Vart ska jag sätta 120mm Fläkten?

Permalänk

Vart ska jag sätta 120mm Fläkten?

Hejsan, jag undrar vart det är bäst att en Scythe 120mm S-FLEX 1200 ?? Har ett Define R3, Har satt insug 2 fläktar fram och 1 utsug bakåt,inga i taket eller i sidan. Min fråga är, jag har beställt en Thermalright true, och undrar om det är bäst att sätta fläkten i taket så att ja får ett utsug där eller sätta fläkten direkt på kylaren och blåsa rätt bak mot en annan Scythe 120mm S-FLEX 1200 som sitter bak i chassit !

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

insug på sidan Helt klart bäst! Iaf enlight mina erfarenheter.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

bidrar nätagget som utblås eller hämtar det frisk luft i botten på lådan i Define R3?
om nätagget får separat luft så skulle jag nog sätta fläkten som utblås i taket så du får 2 in 2 ut.
annars håller jag med ceogar.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Skrivet av 20kr:

bidrar nätagget som utblås eller hämtar det frisk luft i botten på lådan i Define R3?
om nätagget får separat luft så skulle jag nog sätta fläkten som utblås i taket så du får 2 in 2 ut.
annars håller jag med ceogar.

nätagget får separat luft

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Sätt den på kylaren om du inte har fläkt där, insug är bättre å ha fler än utblås iaf men då ska du helst ha fläktfilter på alla vilket du bör ha i FD chassi då det kommer in minimalt med damm och alla små springor där dammet annars kan ta sig in kommer luften i burken att åka ut men något utblås är bra så slipper varmluften göra komponenterna extra varma även om det mesta sipprar ut i taket.

Permalänk

...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd

Att ha en fläkt på sidan utan dammfilter är bara dumt.