Permalänk
Avstängd
Skrivet av SteFFoo:

Kanon
Tyvärr dröjer det till lite senare ikväll med fraktkostnaden till Finland!

Gör inget har tyvärr ändå inte pengar just nu :/ så fixa det du i lugn och ro så det blir bra (frakten får nog vara 30-50kr jag bryr mej inte iaf när jag ska ha saker för sisådär 500kr

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Gör inget har tyvärr ändå inte pengar just nu :/ så fixa det du i lugn och ro så det blir bra (frakten får nog vara 30-50kr jag bryr mej inte iaf när jag ska ha saker för sisådär 500kr

Ok finfint!

20:- blir det som jag lovat, du är välkommen anytime!

Permalänk
Medlem

Tjenare igen Steffoo.
jag har nyligen målat om mitt chassi och undrar om du har några planer på liknande produkter:

http://en.mdpc-x.com/mdpc-mounting/screws/brainwasher-unc-and...

såg dom och tänkte att det är precis vad jag behöver för att chassit skall förbli svart

mvh

Simon

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av McVit:

Tjenare igen Steffoo.
jag har nyligen målat om mitt chassi och undrar om du har några planer på liknande produkter:

http://en.mdpc-x.com/mdpc-mounting/screws/brainwasher-unc-and...

såg dom och tänkte att det är precis vad jag behöver för att chassit skall förbli svart

mvh

Simon

Det där var ju riktigt smarta saker, önskar dem med + M3 och thumbscrews:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av McVit:

Tjenare igen Steffoo.
jag har nyligen målat om mitt chassi och undrar om du har några planer på liknande produkter:

http://en.mdpc-x.com/mdpc-mounting/screws/brainwasher-unc-and...

såg dom och tänkte att det är precis vad jag behöver för att chassit skall förbli svart

mvh

Simon

Hej!

Har absolut ingen aning om var jag kan finna sådana, men jag ska kolla runt och se ifall jag kan få tag på't

Permalänk
Medlem

Är det bestämmt än när du får in 8pin atx förlägning och 6 + 2 kontakterna?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Är det bestämmt än när du får in 8pin atx förlägning och 6 + 2 kontakterna?

De är beställt men det kommer förhoppningvis om någon vecka (8p extender & 24p, 6+2 kontakter)
Dom har haft lite julledigt så det har i princip stått stilla ett tag nu.

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående Sleeving.
Måste alla sladdar sitta där dom gjorde från början, eller är det viktiga att de sladdar som satt på ovansidan fortfarande gör det när sladdarna är sleevade?
Och kan de skada sladdarna på nått sätt eller är det riskfritt att sleeva?
Funderar på att möjligen sleeva i framtiden, men om man har ett omodulärt nättagg hur blir det då?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk

När får du in SMAL svart? Dödssugen på att sleeva nu, bara det inte går över

Älskar sidan i övrigt, mycket stilrent.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

När får du in SMAL svart? Dödssugen på att sleeva nu, bara det inte går över

Älskar sidan i övrigt, mycket stilrent.

Den finns åter i lager igen, var något knas med lagersaldot på den
Tack ska du ha!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja att det låg en "Sleeve tutorial" på SATA sleeve också, och inte bara singel sleeve. Kanske bara är jag, men tänkte det skulle vara lite bra för oss noobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Har en fråga angående Sleeving.
Måste alla sladdar sitta där dom gjorde från början, eller är det viktiga att de sladdar som satt på ovansidan fortfarande gör det när sladdarna är sleevade?
Och kan de skada sladdarna på nått sätt eller är det riskfritt att sleeva?
Funderar på att möjligen sleeva i framtiden, men om man har ett omodulärt nättagg hur blir det då?

Hej!

Ja du ska sätta dit kablarna exakt så som dom satt från början.
Är du osäker så lossa bara en kontakt i taget, sleeva denna och sätt tillbaka den.

På så sätt så riskerar du inte att felkoppla och jag rekommenderar dig att använda denna metod

Du gör egentligen ingen skada på själva kablarna, visst kan en kontakt ryka sönder ifall man har otur, men själva kablarna är ingen fara sålänge man är försiktig.

