cpu kylare "plats brist" passar den på moderkortet?

Permalänk

cpu kylare "plats brist" passar den på moderkortet?

Hej på er

nu blir det en ny m-atx dator tänkte ett moderkort likt detta http://www.dustinhome.se/pd_5010444768.aspx?
med en kylning som denna - http://www.dustinhome.se/pd_5010122745.aspx? och ¨då till frågan, kommer den att passa? tänker på minnena och pci platserna etc.. är denna kylare bra, går den temperatur styra via moderkortet?

ni får gärna rekomendera en liknande om det finns, höjd brist finns och jag vill ha en fläkt som blåser neråt!

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Tror nog det helt klart skulle passa ser iaf ut som de

skulle jag personligen köpa någon skulle jag satsa på cooler master v8
eller någon form av Scythe

och sen om man vill köra vattenkylning beroende på vad ens storlek på chassi är så Corsair H50/H70 Hydro kanske
men vill du ha tips på andra kylare som passar så säg vilket chassi du har eller så fottar du ditt eget och postar
för det är inte alltid bara modekortet storlek som kan vara problemet utan också chassits

Mvh//BaZZe

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Skrivet av BaZZe_93:

Tror nog det helt klart skulle passa ser iaf ut som de

skulle jag personligen köpa någon skulle jag satsa på cooler master v8
eller någon form av Scythe

och sen om man vill köra vattenkylning beroende på vad ens storlek på chassi är så Corsair H50/H70 Hydro kanske
men vill du ha tips på andra kylare som passar så säg vilket chassi du har eller så fottar du ditt eget och postar
för det är inte alltid bara modekortet storlek som kan vara problemet utan också chassits

Mvh//BaZZe

tror inte jag får på mer än 14cm höga kylare sedan tar det emot.. och vill ju ha lite luft rum oxå sedan vill jag nog även helst ha en som blåser neråt för att kyla de andra komponenterna endel med, eftersom de blir väldigt varma vid klockning. det blev ett lian li 354 chassi så det blir till att mäta lite när det kommer..

går det bra att stya en fläkt med 3-pin via moderkortet eller man skall satsa på pwm styrning?

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,