Permalänk

I7 2600K dator

Tjo

Efter några år med min C2D var det dags att uppdatera sig lite.

Det börjar med cpu,minne och moderkort eftersom man är student får man köpa pö om pö.

Cpu: I7 2600K 3.4 Ghz
Mobo: Asus P8P67 PRO
Minnen: Corsair Dominator CL7 1600 Mhz
Kylare: TRUE 120 extreme
Nätagg: Corsair H750
Diskar: samsung s1 och WD go green
Gpu: HD3870

Japp det gamla kortet fick hänga kvar ett litet tag till .

3dmark vantage score

5420p

gpu-
4468p

cpu-
25219p

lite skillnad, och som ni ser drar mitt grafikkort ner scoren en hel del, ska fixa ett nyare kort så vi kan se scores som är lite mer riktiga

*Tips till er andra som har samma mobo, asus har lagt upp fel och för få drivrutiner på deras hemsida för tex usb3 och lan. gå bara in på delux kortet så finns allt där.

I7 2600K dator

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

ser trevligt ut

Permalänk

Har du inte monterat fästanordningen för fläkte på cpu-kylaren helt?

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt BIOS, kul med något annat än det vanliga blåa.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av klasvonklas:

Har du inte monterat fästanordningen för fläkte på cpu-kylaren helt?

HAHA såg det också nu , det var när jag testade lite , dom sitter som dom ska nu. köpte faktist en bracket för en aux-140 kylare men funkade till min ändå

Skrivet av mini-ryttge:

Riktigt trevligt BIOS, kul med något annat än det vanliga blåa.

ja det är riktigt kul var på tiden! minnes hastigheten var det enklaste jag varit med om att ändra^^

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

Tjenamors!
Jag funderar på att köpa nytt snart och jag var inne på att köpa likadant mobo och cpu, försökte hitta vilka minnen som var kompatibla med mobot på asus hemsida men jag fick bara hem en zip med en massa filer jag inte kunde öppna =P
Min fråga är väl hur de minnen du köpt fungerar med riggen, är de stabila, överklockningsvänliga?

Permalänk
Skrivet av Viper_82:

Tjenamors!
Jag funderar på att köpa nytt snart och jag var inne på att köpa likadant mobo och cpu, försökte hitta vilka minnen som var kompatibla med mobot på asus hemsida men jag fick bara hem en zip med en massa filer jag inte kunde öppna =P
Min fråga är väl hur de minnen du köpt fungerar med riggen, är de stabila, överklockningsvänliga?

dom funkar jätte bra just nu på standard clock på 1600 , men återkommer när jag klockat

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

mitt uefi på min asrock p67 extreme 4 bräda failar totalt, kan bara röra musen upp och ner och den randomklickar, håller jag in musknappen rör den sig diagonalt åt ett håll
men kan ju bero på musen (roccat kone+)

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av Lofman:

mitt uefi på min asrock p67 extreme 4 bräda failar totalt, kan bara röra musen upp och ner och den randomklickar, håller jag in musknappen rör den sig diagonalt åt ett håll
men kan ju bero på musen (roccat kone+)

jo men typ så fick jag med min qpad 5k men inte fått sen bios uppdatering.

ett nytt problem har börjat... internet dör mins en gång i tim men ett minimalt "dipp" men slängs ju ur att spel som sc2 och bc2. kan ju vara nått annat än daton men hände sen ajg bytade kort :/

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

mitt nätverkskort upptäcktes inte ens av seven om jag inte hadde installerat drivisar

förresten tog jag med bilder på mitt bygge men upptäckte efter att bilderna såg RÖV ut, tyckte de såg helt OK ut på mobilskärmen (800x480)
men när jag kollade på datorn såg de ut som 640x480 trots att det var 5mp :S tråkigt

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av Lofman:

mitt nätverkskort upptäcktes inte ens av seven om jag inte hadde installerat drivisar

förresten tog jag med bilder på mitt bygge men upptäckte efter att bilderna såg RÖV ut, tyckte de såg helt OK ut på mobilskärmen (800x480)
men när jag kollade på datorn såg de ut som 640x480 trots att det var 5mp :S tråkigt

hade precis samma problem med mitt. hittades inte i windows och kul om man itne har sata läsare ;>

tagit mina bilder med min iphone 4 . tycker dom blev helt ok tänk på att ha mer ljus än vad du tror ^^

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

hoppas jag inte får samma problem som er med mitt P8P67 Pro kort :/ ska skaffa en 2600K som du också

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

har just köpt samma moder kort och processor! =D gillar

Visa signatur

-NOOK- -TABOR-

Permalänk
Medlem

jag förstår inte vad det är för problem... jag har haft mitt moderkort (Asus pro) nu sedan 1555 kom ut och jag tycker att det går perfekt.

Visa signatur

-NOOK- -TABOR-

Permalänk
Medlem

Samma uppsättning som jag vad menar du med drivisarna? dom kommer ju på skivan man får med.

Enda problem jag och min polare med likadant mobo+cpu är lite blåskärmar pga drivisar, och att polaren får overclock failure! samt att datorn inte hittar hans SSD :S jag fick samma sak en gång under en coldboot dock, sen försvann det..

Hade också att min dator inte visade min SSD vid uppstart (bootade utan problem dock) men efter att jag drog nya SATA kablar så dök den upp igen, kan ha blivit en slott som fungerade bättre? (nej inte intel)

Tryck på extreme på överklockningsprogrammet btw! efter ett klick sitter jag med 4.4Ghz ;D

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850