Permalänk

Säljråd: Speldator

Tjenare clockers.

Funderar på sälja datorn nu lite såhär innan jul i hopp om snabbare affär men har fastnat lite i prissättningen.
Kommer lägga upp den på blocket så jag undviker gärna swec-pris som jag skulle tippa hamnar på runt 3-4k. Hade tänkt mig uppemot 6-7k för endast datorn sen eventuellt sälja kringutrustningen utöver det.

Sitter i ett svart/rött-målat Cosmos 1000 med riktigt bra kabeldragning och lite lättare modifikationer (Lite no-compromise på budget kan man väl säga), antar också att den är ganska attraktiv för de som tittar lite för mycket på utseende istället för prestanda. Då den ska upp på blocket förväntar jag mig ju såklart att det inte kommer vara någon hårdvaruguru som köper datorn och där tror jag faktiskt att jag vinner på att jag har lite mer kvalitativa komponenter (gammal high-end) istället för många av dagens datorer man ser där med moderkort/psu/chassi/minnen av medioker kvalitet fast GPU/CPU som i slutändan gör datorn bättre än denna. Är ju inte helt tappad vad gäller skrift och fotoförmågor så där kan jag ju nog få datorn att stå ut lite mer än de andra.

Eventuellt att jag sätter lite lägre pris om den säljs innan julafton då snabb affär ligger lite i fokus (Impulssäljning?)

EDIT: Datorn i min signatur såklart!

Tacksam för råd och inte minst prisförslag!

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Hedersmedlem

Skriver du ihop en riktigt bra artikel och tar grymma bilder så kan du räkna med att få ganska mycket överpris om vad den "borde" vara värd.

Tips är, skriv att den klara rallting, oavsett om den gör det eller inte.
Sett folk med 5 år gamla datorer som skriver att de klarar alla spel...

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

du kan nog få runt 6-8 för den fast som leifson sa så måste du ha bra artikel och även bra bilder och det kan vara bra och fick lite i datorn innan du tar kort menar damm och kablar

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Skrivet av johanssonGBG:

du kan nog få runt 6-8 för den fast som leifson sa så måste du ha bra artikel och även bra bilder och det kan vara bra och fick lite i datorn innan du tar kort menar damm och kablar

Dammfri för det mesta, drar ur den någong gång varannan vecka eller så. Kablarna är svåra att få bättre.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Lysande fläktar är alltid ett +.
eller liknande.
Skriv att du maxar allt (du behöver inte skriva vilken upplösning).

Permalänk
Medlem

Eeeh jag ser inga bilder på datorn?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Eeeh jag ser inga bilder på datorn?

Har inte laddat upp några bilder, det kommer i annonsen om någonstans.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE