Permalänk
Medlem

Streama direkt från router?

Har en Linksys E3000 på ingång och har tänkt koppla min externa hårddisk till den och streama film till min Xbox 360 därifrån. Problemet jag ser i nuläget är att jag skulle behöva ha en dator igång för att agera Media Center-host. Har fått min 360 att fungera fint som extender, kan spela upp MKV och sånt trevligt.

Men det vore trevligt att slippa ha en dator igång. Jag undrar därför om det eventuellt finns någon optware till DD-WRT eller något annat system man kan använda för att få routern att agera Media Center host så att min 360 kan ansluta direkt dit istället för att gå vägen via en dator.

Nu vet jag dock inte hur Media Center hanterar trafiken, om den skickas först från nätverksdisken till datorn och sen till Xboxen eller om datorn bara pekar till katalogen på nätverket där filen finns. Är så fallet så är det mer acceptabelt då jag inte vill ha en HD-stream åt två håll på nätverket i onödan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

hmm.. kan du inte köra Xbmc på xboxen och bara dela ut hårddisken på nätverket ?

Visa signatur

Spel Burk: Gigabyte GA-P55A-UD4 -- I5 760 @ 4Ghz -- DDR3 1600MHz 12GB -- XFX HD 7970 -- OZC Vertex 3 60GB.
HTPC AMD A8 5600K - ASRock FM2A75M-ITX

Permalänk
Medlem

Nej, Xboxen måste ha en specifik host-maskin för att streaming med XBMC ska fungera.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag skulle införskaffa en sån här om jag vore dig Så slipper du problemet med att ha en dator igång WD TV Live

Visa signatur

Idag ska jag göra ingenting, Jag gjorde det igår också men blev inte färdig!