Icke-modulärt fungerar precis som modulärt, skillnaden är att på modulärt så kan man ju ta bort oönskade kablar som inte används
På icke-modulärt får du helt enkelt sleeva allt eller gömma de kablar du inte använder och orkar sleeva.

Är det något så finns säkerligen hjälp att få på mod-delen på sweclockers

/Stefan

Skrivet av Goo5e:

Jag skulle vilja att det låg en "Sleeve tutorial" på SATA sleeve också, och inte bara singel sleeve. Kanske bara är jag, men tänkte det skulle vara lite bra för oss noobs

Hej!

Fick en länk till en bra video-tutorial från BlackDistortioN, har lagt upp den på framsidan av webshoppen nu

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Jag skulle vilja att det låg en "Sleeve tutorial" på SATA sleeve också, och inte bara singel sleeve. Kanske bara är jag, men tänkte det skulle vara lite bra för oss noobs

Det är ju egentligen precis samma princip, det blir bara ett annat slutresultat och kabeln du sleevar är lite bredare. Tänk på att trä krympslangen så den sitter fast, är du osäker föreslår jag att du krymper den över bakändan av satakontakten så den sitter ordentligt, det blir inte lika snyggt som på följande bild, men är lättare att få bra.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Ser super bra ut i mina ögon.

Verktyg och så. Säljer du all nödvändningsvisa tillbehör som krävs för att kunna sleeva felfritt?

Permalänk
Skrivet av syntaxVI:

Ser super bra ut i mina ögon.

Verktyg och så. Säljer du all nödvändningsvisa tillbehör som krävs för att kunna sleeva felfritt?

Smyger in ett JA här.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Smyger in ett JA här.

Kan inte du eller någon annan snickra ihop en korg ifrån Djunelapa, ska sleeva mitt Corsair HX nätagg. Samt 4 st sata kablar, och självklart lite chassi kablar.

Färg spelar ingen roll då jag själv kan ändra den sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Kan inte du eller någon annan snickra ihop en korg ifrån Djunelapa, ska sleeva mitt Corsair HX nätagg. Samt 4 st sata kablar, och självklart lite chassi kablar.

Färg spelar ingen roll då jag själv kan ändra den sen

Hej!

I stora drag så är det SMAL sleeve i önskad mängd: http://djungelapa.se/category.php?id_category=5
Sata-sleeve i önskad mängd: http://djungelapa.se/category.php?id_category=6

Samt verktyg till molex: http://djungelapa.se/product.php?id_product=47
Till atx-kontakterna funkar ett häftstift bra att pilla ut kablarna med.

Jag har tyvärr sålt slut på mitt atx-verktyg och håller på och kikar efter alternativ då den jag säljer är ganska skör.

Permalänk
Medlem

Har du möjligtvis något datum på när verktyg till 6,8,24 pins kontakter kommer in i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kn00d:

Har du möjligtvis något datum på när verktyg till 6,8,24 pins kontakter kommer in i lager?

Jag håller på och kikar alternativ till detta verktyg, då de jag säljer går sönder lätt.

Ber att få återkomma!

Testar just nu chilledpc's atx-verktyg och jag ska se ifall det duger.
Kanske kan jag sälja den via webshoppen ifall de går med på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Jag håller på och kikar alternativ till detta verktyg, då de jag säljer går sönder lätt.

Ber att få återkomma!

Testar just nu chilledpc's atx-verktyg och jag ska se ifall det duger.
Kanske kan jag sälja den via webshoppen ifall de går med på detta.

Okej! Tack för snabbt svar, avvaktar lite då jag inte orkar sitta och pilla med häftstift...

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt att du engagerar dig! Jag skall nog ta en titt vid nästa inköp

offtopic: dock blev jag lurad av titlen, jag trodde det var en tråd om Panasonic Jungle men possetivt var det ändå

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

I stora drag så är det SMAL sleeve i önskad mängd: http://djungelapa.se/category.php?id_category=5
Sata-sleeve i önskad mängd: http://djungelapa.se/category.php?id_category=6

Samt verktyg till molex: http://djungelapa.se/product.php?id_product=47
Till atx-kontakterna funkar ett häftstift bra att pilla ut kablarna med.

