Permalänk
Medlem

Bygga ut mitt elnätverk

Då jag är någorlunda grön när det gäller nätverk via elluttag vänder jag mig nu till expertisen här på Sweclockers.

Jag använder just nu två nätverksdosor som överför mitt nätverk via elnätet. De går från min router till min speldator och detta funkar perfekt. Det jag undrar är om jag enkelt kan bygga ut mitt nätverk genom att köpa två moderna dosor och lägga till dem i mitt nätverk så att de exempelvis kan kopplas mellan router och HTPC? Blir det konflikter? Är maxantalet man kan använda två stycken dosor på samma gång? Jag hoppas på att det helt enkelt ska gå att köpa nya dosor och lägga till dem så att jag dels kör elnätverk mellan router - speldator och dels router - HTPC.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem

Ja, det ska inte vara några absolut problem! Jag använder själv 2st dosor som jag köpt från Clas Ohlsson (!). Bra grejjer!

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Det finns en standard så det bör räcka med att köpa en till så ska den gå att koppla upp med den som redan sitter vid routern.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

De dosor jag har går ej att köpa längre då de utgått. Kan jag tryggt köpa ett nytt par och köra mellan router och HTPC då utan att det stör det befintliga paret mellan router - speldator?

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabe:

De dosor jag har går ej att köpa längre då de utgått. Kan jag tryggt köpa ett nytt par och köra mellan router och HTPC då utan att det stör det befintliga paret mellan router - speldator?

Ja, så länge de får sitta i ett eget eluttag. Sitter de i en grendosa med massa andra grejer inkopplat där blir det störningar och du får en riktigt låg hastighet.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Ja, så länge de får sitta i ett eget eluttag. Sitter de i en grendosa med massa andra grejer inkopplat där blir det störningar och du får en riktigt låg hastighet.

Tack! Beställer ett par då! Har så att jag kan koppla dem direkt i väggutagg där de kommer sitta ensamma. Hoppas det fungerar nu. Hehe.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe