Permalänk

låda - micro atx vilken?

Hej, skall bygga en micro atx låda så då undrar jag vilken som är bäst!

har tittat på denna: SILVERSTONE SST-SG01-B-F EVOLUTION M-ATX BLACK
SILVERSTONE SST-SG01-B-F EVOLUTION M-ATX BLACK - Specifikationer

mina krav lyder.

plats för ett atx-agg, fullstort grafikkort, en 5,25" plats, minst en 3,5" plats (ev 2,5" räcker). så liten låda som möjligt skall jag ha. vatten kylning på processorn skall jag ha, men den blir nog externt monterad pga platsen.

kom med förslag och ideer på lådor som skulle passa in på detta. den ovanför passar ju ok, men finns det fler att välja på?

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Asheileon:

hittar inget om en 6970 kort går i.. ser tråmgt ut?

annars väldigt nice

edit: 28cm får plats..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk

LIAN LI MINITOWER PC-V354 M-ATX BLACK - Specifikationer

helt klart mer intressant, lite nyare version=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk

Om man vill ha nåt diskretare: http://lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=516&c...
Men kolla noga så att graffe:t får plats...

Visa signatur

Förvirrad...

Permalänk
Medlem

Vad tror du om Fractal Designs Array R2 Mini-ITX då?

Recension:
http://www.youtube.com/watch?v=rzLl2iMerjs&feature=player_emb...!

http://www.inet.se/artikel/6900348/fractal-design-array-r2

Skrivet av Roger W:

Jag tror det är väldigt svårt att få i ett vettigt grafikkort i Array R2, pga hårddiskburens utformning...
Men är man beredd att modda så kanske...

Edit:
Såg nyss att du behövde minst en 5.25" plats.

Permalänk
Medlem

Lian Li 354 är alldeles för stort för dina behov, tänker du inte sätta in ett gäng hårddiskar så är en tredjedel av chassit tomt. 354 är inte ett litet chassi, den är väldigt bred pga nätaggregatets montering och kylningen till grafikkortet försämras också av nätaggregatets montering. Du kan inte montera en h70 utan att modifiera chassit, en h50 går dock att sätta i fronten pga längre slangar än h70. För att kunna använda usb 3.0 uttagen måste du offra en pci-plats. Om du ska använda riktig vattenkylning kan du inte montera en dubbelradiator utan att ta bort båda hdd burarna och 5,25 platsen.

//Nöjd 354 ägare

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Lian Li 354 är alldeles för stort för dina behov, tänker du inte sätta in ett gäng hårddiskar så är en tredjedel av chassit tomt. 354 är inte ett litet chassi, den är väldigt bred pga nätaggregatets montering och kylningen till grafikkortet försämras också av nätaggregatets montering. Du kan inte montera en h70 utan att modifiera chassit, en h50 går dock att sätta i fronten pga längre slangar än h70. För att kunna använda usb 3.0 uttagen måste du offra en pci-plats. Om du ska använda riktig vattenkylning kan du inte montera en dubbelradiator utan att ta bort båda hdd burarna och 5,25 platsen.

//Nöjd 354 ägare

intressant, skall inte fylla med hdd utan spel dator lär det bli, därav jag vill ha full längd på grafikkortet och atx agg ska få plats, usb i fronten klarar jag mig på 2.0 så går inte pci platsen förlorad.

däremot vattenkylning tänkte jag mig en 360 radiator utan på med slim 120 fläktar för att få ner den lite. h50 och h70 ser inte jag som intressanta, fast funderar på att börja med luft för att se vad det landar på? sedan är det bara 3 hdd platser lediga och även några 2,5"

men kom gärna med förslag om det finns något bättre, som är mindre, itx är nog för litet!

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av SS_Martha:

Om man vill ha nåt diskretare: http://lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=516&c...
Men kolla noga så att graffe:t får plats...

får inte länken till att funka, skicka vad chassit heter.

kanske menar deras itx chassi?

det är helt ok, men behöver ett itx moderkort som man får in en x6 amd på 125 watt och en pci-x plats för grafikkortet sedan behöver jag helst ha 4 ddr 3 platser..

där av platsar oftast micro bättre?

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6903522/lian-li-pc-v354b-matx-mini...

är inte för stort om dessutom vattenkylning ska in så finns det inte mycket plats över.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Skrivet av SmOOthy:

http://www.inet.se/artikel/6903522/lian-li-pc-v354b-matx-mini...

