Permalänk

För varm cpu med TRUE ??

Hejsan, Har nu installerat True Black kylaren passivt och får följande temps;

CPU: Q9450 2,66ghz
VID: 1,1500v

IBT (intel burn test) : 100% load , 58,60,60,58
IDLE : 40-45
WoW : 51-60

Har 2 fläktar fram som insug och 1 i taket som utsug, samt 1 bakåt som utsug, Kommer jag få bättre temps om jag sätter fast 1/2 fläktar på kylaren? Och är dessa temps normala eller för höga?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Dessa temps är bra, om du sätter fast fläkt på kylaren så kommer du få lägre temps men det behövs egentligen inte, du har så låga temps ändå

Permalänk
Skrivet av Martin_Thorén:

Dessa temps är bra, om du sätter fast fläkt på kylaren så kommer du få lägre temps men det behövs egentligen inte, du har så låga temps ändå

OKOK! Ja vet att IDLE tempsen inte spelar såå stor roll, men är ändå inte IDLE lite högt? ^^

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

tja, joo lite mer än vad man kanske skulle vilja ha, men om du sätter på en fläkt få får du säkert ner den i ca 35-

Permalänk
Skrivet av Martin_Thorén:

tja, joo lite mer än vad man kanske skulle vilja ha, men om du sätter på en fläkt få får du säkert ner den i ca 35-

Jo håller med, dock är det inget som stör mig eftersom den ändå aldrig kommer gå över 60c vid 100% load ens Undrar bara så att inte något är fel. får dock inga errors när jag kör IBT.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

OKOK! Ja vet att IDLE tempsen inte spelar såå stor roll, men är ändå inte IDLE lite högt? ^^

C2D och C2Q är väl allmänt kända för att ha tempgivare som främst är tänkta för att mäta load-temperaturer hyfsat noggrant, idle-temperaturer kan bli lite hipp som happ. Har sett både 23°C (vid 25°C omgivningstemperatur, m.a.o. omöjligt med luftkylning) och runt 50°C idle, men i båda fallen har temperaturerna i load varit rimliga, vilket är det väsentliga.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

jag får typ dom tempsen du får på min E8400 dock i 3.7 ghz , du kan göra så att du borrar hål i en femkrona och sätt mellan kylaren och fästbugeln .. så får du mer tryck

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Skrivet av Snikki123:

jag får typ dom tempsen du får på min E8400 dock i 3.7 ghz , du kan göra så att du borrar hål i en femkrona och sätt mellan kylaren och fästbugeln .. så får du mer tryck

Okej =O Dock så kör jag Kylaren Passiv, kommer mina temps att sänkas om jag sätter dit 1elr 2 120mm som flyttar bort luften bakåt?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Okej =O Dock så kör jag Kylaren Passiv, kommer mina temps att sänask om jag sätter dit 1/2 120mm som flyttar bort luften bakåt?

En halv fläkt? Eller menar du kanske 1-2 fläktar. Ja naturligtvis kommer temperaturen sänkas med en fläkt på kylaren (en räcker gott för att få ned tempen med tio grader sisådär).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av WrongTarget:

En halv fläkt? Eller menar du kanske 1-2 fläktar. Ja naturligtvis kommer temperaturen sänkas med en fläkt på kylaren (en räcker gott för att få ned tempen med tio grader sisådär).

ja menade 1 eller 2 fläktar OK, då ska ja genast köpa en fläkt att flytta luften med.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2