Permalänk
Medlem

ny CPU eller crossfire?

Hej!

har ett dilemma, ska jag(efter jul och nyår) köpa ett till grafikkort(5850) och nätaggregat(750w+) eller ny cpu, ram och moderkort när amd får ut sina nya grejer?
vet någon när bulldozer eller vad det hette kommer?
spelar mest men är inte risken stor att den gamla cpu:n "strypa" grafikkorten om jag köper ett till eller finns inte den risken??
nuvarande spec:

ASUS M4A78-E
4gb ram ddr2 1066 mhz
phenom quadcore 2.30 GHz(första utgåvan eller vad man ska säga alltså inte phenom II)
5850
500w nätagg 80+
intel SSD 80gb

mvh neot

Permalänk
Medlem

det beror väl helt på dina egna behov och intressen, vill du utöka snabbheten eller få bättre grafik, förstår inte hur andra ska kunna hjälpa dig i denna fråga. grow a pair och våga ta ett eget beslut, sen så kan du fråga vad för setup som passar i forumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

det beror väl helt på dina egna behov och intressen, vill du utöka snabbheten eller få bättre grafik, förstår inte hur andra ska kunna hjälpa dig i denna fråga. grow a pair och våga ta ett eget beslut, sen så kan du fråga vad för setup som passar i forumet

glömde skriva det, har skrivit till det nu

Permalänk
Avstängd

Köp en ny 4kärnig Amd på 3.2 :). Kostar ju bara 1250 kr på inet, du kan ju köpa ett till graffe senare och ett nytt nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Köp en ny 4kärnig Amd på 3.2 :). Kostar ju bara 1250 kr på inet, du kan ju köpa ett till graffe senare och ett nytt nätagg

så en ny cpu skulle funka i mitt am2+/am3 moderkort? det är ju bara ddr2 ram också men det funkar? spelar det någon roll om man har ddr3 eller ddr2?