är inte för stort om dessutom vattenkylning ska in så finns det inte mycket plats över.

det är ju den jag tittar på;)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av zlim_zune:

får inte länken till att funka, skicka vad chassit heter.

kanske menar deras itx chassi?

det är helt ok, men behöver ett itx moderkort som man får in en x6 amd på 125 watt och en pci-x plats för grafikkortet sedan behöver jag helst ha 4 ddr 3 platser..

där av platsar oftast micro bättre?

Märkligt.. Lian vill tydligen inte att man skall kunna länka alltför lätt..

Iaf tänker jag på PC-V352 som verkar vara en faceliftad V351. V352 har usb 3.0, men man slipper de fjantiga led-fläktarna ifrån V354.

Visa signatur

Förvirrad...

Permalänk
Skrivet av SS_Martha:

Märkligt.. Lian vill tydligen inte att man skall kunna länka alltför lätt..

Iaf tänker jag på PC-V352 som verkar vara en faceliftad V351. V352 har usb 3.0, men man slipper de fjantiga led-fläktarna ifrån V354.

jag håller med om fläktarna.. de suger men cd rommen kommer på sidan och det kan ställa till det om jag ska ha den i hyllan. tittade på den från början. de här var svårt..

354 har även extra plats för 2.5" hdd som kan vara intressant för ssd.. fläktarna får man nog byta? skulle vilja ha den i vitt med=)

sånna krav man har verka inte finnas så mycket annat att välja på i denna storlek, samma gäller moderkortet.. finns ett msi och ett asus med den nya syd bryggan..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Ett Antec NSK 3480 hade jag nog satsat på själv med dina behov. Recension av chassit finns att läsa på SPCR.

Ser inte ut att vara några problem med att få in ett stort grafikkort i alla fall. Problemet kan uppstå när det gäller den övre kammaren där nätagg och 5,25" skall få plats och det är väldigt trångt. En annan svaghet kan vara att det inte finns "uttag" för att dra in slangar för vattenkylning.

Chassit går på dryga tusenlappen med ett inkluderat nätaggregat och finns i alla fall att beställa på Dustin.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Skrivet av Kuufukuji:

Ett Antec NSK 3480 hade jag nog satsat på själv med dina behov. Recension av chassit finns att läsa på SPCR.

Ser inte ut att vara några problem med att få in ett stort grafikkort i alla fall. Problemet kan uppstå när det gäller den övre kammaren där nätagg och 5,25" skall få plats och det är väldigt trångt. En annan svaghet kan vara att det inte finns "uttag" för att dra in slangar för vattenkylning.

Chassit går på dryga tusenlappen med ett inkluderat nätaggregat och finns i alla fall att beställa på Dustin.

den ser ful ut.. mitt agg drar luft nerifrån=problem, den är lite för hög, annars ser det ut att vara ett trevligt chassi=) ang vatten kylningen så går det lätt att fixa egna hål=) sedan har jag redan agg, så det spelar ingen roll

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av SS_Martha:

Märkligt.. Lian vill tydligen inte att man skall kunna länka alltför lätt..

Iaf tänker jag på PC-V352 som verkar vara en faceliftad V351. V352 har usb 3.0, men man slipper de fjantiga led-fläktarna ifrån V354.

den har lite lite ut luft, bara en 80fläkt? känns lite för lite, annars är jag rätt sugen på den=) för det blir nog rätt varmt där inne när man spelar=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Ett budgetförslag: Coolermaster 340-serien (341+342) Yes, inte speciellt välbyggda kanske, men semi-kompakta.
Ett lyxalternativ (baserat på samma grund tror jag): Silverstone TJ08. Dock ev på väg ut ur produktion!

Ett annat lyxigare alternativ: Lian-Li A04 som precis är på väg att släppas - finns på Lian-li:s hemsida, men inte i svenska butiker tror jag. Nackdel: 80mm fläkt bak.

Annars känns det som det är typ HTPC-lådor kvar, utöver de som redan nämnts... (eller missar man nått uppenbart nu tro) Typ Silverstone GD05.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Det blev ett lian li 354 chassi, så nu väntar man bara på leverans den är lite större än jag tänkte, men sedan har den allt jag behöver.. till skilllnad från de andra modellerna som saknar vissa saker..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,