Jag har tyvärr sålt slut på mitt atx-verktyg och håller på och kikar efter alternativ då den jag säljer är ganska skör.

Låter super. Blir nog 2m rött och 2m grått

Skrivet av Kn00d:

Okej! Tack för snabbt svar, avvaktar lite då jag inte orkar sitta och pilla med häftstift...

Jag kommer nog dock att vänta precis som dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Låter super. Blir nog 2m rött och 2m grått

Jag kommer nog dock att vänta precis som dig.

4 meter räcker ingenstans om du ska sleeva ett helt nätagg, minst 40meter skulle jag gissa på xd

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SteFFoo:

Ok finfint!

20:- blir det som jag lovat, du är välkommen anytime!

Blir nog en beställning efter 30Mars (födelse dag och Money Boost ) dessutom skall ett Cooler Master Silent Pro 850w Bronze inköpas

P.S Sidan Ser otroligt Fin ut i mina ögon Dödssugen på att köpa sleeve men plånboken säger nej då den redan ska bli tunnare

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Hejsan! Undrar vilken av dina sata sleeves lyser bäst under uv ljus? Vit är jag väldigt sugen på

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hej!

Fick en länk till en bra video-tutorial från BlackDistortioN, har lagt upp den på framsidan av webshoppen nu

Jävlar vad snabbt det gick Tackar stefan ^^

Permalänk
Skrivet av syntaxVI:

Kan inte du eller någon annan snickra ihop en korg ifrån Djunelapa, ska sleeva mitt Corsair HX nätagg. Samt 4 st sata kablar, och självklart lite chassi kablar.

Färg spelar ingen roll då jag själv kan ändra den sen

Varför kan du inte göra det själv? Kolla på tutorial-filmerna först.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Varför kan du inte göra det själv? Kolla på tutorial-filmerna först.

Samlar du på inlägg eller? Kan du inte se att jag redan fått hjälp. Sånna onödiga troll som dig borde bannlysas.

Permalänk
Skrivet av syntaxVI:

Samlar du på inlägg eller? Kan du inte se att jag redan fått hjälp. Sånna onödiga troll som dig borde bannlysas.

Jag ifrågasatte bara ditt inlägg. Visst, Stefan sade vad som behövdes och det var väl någorlunda det du var ute efter, MEN, du verkar ju ändå inte ha förstått vad som behövs. 2m Strumpa och 2m Slang (Eller om du menade 20m strumpa) räcker inte för att sleeva ett HX750, därför anser jag att du ska kolla en tutorial innan du sätter dig och beställer hem fel grejer i fel mängd så du förstår hur det funkar, något som även skulle hjälpa dig sätta ihop ett eget paket.

Jag tycker faktiskt det är riktigt taskig attityd att kalla andra onödiga troll då man själv inte bidrar alls, eller överhuvudtaget.

EDIT: Efter lite närmare avancerat detektivarbete har jag iallafall kommit till slutsatsen att du om någon samlar på inlägg, visste du förresten att inlägg i stil med "+1" är mot forumets regler? bara idag har du postat 3st.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Seså pojkar, inga frågor är för dumma för att besvaras
Jag hjälper gärna till i en mån jag kan, men det finns som sagt mycket videos som visar hur man mer praktiskt sleevar och även forumet är fyllt av tips och information.

Skrivet av Kn00d:

Okej! Tack för snabbt svar, avvaktar lite då jag inte orkar sitta och pilla med häftstift...

Det fungerar faktiskt överraskande bra! Eller något annat smalt du kan trycka in.
Verktygen man bygger själv brukar vara de bästa

Skrivet av DynamitHarry:

Hejsan! Undrar vilken av dina sata sleeves lyser bäst under uv ljus? Vit är jag väldigt sugen på

De som är mest lysande är gul, grön och blå.
Vit reagerar tyvärr inte på uv-ljus.

Skrivet av Goo5e:

Jävlar vad snabbt det gick Tackar stefan ^^

Inga problem