Skicka felrapport i alla f*cking spel...

Permalänk
Medlem

Skicka felrapport i alla f*cking spel...

Hejsan, alla sweclockers. nu äre såhär att min dator har fått för sig att jag måste skicka fel rapport när jag spelar spel alla spel tex crysis gears of war, starcraft 2 aoe3, torchlight, dragon age, doom3, bfbc2 m.m.

Jag har ett äkta windows xp 64 bitas som är fullt uppdaterad och driver är det med har redan testat med att köra driver sweeper och rensa allt. Va fan är det som spökar i min dator

Epic klockslag jag fick på posten (Y) (13:37)

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk

Testat formatera?

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Datorn är ominstallera för 7 dagar sen :/

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Vad har du för dator?
Har du senaste drivrutinerna?
När dyker meddelandet upp? Mitt i spelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Vad har du för dator?
Har du senaste drivrutinerna?
När dyker meddelandet upp? Mitt i spelen?

Jag har en Amd athlon x2 2,31 4400+ (clockad till 2,74)
4gig ddr2 kingston 800mhz
HD 250 western digital
EVGA GEFORCE 450GT

Meddelandet dyker upp mitt i spelen ja, aldrig haft sånt här knazz innan :S
Alla drivrutiner är uppdaterade inget med de,

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Tag bort överklockningen.

Permalänk
Medlem

Hmm.. har du gjort någonting som är annorlunda mot när det fungerade sist? Du sa att du ominstallerade Windows för en vecka sedan, varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Tag bort överklockningen.

En misslyckad överklockning resulterar väl sällan i att spelen slutar svara, snarare att datorn stängs av/alt. bluescreeen..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

En misslyckad överklockning resulterar väl sällan i att spelen slutar svara, snarare att datorn stängs av/alt. bluescreeen..?

ibland så resulterar överklockning till fel räkningar och då kan spelen krascha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

En misslyckad överklockning resulterar väl sällan i att spelen slutar svara, snarare att datorn stängs av/alt. bluescreeen..?

Det kan absolut leda till att man blir Microsofts största sändare av felrapporter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Det kan absolut leda till att man blir Microsofts största sändare av felrapporter

Ah, då lärde jag mig något nytt. Min erfarenhet har alltid varit att datorn fryser och startar om i samband med en blåskärm när jag matat en klockad processor med för lite spänning t.ex.

Permalänk
Medlem

prova att byta till 7an istället.

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Windows XP 64-bitars är ingen höjdare och inte heller lika kompatibel som Vista eller 7 i 64-bitars läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grillmeister:

Ah, då lärde jag mig något nytt. Min erfarenhet har alltid varit att datorn fryser och startar om i samband med en blåskärm när jag matat en klockad processor med för lite spänning t.ex.

Då kan jag passa på att upplysa dig att om din OC är instabil så kanske du inte märker det förrens alla dina torrents och sparfiler blir korrupta PGA dålig stabilitetskoll Tänk på att dina minnen och diskar bara kan skriva/läsa det som CPU'n matar den med, om inte CPU snackar i nattmössan så kan det gå illa om det blir en 1 istället för en 0.

Den sommaren var inte så skoj.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Det är bara i spel det händer inte annars tror inte det kan vara överklockningen för detta hände innan överklockningen med

Jag har kört prime95 också och inga felrapporter där heller

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!