Permalänk
Medlem

billig andoid lur

Hej.

Finnes det någon billig Android lur att köpa som är olåst? Eller låst till Tele2 men utan fast abbonemang?

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Prisjakt?

Sony Ericsson x10mini och HTC Wildfire är väl bland de billigare.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Tackar vilken av dom 2 skulle ni välja?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

HTC

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Sen finns SE X8 också, fast osäker på om den nått butikerna ännu. Är en X10 mini men ser ut som en liten X10... typ.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

HTC. Jag vet inte hur det ligger till med ZTE Blade, men den är annars väldigt intressant.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

tänkte precis säga ZTE Blade också men glömde namnet och under den tiden så hade en annan redan skrivit det men om du nu vill ha en så billig som möjligt så köp en ZTE Blade för dom verkar riktigt bra förövrigt. kostar inte mycket heller för den delen

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

De som rekommenderar wildfire före x10mini kan ju inte vara tekniskt kunniga. Wildfire använder en äldre hårdvaruplattform så kör på x10mini, alternativt X8 å zte blade.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

De som rekommenderar wildfire före x10mini kan ju inte vara tekniskt kunniga. Wildfire använder en äldre hårdvaruplattform så kör på x10mini, alternativt X8 å zte blade.

Allt handlar dock inte om teknik. Jag föredrar HTC sense långt framför x10 minis OS. Dessutom har wildfire större skärm och jag tror att (källa behövs) den har bättre batteritid.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

De som rekommenderar wildfire före x10mini kan ju inte vara tekniskt kunniga. Wildfire använder en äldre hårdvaruplattform så kör på x10mini, alternativt X8 å zte blade.

Är det inte X10 Mini som har en 2,55" skärm?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Avstängd

ZTE Blade, ett fantastiskt lur för liten peng. X8 och X10 mini är inte ens i närheten av den.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

ZTE Blade.

Permalänk

Har ZTE Blade kommit till sverige än? eller är det fortfarande import eller "my british friend" som gäller?

Permalänk
Medlem

Tror den har kommit till sverige nu ? man kan iallafall köpa den hos telia har jag hört

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CrazyBanana:

Har ZTE Blade kommit till sverige än? eller är det fortfarande import eller "my british friend" som gäller?

den finns på telia och comviq (utan abonnemang), ingen av dessa är brittiskt. hört talas om google ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

den finns på telia och comviq (utan abonnemang), ingen av dessa är brittiskt. hört talas om google ?

Hört talas om "forum" där man kan ställa frågor om sådant man är osäker på?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Det han menar är att han vill att folk ska börja kolla upp saker istället för att vara lata att fråga när vi har google som kan ALLT!

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Det han menar är att han vill att folk ska börja kolla upp saker istället för att vara lata att fråga när vi har google som kan ALLT!

Jag förstod det, men vad är då meningen med ett forum då man verkligen kan hitta ALLT på Google? Varför ens ställa den första frågan här, då man lika gärna kan gå in på Prisjakt och sortera alla Android-mobiler efter rank/pris?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av isak88:

Allt handlar dock inte om teknik. Jag föredrar HTC sense långt framför x10 minis OS. Dessutom har wildfire större skärm och jag tror att (källa behövs) den har bättre batteritid.

Då är det betydligt bättre att gå upp en klass. Till Legend t.ex.
Batteritiden tror jag inte diffar så mycket vid vanlig användning.
Med x10mini får du betydligt bättre kamera, snabbare processor med dedikerat grafikchip (3dspel gör sig bra vilket de inte gör på wildfire) Även bättre videokamera med kontinuerlig autofocus.
Skärmen kan man inte räkna in i detta då det är personligt.
Om man vill ha en liten smidigare mobil -> mindre skärm.
Eller om man vill ha en större telefon -> större skärm.

Redzo:
X8 är ju ganska bra i närheten med svenska priserna men jag tycker också zte blade är ett bra val. Speciellt eftersom den har en vanlig tft nu med verklig 800x480 upplösning. Det man förlorar på är väl byggkvalité och kameramässigt men x8 är ju ingen höjdare när det gäller kamera iaf.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Jag förstod det, men vad är då meningen med ett forum då man verkligen kan hitta ALLT på Google? Varför ens ställa den första frågan här, då man lika gärna kan gå in på Prisjakt och sortera alla Android-mobiler efter rank/pris?

Meningen med ett forum är man ska kunna få dela med sig av kunskap och få hjälp, Man hittar allt på google men du kommer bara till ett annat forum där frågan oftast är obesvarad eller gammal, så vi har tur att sweclockers är så stort som det är att man oftast får hjälp snabbt när man lägger si i en Het fråga
För att han ville veta av våra referenser vilken som är ger mest prestanda/krona som dom allra flesta här på sweclockers gör ^^

han reagerade väll som han gjorde eftersom att det var snack för månaders sedan och sen är han väll less på en massa tards här och därför så visar han sitt tycke mot människor som kanske inte har varit så aktiv den senaste månaden av någon orsak som inte vi vet om

Skrivet av CrazyBanana:

Har ZTE Blade kommit till sverige än? eller är det fortfarande import eller "my british friend" som gäller?

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Blir nog en ZTE om den är operatörs olåst vill säga vill kunna använda både privata och jobbets sim kort i den då jag kör telia privat och tele2 på jobbet

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Blir nog en ZTE om den är operatörs olåst vill säga vill kunna använda både privata och jobbets sim kort i den då jag kör telia privat och tele2 på jobbet

Telias version är inte operatörslåst, Tele2/Comviq är det.

Permalänk

Fast det är ju ändå hur enkelt som helst att låsa upp den, gratis till och med.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem

Annars Samsung Galaxy Spica jag har den och den rullar på hur bra som helst. lite kort batteritid men helst klart värd pengarna

Permalänk
Medlem

Kanon då blir det en beställning i slutet av månaden av ZTE från Telia. Tack alla för bra svar

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Inaktiv

Det ska gå att låsa upp ZTE Blade gratis från operatörslås.
Finns en tråd om det på swedroid, och här är en länk till sidan.

Tänkte att jag kunde tipsa om lite telefoner när jag ändå skriver lite.
LG Optimus One kostar ca 2 050 kr enligt prisjakt. Har Android 2.2 vilket jag tror är den senaste versionen just nu.
Sony Ericsson X8 som kostar ca 1 800 enligt prisjakt. Fick förra helgen en uppdatering av sitt operativsystem till Android 2.1 och känns mycket rappare nu än förut.

Permalänk
Medlem

Såg nu att svenska versionen av ZTE endast har 256 mb minne plus den sämre skärmen. Blir det denna blir det nog import från UK

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Såg nu att svenska versionen av ZTE endast har 256 mb minne plus den sämre skärmen. Blir det denna blir det nog import från UK

Såg du det nu? Var på tapeten för nån vecka sen. ZTE, Telia och Comviq har nu bekräftat att det är denna som kommer till sverige: Blade-cirkusen fortsätter: ZTE utökar officiellt RAM-mängden till 512 MB [Uppd] | Swedroid

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Enda skillnaden från OSF(UK) är att skärmen är av tft/lcd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Enda skillnaden från OSF(UK) är att skärmen är av tft/lcd.

Vilket är en fördel i mitt tycke då man får högre upplösning (slipper PenTile-problem).

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023