusiast produkter när det gäller komponenter och felmarginaler. Kör med 3700 själv och är tokigt nöjd på alla sätt och vis.

ComHem netgear modem -> 3700 + dual radio WiWi -> random 8p gigabit switch -> ormbo av kablage

Sitter på 100/10 lina och får ut lite drygt det vid bredbands test.

-----------
skönt att de kommit med nåt som funkar^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Eller så sparar du pengar och begränsar antalet simultana anslutningar. Det har jag gjort för att få min router att spela, och det är mer eller mindre ingen skillnad i hastighet. Detta görs alltså i ditt torrentprogram.

Sedan får du ju strypa din up/download till typ 80% av linan som mest, så att det blir lite över för surfen också..

Permalänk
Skrivet av godspeed:

din router pallar inte inte alla simultana anslutningar som utorrentprotokollet skapar, spelar ingen roll att den är ny, i mina ögon är det en billig skräprouter du har
Köp nåt ordentligt såsom t e x en linksys wrt320n om du ska ha nåt som orkar me ordentligt

Det är klart att det är billigt skräp! Man får den "gratis"!

Men om routern inte pallar med, så borde ingen komma ut på nätet, eller?

Har samma problem, men det är bara den datorn som kör torrent-programmet, som får problem... Alla andra anslutna enheter (dator nr 2, ps3, android telefon etc) har inga problem med uppkopplingen!?

Är det då verkligen routern som strular?

Visa signatur

Förvirrad...

Permalänk
Rekordmedlem

Du har nog ingen kontakt med dns servern, då funkar det mesta utom http.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.